This study aims to understand teachers’ responsibility on students’ academic success and failure, and to scrutinize the views of pre-service teachers of Biology about how pedagogical courses have a role in developing their responsibility perception. The study was designed as a case study. To collect the data, a tool consisting of open-ended questions was used. The participants of the study were 46 pre-service teachers of Biology who took all pedagogical courses in the curriculum. The data were analyzed by using content analysis. Some significant findings were presented in the study. The pre-service teachers of Biology stated that teachers were responsible for success or failure of students. The most important responsibility of teachers was their effect in the education and instruction process in terms of the responsibility perception about students’ academic success and failure. Another important factor was the characteristics of students and pedagogical proficiencies of teachers. Furthermore, pedagogical courses about teaching profession had a significant effect on the development of their responsibility perception about success and failure of students. Each pedagogical course had different benefits but applied courses contributed to this perception more. The pre-service teachers of Biology stated that “School Experience” and “Internship” courses were more effective.
Teacher education pre-service teachers responsibility teachers’ responsibility students’ academic success and failure.
Bu araştırma biyoloji öğretmen adaylarının, öğrencilerin akademik başarı ve başarısızlığındaki öğretmenin sorumluluğu ve bu sorumluluk algısının gelişmesi yönünde öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin etkisine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma deseni olarak durum çalışması (case study) uygulanmıştır. Verileri toplamak amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu tüm öğretmenlik meslek bilgisi derslerini almış 46 son sınıf biyoloji öğretmen adayı oluşturmuştur. Veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlardan bazıları şunlardır; öğretmen adayları öğrencinin hem akademik başarısında hem de akademik başarısızlığından öncelikli sorumluluğun öğretmenin olduğu yönünde görüş belirtmişlerdir. Öğretmenin öğrencinin akademik başarısındaki ve başarısızlığındaki en önemli sorumluluğunun eğitim-öğretim sürecindeki etkisi yönünde olduğu görüşü belirlenirken, öğrenci niteliklerinin ve öğretmenin öğretmenlik mesleğine yönelik yeterliklerinin de en önemli faktörler arasında olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin öğrencinin akademik başarısından ve başarısızlığından sorumluluk algısının gelişmesine etkisinin çok önemli olduğu belirtilmiştir. Bu yönde her bir dersin de farklı katkılarının olduğu ifade edilirken, uygulamalı derslerin katkısının daha fazla olduğu ifade edilmiştir. Özellikle sınıfta öğrencilerle birlikte oldukları Okul deneyimi ve Öğretmenlik uygulaması derslerinin etkisinin çok olduğunu belirtmişlerdir.
Öğretmen eğitimi öğretmen adayı sorumluluk öğretmen sorumluluğu akademik başarı ve başarısızlık
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 13 Sayı: 4 |