Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Critical Reading Skills of Primary School Students According to Gender Differences and Educational Level of their Fathers and Mothers

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 3, 814 - 822, 26.06.2008

Öz

This study was intended to investigate the critical reading levels of the 5
th
class students according to gender
differences and educational background of their family. A total of 185 5
th
grade students who were chosen randomly from the
students of primary schools in Bursa were participated in the study. This was regarded as a descriptive study. Data was
collected by a critical reading scale which determines the critical reading skills of students developed by Ünal (2006).
Significance of the difference between genders and family educational background was examined with t-test and One-Way
Anova test. According to the results of the study, critical reading skills of students haven’t increased with the family
educational background but there is a meaningful difference between genders in favor of the girls.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2001). Türkçe lkokuma Yazma Öretimi, 1. Basım. Ankara: Artım Yayınları.
  • Altunay, U.,Çakıcı,D. (2006). “Etkili Okuma ve Okuduunu Anlama”, Çada Eitim Dergisi, Sayı 330,
  • Aral, N., ve Akta, Y. (1997) “Çocukların Televizyon ve Dier Etkinliklere Harcadıkları Sürenin ncelenmesi” Hacettepe Üniversitesi Eitim Fakültesi Dergisi,Sayı:13, 99-105.
  • Büyüköztürk, . (2002). Sosyal Bilimler çin Veri Analizi El Kitabı, 1. Basım, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Criscuolo, P.N. (1965). “A Plea for Critical Reading in the Primary Grades” Peabody Journal of Education, Vol. 43, No. 2. http://links.jstor.org/sici?sici=0161956X%28196509%2943%3A2%3C107%3AAPFCRI%3E2 .0.CO%3B2-N&size=SMALL
  • Collins, N.D.(1993). “Teaching Critical Reading Through Literature”, Eric Product (071); Eric Digests (selected) (073), ED363869. http://ericae.net/edo/ED363869.htm
  • Çetinkaya, S.Ç.(2004).“Afyon Merkezinde lköretim 8. Sınıf Örencilerinin Okuma Alıkanlıı”, (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi), AfyonKarahisar Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi.
  • Darch, C., Kameenui, E.J. (1987) “Teaching LD Students Critical Reading Skills:A Systematic Replication”, Learning Disability Quarterly, Vol.10, No.2, doi:10.2307/1510215. http://links.jstor.org/sici?sici=07319487%28198721%2910%3A2%3C82%3ATLSCRS%3E2.0.CO%3B2-H&size=LARGE 822
  • Gönen, M., Çelebi, Ö.E, Iıtan, S. (2004). “lköretim 5., 6. ve 7. Sınıf Örencilerinin Okuma Alıkanlıklarının ncelemesi”, Milli Eitim Dergisi, Sayı:164.
  • Güleryüz, H. (2003). Yaratıcı Çocuk Edebiyatı, 2. Basım, Ankara: PegemA Yayıncılık. (2004). Yaratıcı Beyin Gücü ve Okuma Yetiei, 1. Basım, Ankara: Tekaaç Yayıncılık.
  • Hall, C., Coles, M. (1997). Gendered reading: Helping boys develop as critical readers. Gender & Education. Vol.9, No: 1, pp. 61-68.
  • IRA (2006) A Tale of Differences: Comparing the Traditions, Perspectives, and Educational Goals of Critical Reading and Critical Literacy.An Electronic Journal of the nternational Reading Association 1997-2006 International Reading Association, ISSN 1096-1232 http://www.readingonline.org/
  • McDonald,N.B., Trautman, T.S. (2006). “Enhancing Critical Reading Skills with Kindergartners: A study of a Computer-Based Intervention” http://www.amered.com/docs/ReviewofEnhancingReadingSkills.pdf
  • Nas, R. (1999). Metinlerle lkokuma Yazma Öretimi, 1. Basım, Ezgi Kitabevi Yayınları. Bursa
  • Nas, R. (2003). Türkçe Öretimi, 1. Basım, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa.
  • Özdemir, E. (2005). Eletirel Okuma, 6. Basım, Ankara: Bilgi Yayınevi
  • Sweet, A. P. (1993) “ Transforming Ideas for Teaching and Learning to Read”, Office of Educational Research and Improvement. Washington, CS 011 460. http://eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2sql/contentstorage01/0000019b/80/13/2e/64.pdf Sengül, M ve Yalçın S.K. (2004). “Okuma ve Anlama Becerilerinin Gelitirilmesine Yönelik Olarak Hazırlanan Bir Model Önerisi ”, Milli Eitim Dergisi, Sayı 164, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi164/temel.htm
  • Ünal, E. (2006). “lköretim Örencilerinin Eletirel Okuma Becerileri le Okuduunu Anlama ve Okumaya likin Tutumları Arasındaki liki”, (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi), Eskiehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskiehir.
  • Wheeler, L. K.(2007). “Critical Reading of An Essay's Argument” http://web.cn.edu/kwheeler/reading_basic.html
  • Wolf, W., King, M.L., Huck, C.S. (1968). “Teaching Critical Reading to Elementary School Children” Reading Research Quartely, Vol.3, No.4 http://www.jstor.org/view/00340553/ap020014/02a00030/0
  • Yılmaz,B., Aksaçlıolu, A.G. (2007). "Örencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alıkanlıkları üzerine etkisi", Türk Kütüphanecilii, 21(1): 3-28. http://yunus.hacettepe.edu.tr/~byilmaz/b.yilmaz.pdf

