Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarının Sınıf Yönetimine Etkileri Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 3, 664 - 679, 26.06.2008

Öz

Bu araştırmanın amacı "sınıf öğretmenlerinin, yapılandırmacı öğrenmes yaklaşımı uygulamasının sınıf yönetimine etkilerin yanı görüşleri "ni tespit etmektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum denemesi. Tipik durum örneklemesi, tercih sebebi. 1-5. sınıf öğretmenlerinden oluşan 10 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiş, toplam 20 ders saatlik yarı yapılandırılmış gözlem yapılmış ve gözlem yapılır derslerin planları ile öğrenci devam çizelgelerinden oluşan doküman incelemesi yapılarak karşılaştırma yoluna gidilmiştir. Veriler içeriği yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre yapılandırmacı öğrenme yaklaşının sınıf yönetiminin beş boyutlu genel olarak olumlu yönde etkilediği; ancak yapı ve uygulamadan bazı sorunların olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Ö renme. zmir: E itim Dünyası Yayınları.
  • Altunı ık, R., Co kun, R., Bayraktaro lu, S. ve Yıldırım, E. ( 2005). Sosyal Bilimlerde Ara tırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Asan, A. ve Güne , G. (2000). Olu turmacı Ö renme Yakla ımına Göre Hazırlanmı Örnek Ünite Etkinli i. Milli E itim, 147, 50–53.
  • Ba ar, H. ( 1999). Sınıf Yönetimi. stanbul: Milli E itim Basımevi.
  • Brooks, J.G.& Brooks, M.G. (1999). In search of understanding: the case for construstivist classroom. Alexandria, Virginia: Assciation for Supervision and Curriculum Development.
  • Demirel, Ö.(2002). Kuramdan Uygulamaya E itimde Program Geli tirme. Ankara: Pegam A Yayıncılık.
  • Deryakulu, D.(2000). Yapıcı Ö renme. Sınıfta Demokrasi (53–77), Ali im ek (Ed.), Ankara: E itim Sen Yayınları.
  • Ho görür, V. (2002). Sınıf Yönetiminde Yapısalcı Yakla ım. E itim Ara tırmaları, 9, 73–78.
  • http://www.eskisehirmem.gov.tr/images/2005_2006_28_2_2006.xls. Bu sayfa 11 Mayıs 2006 tarihinde ziyaret edilmi tir.
  • Kuran, K. (2005). Sınıfta Ö renme-Ö retme Sürecinin Yönetimi. Sınıf Yönetimi (77–101), M. i man ve S. Turan (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Marlowe, B.A & Page, M.L.(1998). Creating and sustaining the constructivist classroom. California: Corwin Press.
  • MEB. (2005). lkö retim 1–5. Sınıf Programlar Tanıtım Kitapçı ı. http://iogm.meb.gov.tr/files/io1- 5sinifprogramlaritanitimkit.doc. adresinden 10 Mayıs 2005 tarihinde indirilmi tir.
  • Özdemir, S., Yalın, H. . ve Sezgin, F. (2004). Ö retmenlik Mesle ine Giri . Ankara: Nobel Yayın Da ıtım.
  • Özden, Y.(2005). Ö renme ve Ö retme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özyürek, M. (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Karatepe Yayınları.
  • Perkins, D. (1999). The many faces of constructivism. Educational Leadership, 57(3), 6–11.
  • Sabancı, A. (2000). Ö renme-Ö retme Süreci Yeni Teori ve Yakla ımlar. Ankara: Nobel Yayın Da ıtım.
  • Selley, N. (1999). The art of construvist teaching in the primary school: a guide for studens and teachers. London: David Fulton Publishers.
  • a an, H. H. (2002). Yapılandırmacı Ö renme. Ya adıkça E itim, 74–75, 49–52.
  • Ya ar, .(1998). Yapısalcı Ö renme-Ö retme Süreci. Anadolu Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, 8 (1–2), 68–75.
  • Yıldırım, A. ve im ek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Ara tırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, M. C. (2006). Yeni lkö retim Programının De erlendirilmesi. Ulusal Sınıf Ö retmenli i Kongresi (2, 261–268). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Yıldırım, M.C. ve Dönmez, B. (2008). Okul-Aile birli ine li kin Bir Ara tırma: stiklal lkö retim Okulu http://www.esosder.org/ adresinden 22 ubat 2008 tarihinde indirilmi tir. Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 98–115, [Online]:
  • Yi it, B. (2005). Sınıfta Disiplin ve Ö renci Davranı larının Yönetimi. Sınıf Yönetimi (185–204), M. i man ve S. Turan (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yurdakul, B. (2004). Yapılandırmacı Ö renme Yakla ımının Ö renenlerin Problem Çözme Becerilerine, Bili selötesi Farkındalık ve Derse Yönelik Tutum Düzeylerine Etkisi le Ö renme Sürecine Katkıları. Yayınlanmamı doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.

