Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kırsal Kesimdeki Bir İlköğretim Okulunda Proje Yürütme Sürecinden Yansımalar

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 1, 2 - 14, 26.06.2009

Öz

araştırmamanın amacı, alternatif değerlendirme araçlarının biri olan proje'nin nasıl yapılldüğüyle ilgili öğretmenlerin görüşlerini alarak, bu muamte öğretmenlerin yaşadığı zorlukları ortaya koymak ve çözüm önerilerinde bulunmaktır. Araştırma için belirlenen ilköğretim okulu, araştırmacılardan birinin görev yaptığı ve ortamı tanıdığı kırsal kesimdeki bir ilköğretim okuludur. Araştırmacı çalışma grupunu bir Türkçe, bir fen ve teknoloji, bir sınıf öğretmeni olmak üzere 3 öğretmen oluyor. Araştırmanın nitel verilerinin analizinde kodlama, temaların mevcut, görsel kod ve temalara göre düzenlenmesi içerik analizi. Elde edilen bulguların ışığında öğretmenlerin proje çalışmaları süresiinde öğrencilerine rehberlik etmede kullanılacak yeterli görmedikleri, proje illüstrasyonlarıyla ilgili üniversitelerde uygulamalı bir eğitim almadıkları, proje raporlarını değerlendirirken daha çok öğrencilerinin yazılı notlarını alyans, proje konusu vermede zorluklarının olduğu görülmektedir. Çalışma sonucuna göre; öğretmenlerin proje çalışmalarının nasıl yapıldığı, nasıl değerlendirildiği, öğrencilerin nasıl yönlendirileleri uzun süreli hizmet içi eğitimime alınmaları önerilmektedir

Kaynakça

  • Ayd;n, F. (2005). Ö!retmenlerin alternatif ölçme de!erlendirme konusundaki düJünceleri ve uygulad;klar;, 14. Ulusal Eitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Pamukkale Üniversitesi, 1, s.775–779.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eitimi (Geni letilmi Dördüncü bask), Harf E!itim Yay;nc;l;!;, Ankara.
  • CoJkun, M. (2004), Co!rafya ö!retiminde proje yaklaJ;m;, Gazi Üniversitesi Kr ehir Eitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 99–107.
  • Çakan, M. (2004), Ö!retmenlerin ölçme ve de!erlendirme uygulamalar; ve yeterlilik düzeyi: ilkö!retim ve ortaö!retim, Ankara Üniversitesi Eitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), s.99– 114.
  • Çepni, S. (2007), Ara trma ve proje çal malarna giri , Trabzon: Celepler Matbaac;l;k
  • Do!an, B.A. (2005), Fen öretiminde deerlendirme etkinlikleri üzerine öretmen görü leri (Van ili Örnei), Yay;mlanmam;J Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Y;l Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Ekiz, D. (2003), Eitimde ara trma yöntem ve metodlarna giri , Ankara: An; Yay;nc;l;k.
  • Erdem, M., Akkoyunlu, B. (2002). lkö!retim sosyal bilgiler dersi kapsam;ndaki beJinci s;n;f ö!rencileriyle yürütülen ekiple proje tabanl; ö!renme üzerine bir çal;Jma. Alköretim Online, Say; 1, Makale 22.05.2008 tarihinde http://ilkögretim-online.org.tr adresinden al;nm;Jt;r.
  • Fleming, D.S. (2000). A teachers guide to project based learning. AEL, Inc.
  • Gündüz, S. (2004). Matematik projeleri ve snf etkinlikleri, stanbul: Toroslu Kitapl;!;
  • Jones, R.(2007). Project based learning and early learning standarts: making the connection, Exchange, April, 174, s.8–12.
  • Katz, L& Chard, S. (1989). Engaging children’s minds: the project approach, Norwood, NJ: Ablex.
  • Katz, L. (1993). Criteria for selecting project topics. In Joanne Hendrick, Sydney Schwartz& Carol Seedfeldt, Eds. Early Childhood Education: A Practical Guide For Teaching Early Childhood (Pre K–3). Millwood, NY: Kraus International Publication. Katz, L. (1994). The Project approach, Urbana, IL: University of Illinois
  • Korkmaz, F& Kaptan, H, (2000). Fen ö!retiminde proje tabanl; ö!renme yaklaJ;m;, Hacettepe Üniversitesi Eitim Fakültesi Dergisi, Say; 20, s.193
  • MEB, TTKB. (2005). Alköretim matematik dersi 6–8. snflar öretim program kitab, Ankara: Devlet Kitaplar; Müdürlü!ü
  • MEB, TTKB. (2006). Alköretim fen ve teknoloji dersi öretim program ve klavuzu, Ankara: Devlet Kitaplar; Müdürlü!ü
  • Y;ld;r;m, A., VimJek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel ara trma yöntemleri (altnc bask), Ankara: Seçkin yay;nc;l;k.
  • Y;lmaz, T. (2006). Yenilenen 5.snf matematik program hakknda öretmen görü leri (Sakarya Ali Örnei), Yay;mlanmam;J Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.

Reflections on the project implementation process in a primary school in rural area

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 1, 2 - 14, 26.06.2009

Öz

The purpose of the study is to examine the implementation of projects being one of the alternative assessment
tools in new curriculum. The research setting is a rural primary school where one of the researchers works as a teacher and
is accustomed to the environment. The sampling consists of 3 teachers, one of them is Turkish teacher, the second one is
science and technology teacher and the last one is classroom teacher. The qualitative data gathered were examined by a
content analysis consisting the phases of coding, finding themes and organizing the data with respect to the themes. Our
exploration has revealed the following findings: The teachers are not self-satisfied with their supervision to students in
project processes, none had a practical training on project studies in their undergraduate education, teachers often evaluate the
project reports via the students’ written exam scores and have difficulties assigning appropriate project tasks to their students.
We concluded that the teachers should take a long-term in-service education on the implementation and evaluation of project
studies and the orientation of the students.