İlköğretim Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerileri İle Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Durumu Arasındaki İlişki

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 3, 814 - 822, 26.06.2008

Öz

Yapılan bu çalışmada, öğrencilerin cinsiyetinin, anne-baba eğitim durumlarının, öğrencilerin el impressel okuma becerileri. etkilenmek. Araştırmanın örneklemini Bursa ili Osmangazi ve Yıldırım ilçelerindeki ilköğretim okullarında öğrenim gör 185. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Elde SPSS paket programı kullanılmış, t-testi ve Tek Yönlü Anova testi uygulanarak iyileştirmeye çalışıldı. Çalışmanın sonunda, anne ve baba eğitim durumuunun, çocukların eleştirel okuma düzeyleri üzerinde bir etkisinin olmadığı, cinsiyet faktöründe kız öğrencilerin el impressel okuma düzeylerinin daha yüksek olduğu gözlenmiştir

Kaynakça

  • Akyol, H. (2001). Türkçe lkokuma Yazma Öretimi, 1. Basım. Ankara: Artım Yayınları.
  • Altunay, U.,Çakıcı,D. (2006). “Etkili Okuma ve Okuduunu Anlama”, Çada Eitim Dergisi, Sayı 330,
  • Aral, N., ve Akta, Y. (1997) “Çocukların Televizyon ve Dier Etkinliklere Harcadıkları Sürenin ncelenmesi” Hacettepe Üniversitesi Eitim Fakültesi Dergisi,Sayı:13, 99-105.
  • Büyüköztürk, . (2002). Sosyal Bilimler çin Veri Analizi El Kitabı, 1. Basım, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Criscuolo, P.N. (1965). “A Plea for Critical Reading in the Primary Grades” Peabody Journal of Education, Vol. 43, No. 2. http://links.jstor.org/sici?sici=0161956X%28196509%2943%3A2%3C107%3AAPFCRI%3E2 .0.CO%3B2-N&size=SMALL
  • Collins, N.D.(1993). “Teaching Critical Reading Through Literature”, Eric Product (071); Eric Digests (selected) (073), ED363869. http://ericae.net/edo/ED363869.htm
  • Çetinkaya, S.Ç.(2004).“Afyon Merkezinde lköretim 8. Sınıf Örencilerinin Okuma Alıkanlıı”, (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi), AfyonKarahisar Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi.
  • Darch, C., Kameenui, E.J. (1987) “Teaching LD Students Critical Reading Skills:A Systematic Replication”, Learning Disability Quarterly, Vol.10, No.2, doi:10.2307/1510215. http://links.jstor.org/sici?sici=07319487%28198721%2910%3A2%3C82%3ATLSCRS%3E2.0.CO%3B2-H&size=LARGE 822
  • Gönen, M., Çelebi, Ö.E, Iıtan, S. (2004). “lköretim 5., 6. ve 7. Sınıf Örencilerinin Okuma Alıkanlıklarının ncelemesi”, Milli Eitim Dergisi, Sayı:164.
  • Güleryüz, H. (2003). Yaratıcı Çocuk Edebiyatı, 2. Basım, Ankara: PegemA Yayıncılık. (2004). Yaratıcı Beyin Gücü ve Okuma Yetiei, 1. Basım, Ankara: Tekaaç Yayıncılık.
  • Hall, C., Coles, M. (1997). Gendered reading: Helping boys develop as critical readers. Gender & Education. Vol.9, No: 1, pp. 61-68.
  • IRA (2006) A Tale of Differences: Comparing the Traditions, Perspectives, and Educational Goals of Critical Reading and Critical Literacy.An Electronic Journal of the nternational Reading Association 1997-2006 International Reading Association, ISSN 1096-1232 http://www.readingonline.org/
  • McDonald,N.B., Trautman, T.S. (2006). “Enhancing Critical Reading Skills with Kindergartners: A study of a Computer-Based Intervention” http://www.amered.com/docs/ReviewofEnhancingReadingSkills.pdf
  • Nas, R. (1999). Metinlerle lkokuma Yazma Öretimi, 1. Basım, Ezgi Kitabevi Yayınları. Bursa
  • Nas, R. (2003). Türkçe Öretimi, 1. Basım, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa.
