Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu müdürleri ve öğretmenlerinin mesleki sorunlarını belirlemektir. Okul müdürü ve öğretmenlerin kendi görüşleri çerçevesinde sorunlarını yazılı olarak almak amacıyla bir form kullanılmıştır. Araştırmada 39 okul müdürü ve 63 öğretmen olmak üzere toplam 102 kişiden görüş alınmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmış ve görüşler frekans tekniği ile belirlenen temalar altında sıralanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre okul müdürleri ve öğretmenler, okulların fiziki sorunları, veli ve sosyal çevreden kaynaklı sorunlar, okullarda donanım yetersizlikleri, hizmet içi eğitim ihtiyacı, okulların finansman sorunu, denetim ve değerlendirme sistemine dair sorunları mesleki bakımdan temel sorun alanları olarak ifade etmişlerdir
The aim of this research is to ascertain the professional problems of directors and teachers
of primary schools. In accordance with their personal views a written form was used to write down their
problems. In this research, 102 people were interviewed, 39 of whom were directors and 63 were
teachers. In order to analyse the data, the content analysis technique was used and opinions were aligned
under the themes determined by the frequency technique. According to the findings of the research,
directors and teachers stated, schools’ physical problems, the promlems stem from parents and social
environment, financial promlems of schools, problems related to audit and evaluation system, as the
fundemental problem fields of their profession.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 2 |