Kaynakça

  • Ayd;n, F. (2005). Ö!retmenlerin alternatif ölçme de!erlendirme konusundaki düJünceleri ve uygulad;klar;, 14. Ulusal Eitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Pamukkale Üniversitesi, 1, s.775–779.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eitimi (Geni letilmi Dördüncü bask), Harf E!itim Yay;nc;l;!;, Ankara.
  • CoJkun, M. (2004), Co!rafya ö!retiminde proje yaklaJ;m;, Gazi Üniversitesi Kr ehir Eitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 99–107.
  • Çakan, M. (2004), Ö!retmenlerin ölçme ve de!erlendirme uygulamalar; ve yeterlilik düzeyi: ilkö!retim ve ortaö!retim, Ankara Üniversitesi Eitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), s.99– 114.
  • Çepni, S. (2007), Ara trma ve proje çal malarna giri , Trabzon: Celepler Matbaac;l;k
  • Do!an, B.A. (2005), Fen öretiminde deerlendirme etkinlikleri üzerine öretmen görü leri (Van ili Örnei), Yay;mlanmam;J Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Y;l Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Ekiz, D. (2003), Eitimde ara trma yöntem ve metodlarna giri , Ankara: An; Yay;nc;l;k.
  • Erdem, M., Akkoyunlu, B. (2002). lkö!retim sosyal bilgiler dersi kapsam;ndaki beJinci s;n;f ö!rencileriyle yürütülen ekiple proje tabanl; ö!renme üzerine bir çal;Jma. Alköretim Online, Say; 1, Makale 22.05.2008 tarihinde http://ilkögretim-online.org.tr adresinden al;nm;Jt;r.
  • Fleming, D.S. (2000). A teachers guide to project based learning. AEL, Inc.
  • Gündüz, S. (2004). Matematik projeleri ve snf etkinlikleri, stanbul: Toroslu Kitapl;!;
  • Jones, R.(2007). Project based learning and early learning standarts: making the connection, Exchange, April, 174, s.8–12.
  • Katz, L& Chard, S. (1989). Engaging children’s minds: the project approach, Norwood, NJ: Ablex.
  • Katz, L. (1993). Criteria for selecting project topics. In Joanne Hendrick, Sydney Schwartz& Carol Seedfeldt, Eds. Early Childhood Education: A Practical Guide For Teaching Early Childhood (Pre K–3). Millwood, NY: Kraus International Publication. Katz, L. (1994). The Project approach, Urbana, IL: University of Illinois
  • Korkmaz, F& Kaptan, H, (2000). Fen ö!retiminde proje tabanl; ö!renme yaklaJ;m;, Hacettepe Üniversitesi Eitim Fakültesi Dergisi, Say; 20, s.193
  • MEB, TTKB. (2005). Alköretim matematik dersi 6–8. snflar öretim program kitab, Ankara: Devlet Kitaplar; Müdürlü!ü
  • MEB, TTKB. (2006). Alköretim fen ve teknoloji dersi öretim program ve klavuzu, Ankara: Devlet Kitaplar; Müdürlü!ü
  • Y;ld;r;m, A., VimJek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel ara trma yöntemleri (altnc bask), Ankara: Seçkin yay;nc;l;k.
  • Y;lmaz, T. (2006). Yenilenen 5.snf matematik program hakknda öretmen görü leri (Sakarya Ali Örnei), Yay;mlanmam;J Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adnan Baki Bu kişi benim

Suphi Önder Bütüner

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Baki, A., & Bütüner, S. Ö. (2009). Kırsal Kesimdeki Bir İlköğretim Okulunda Proje Yürütme Sürecinden Yansımalar. İlköğretim Online, 8(1), 2-14.
AMA Baki A, Bütüner SÖ. Kırsal Kesimdeki Bir İlköğretim Okulunda Proje Yürütme Sürecinden Yansımalar. İOO. Mart 2009;8(1):2-14.
Chicago Baki, Adnan, ve Suphi Önder Bütüner. “Kırsal Kesimdeki Bir İlköğretim Okulunda Proje Yürütme Sürecinden Yansımalar”. İlköğretim Online 8, sy. 1 (Mart 2009): 2-14.
EndNote Baki A, Bütüner SÖ (01 Mart 2009) Kırsal Kesimdeki Bir İlköğretim Okulunda Proje Yürütme Sürecinden Yansımalar. İlköğretim Online 8 1 2–14.
IEEE A. Baki ve S. Ö. Bütüner, “Kırsal Kesimdeki Bir İlköğretim Okulunda Proje Yürütme Sürecinden Yansımalar”, İOO, c. 8, sy. 1, ss. 2–14, 2009.
ISNAD Baki, Adnan - Bütüner, Suphi Önder. “Kırsal Kesimdeki Bir İlköğretim Okulunda Proje Yürütme Sürecinden Yansımalar”. İlköğretim Online 8/1 (Mart 2009), 2-14.
JAMA Baki A, Bütüner SÖ. Kırsal Kesimdeki Bir İlköğretim Okulunda Proje Yürütme Sürecinden Yansımalar. İOO. 2009;8:2–14.
MLA Baki, Adnan ve Suphi Önder Bütüner. “Kırsal Kesimdeki Bir İlköğretim Okulunda Proje Yürütme Sürecinden Yansımalar”. İlköğretim Online, c. 8, sy. 1, 2009, ss. 2-14.
Vancouver Baki A, Bütüner SÖ. Kırsal Kesimdeki Bir İlköğretim Okulunda Proje Yürütme Sürecinden Yansımalar. İOO. 2009;8(1):2-14.