Bu araştırmanın amacı, İzmir il merkezine iç göç yoluyla gelen ailelerin, ekolojik sistem yaklaşımının bir katmanı olan mikro sistemin içersinde yer alan okul-veli ilişkileri, akrabalık ilişkileri, komşuluk ilişkileri, öğretmen- öğrenci ilişkileri, akran ilişkileri, kardeşlik ilişkileri ile anne-baba ve çocuk ilişkilerini ortaya koymaktır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşme formları, iç göç yoluyla gelen, İzmir il merkezi, Karabağlar ilçesi, İlkkurşun İlkokul’unda eğitim ve öğretimine devam eden, 26 öğrenci velisine uygulanmıştır. Veri analizinde içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular ailelerin, kardeş ilişkileri ile anne-baba ve çocuklarıyla olan ilişkilerini yakın, okul, öğretmenler, akrabalar, komşular ve akranlarla kurulan ilişkileri uzak ilişkiler olarak algıladıklarını ortaya koymuştur.
The aim of this research was to study the domestic migrant families in Izmir within the framework of Ecological Systems Theory. Parent-school relationships, student-teacher relationships, peer relationships, parent-child relationships, relationships with relatives and relationships with the neighborhood were studied at the microsystem level. Data were collected by the use of semi-structured interviews. Interview forms were given to a total of 26 parents whose children attended İlkkurşun Elementary School, in Karabağlar, İzmir. Data were analyzed using content analysis. Results showed that families perceived their relationships with siblings, parents, and with children as intimate relations, whereas relationships with school, teachers, neighbors and peers were perceived as formal relations
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 1 |