Bu çalı manın amacı, ilkö retim yedinci sınıf ö rencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının geli iminde proje tabanlı ö renme yönteminin etkisini ara tırmaktır. Ara tırma Ankara ili Yenimahalle ilçesinde özel bir ilkö retim okuluna devam etmekte olan 7.sınıf ö rencilerinin katılımı ile gerçekle tirilmi tir Deney grubunda 22, kontrol grubunda 22 ö renci bulunmaktadır. Çalı manın alt problemlerini test etmek için fen bilgisi dersi tutum ölçe i, ön test ve son test olarak uygulanmı tır. Çalı mada toplanan verilerin analizinde istatistikî i lemlerden t testi, aritmetik ortalama (x), standart sapma (s), frekans (f), yüzde (%) kullanılmı tır. statistiki i lemler SPSS 11.0 paket programıyla çözümlenmi tir. Verilerin yorumlanmasında .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmi tir. Çalı ma sonunda deney grubundaki ö rencilerin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının kontrol grubu ö rencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarına göre anlamlı bir farklılık görülmü tür. Fen e itiminde bu yakla ımın uygulanmasının ö rencilerin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının geli iminde etkili olabilece i dü ünülmektedir
Fen Bilgisi Ö retimi Proje Proje Tabanlı Ö renme Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum
This research was carried out with the aim of investigating the effect of project based learning
approach in teaching science to the development of attitude of seventh grade students of primary education
towards science. The research was applied on the seventh grade students of a private Primary Education School
in Ankara Province, Yenimahalle District. There were 22 students in both of the experiment and the control
groups. Attitude scale towards science was used to test the sub-problems of the research. In the analysis of
gained data, statistical processes, t-test, mean ( x )
, standart deviation (s), frequency (f) and percentage (%) were
used. Statistical processing was made using the SPSS 11.0 program. Whether the gained data is meaningful or
not was evaluated according to .05 significant levels. After the research, it was observed that, there is a
meaningful difference between the experiment group and control group students’ attitudes towards science
lesson in favour of experiment group students. It can be inferred that, using this approach at science education
can affect the development of attitudes of students towards science lesson.
Teaching Science Project Project Based Learning Attitude towards Science Lesson
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1 |