The purpose of the study was to investigate the effect of creative and critical thinking based
laboratory method on prospective primary teachers’ science process skills and academic achievement. This
research was conducted with 94 prospective elementary teachers who were enrolled in two classes of education
faculty in the spring semester of the 2004-2005 academic year. While the creative and critical thinking based
laboratory applications were conducted in the experimental group, traditional laboratory applications were
conducted in the control group. As a result of the investigation, it was determined that the experimental group
was successful than the control group in terms of the science process skills and academic achievement.
Implications for science education at the teacher education level were discussed
Creative thinking critical thinking academic achievement science process skills
Bu araştırmanın amacı, yaratıcı ve eleştirel düşünme temelli fen labatuarı uygulamaları sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç becerileri ve akademik başarı seviyeleri etkisini incelemektir. Bu araştırma, 2004-2005 akademik yılının ilkbahar döneminde, eğitim fakültesinin 2 farklı sınıfında bulunan 94 sınıf öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda, laboratuar uygulamalar, yaratıcı ve eleştirel düşünme temelli yapılken, kontrol grubunda, geleneksel laboratuar uygulamaları gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda, deney grubundaki öğretmen adaylarının akademik başarısı, kontrol grubundaki öğretmen adaylarından bir şey daha başarılı ve bilimsel işlem becerisi açısından önemli bir şey daha gelişmiş kişiler belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgularnamiştir, fen eğitimi açısından, sonuçlar tartışılmıştır
Yaratıcı düşünme eleştirel düşünme akademik başarı bilimsel süreç becerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 3 |