A Study on the effects of Constructivist Learning Approach Practices on Classroom Management

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 3, 664 - 679, 26.06.2008

Öz

The aim of this study is to reveal the views of classroom teachers about the effects of constructivist
learning approach practices on classroom management. Among qualitative research methods, case study pattern and
typical case sampling methods were used in this study. In order to increase the variety of data semi-structured
interviews with 10 classroom teachers and semi-structured observation for 20 class hours were carried out. And
documents such as lesson plans and attendance sheets of observed classes were examined. Data were processed by
content analysis. According to the findings, it is concluded that constructive learning approach generally affects five
aspects of classroom management in a positive way however; some problems are still existing especially resulting
from constitution and implementation

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Ö renme. zmir: E itim Dünyası Yayınları.
  • Altunı ık, R., Co kun, R., Bayraktaro lu, S. ve Yıldırım, E. ( 2005). Sosyal Bilimlerde Ara tırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Asan, A. ve Güne , G. (2000). Olu turmacı Ö renme Yakla ımına Göre Hazırlanmı Örnek Ünite Etkinli i. Milli E itim, 147, 50–53.
  • Ba ar, H. ( 1999). Sınıf Yönetimi. stanbul: Milli E itim Basımevi.
  • Brooks, J.G.& Brooks, M.G. (1999). In search of understanding: the case for construstivist classroom. Alexandria, Virginia: Assciation for Supervision and Curriculum Development.
  • Demirel, Ö.(2002). Kuramdan Uygulamaya E itimde Program Geli tirme. Ankara: Pegam A Yayıncılık.
  • Deryakulu, D.(2000). Yapıcı Ö renme. Sınıfta Demokrasi (53–77), Ali im ek (Ed.), Ankara: E itim Sen Yayınları.
  • Ho görür, V. (2002). Sınıf Yönetiminde Yapısalcı Yakla ım. E itim Ara tırmaları, 9, 73–78.
  • http://www.eskisehirmem.gov.tr/images/2005_2006_28_2_2006.xls. Bu sayfa 11 Mayıs 2006 tarihinde ziyaret edilmi tir.
  • Kuran, K. (2005). Sınıfta Ö renme-Ö retme Sürecinin Yönetimi. Sınıf Yönetimi (77–101), M. i man ve S. Turan (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Marlowe, B.A & Page, M.L.(1998). Creating and sustaining the constructivist classroom. California: Corwin Press.
  • MEB. (2005). lkö retim 1–5. Sınıf Programlar Tanıtım Kitapçı ı. http://iogm.meb.gov.tr/files/io1- 5sinifprogramlaritanitimkit.doc. adresinden 10 Mayıs 2005 tarihinde indirilmi tir.
  • Özdemir, S., Yalın, H. . ve Sezgin, F. (2004). Ö retmenlik Mesle ine Giri . Ankara: Nobel Yayın Da ıtım.
  • Özden, Y.(2005). Ö renme ve Ö retme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özyürek, M. (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Karatepe Yayınları.
  • Perkins, D. (1999). The many faces of constructivism. Educational Leadership, 57(3), 6–11.
  • Sabancı, A. (2000). Ö renme-Ö retme Süreci Yeni Teori ve Yakla ımlar. Ankara: Nobel Yayın Da ıtım.
  • Selley, N. (1999). The art of construvist teaching in the primary school: a guide for studens and teachers. London: David Fulton Publishers.
  • a an, H. H. (2002). Yapılandırmacı Ö renme. Ya adıkça E itim, 74–75, 49–52.
  • Ya ar, .(1998). Yapısalcı Ö renme-Ö retme Süreci. Anadolu Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, 8 (1–2), 68–75.
  • Yıldırım, A. ve im ek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Ara tırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, M. C. (2006). Yeni lkö retim Programının De erlendirilmesi. Ulusal Sınıf Ö retmenli i Kongresi (2, 261–268). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Yıldırım, M.C. ve Dönmez, B. (2008). Okul-Aile birli ine li kin Bir Ara tırma: stiklal lkö retim Okulu http://www.esosder.org/ adresinden 22 ubat 2008 tarihinde indirilmi tir. Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 98–115, [Online]:
  • Yi it, B. (2005). Sınıfta Disiplin ve Ö renci Davranı larının Yönetimi. Sınıf Yönetimi (185–204), M. i man ve S. Turan (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yurdakul, B. (2004). Yapılandırmacı Ö renme Yakla ımının Ö renenlerin Problem Çözme Becerilerine, Bili selötesi Farkındalık ve Derse Yönelik Tutum Düzeylerine Etkisi le Ö renme Sürecine Katkıları. Yayınlanmamı doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Cevat Yıldırım

Burhanettin Dönmez

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yıldırım, M. C., & Dönmez, B. (2008). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarının Sınıf Yönetimine Etkileri Üzerine Bir Çalışma. İlköğretim Online, 7(3), 664-679.
AMA Yıldırım MC, Dönmez B. Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarının Sınıf Yönetimine Etkileri Üzerine Bir Çalışma. İOO. Eylül 2008;7(3):664-679.
Chicago Yıldırım, M. Cevat, ve Burhanettin Dönmez. “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarının Sınıf Yönetimine Etkileri Üzerine Bir Çalışma”. İlköğretim Online 7, sy. 3 (Eylül 2008): 664-79.
EndNote Yıldırım MC, Dönmez B (01 Eylül 2008) Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarının Sınıf Yönetimine Etkileri Üzerine Bir Çalışma. İlköğretim Online 7 3 664–679.
IEEE M. C. Yıldırım ve B. Dönmez, “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarının Sınıf Yönetimine Etkileri Üzerine Bir Çalışma”, İOO, c. 7, sy. 3, ss. 664–679, 2008.
ISNAD Yıldırım, M. Cevat - Dönmez, Burhanettin. “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarının Sınıf Yönetimine Etkileri Üzerine Bir Çalışma”. İlköğretim Online 7/3 (Eylül 2008), 664-679.
JAMA Yıldırım MC, Dönmez B. Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarının Sınıf Yönetimine Etkileri Üzerine Bir Çalışma. İOO. 2008;7:664–679.
MLA Yıldırım, M. Cevat ve Burhanettin Dönmez. “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarının Sınıf Yönetimine Etkileri Üzerine Bir Çalışma”. İlköğretim Online, c. 7, sy. 3, 2008, ss. 664-79.
Vancouver Yıldırım MC, Dönmez B. Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarının Sınıf Yönetimine Etkileri Üzerine Bir Çalışma. İOO. 2008;7(3):664-79.