  • Özdemir, E. (2005). Eletirel Okuma, 6. Basım, Ankara: Bilgi Yayınevi
  • Sweet, A. P. (1993) “ Transforming Ideas for Teaching and Learning to Read”, Office of Educational Research and Improvement. Washington, CS 011 460. http://eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2sql/contentstorage01/0000019b/80/13/2e/64.pdf Sengül, M ve Yalçın S.K. (2004). “Okuma ve Anlama Becerilerinin Gelitirilmesine Yönelik Olarak Hazırlanan Bir Model Önerisi ”, Milli Eitim Dergisi, Sayı 164, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi164/temel.htm
  • Ünal, E. (2006). “lköretim Örencilerinin Eletirel Okuma Becerileri le Okuduunu Anlama ve Okumaya likin Tutumları Arasındaki liki”, (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi), Eskiehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskiehir.
  • Wheeler, L. K.(2007). “Critical Reading of An Essay's Argument” http://web.cn.edu/kwheeler/reading_basic.html
  • Wolf, W., King, M.L., Huck, C.S. (1968). “Teaching Critical Reading to Elementary School Children” Reading Research Quartely, Vol.3, No.4 http://www.jstor.org/view/00340553/ap020014/02a00030/0
  • Yılmaz,B., Aksaçlıolu, A.G. (2007). "Örencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alıkanlıkları üzerine etkisi", Türk Kütüphanecilii, 21(1): 3-28. http://yunus.hacettepe.edu.tr/~byilmaz/b.yilmaz.pdf
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömür Sadioğlu

Asude Bilgin

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sadioğlu, Ö., & Bilgin, A. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerileri İle Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Durumu Arasındaki İlişki. İlköğretim Online, 7(3), 814-822.
AMA Sadioğlu Ö, Bilgin A. İlköğretim Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerileri İle Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Durumu Arasındaki İlişki. İOO. Eylül 2008;7(3):814-822.
Chicago Sadioğlu, Ömür, ve Asude Bilgin. “İlköğretim Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerileri İle Cinsiyet Ve Anne-Baba Eğitim Durumu Arasındaki İlişki”. İlköğretim Online 7, sy. 3 (Eylül 2008): 814-22.
EndNote Sadioğlu Ö, Bilgin A (01 Eylül 2008) İlköğretim Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerileri İle Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Durumu Arasındaki İlişki. İlköğretim Online 7 3 814–822.
IEEE Ö. Sadioğlu ve A. Bilgin, “İlköğretim Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerileri İle Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Durumu Arasındaki İlişki”, İOO, c. 7, sy. 3, ss. 814–822, 2008.
ISNAD Sadioğlu, Ömür - Bilgin, Asude. “İlköğretim Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerileri İle Cinsiyet Ve Anne-Baba Eğitim Durumu Arasındaki İlişki”. İlköğretim Online 7/3 (Eylül 2008), 814-822.
JAMA Sadioğlu Ö, Bilgin A. İlköğretim Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerileri İle Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Durumu Arasındaki İlişki. İOO. 2008;7:814–822.
MLA Sadioğlu, Ömür ve Asude Bilgin. “İlköğretim Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerileri İle Cinsiyet Ve Anne-Baba Eğitim Durumu Arasındaki İlişki”. İlköğretim Online, c. 7, sy. 3, 2008, ss. 814-22.
Vancouver Sadioğlu Ö, Bilgin A. İlköğretim Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerileri İle Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Durumu Arasındaki İlişki. İOO. 2008;7(3):814-22.