BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 1, 349 - 363, 05.01.2015

Öz

Brain imaging techniques provide information to the researchers about the structure and the operation of the brain. With this research, it was aimed to gain educators a different point of view regarding to the brains imaging techniques’ contribution to the education. The brain imaging techniques were grouped into three categories as structural, functional and metabolic. In this research the techniques used in brain imaging have been introduced with the help of literature and brain imaging examples conducted at different fields (mathematics, music, reading and linguistic skill) have been presented. It was also assumed that brain imaging techniques could also be used in education and this could contribute educators to understand how learning occurs and determine the learning difficulties

Kaynakça

  • Acartürk, C., & Çağıltay, K. (2006). İnsan bilgisayar etkileşimi ve ODTÜ'de yürütülen çalışmalar.  Akademik Bilişim 2006 Bildiriler Kitapçığı, 9‐11 Şubat 2006, Denizli. 
  • Akçapınar , G., Altun , A., & Menteş , T. (2012). Hipermetinsel Ortamlarda Önbilgi Düzeylerinin  Gezinim Profilleri Üzerine Etkisi. Eğitim ve Bilim, Cilt 37, Sayı 163. 
  • Akoğlu, A. (2011, Ekim). Beyin Okuma Gerçek Oluyor. TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, Ekim 2011 Yıl  45 Sayı 527. 
  • Alkan, A., Kutlu, R., Aslan, M., & Yakıcı, C. (2004). Adrenolökodistrofi: tek voksel MR Spektroskopi  Bulguları. Tanısal ve Girişimsel Radyoloji 10:200‐203. 
  • Ansari, D. (2009). Neuroimaging of Numerical and Mathematical Development. Encyclopedia of  Language and Literacy Development (pp. 1‐8). London, ON: Canadian Language and Literacy  Research Network.Retrieved from  http://www.literacyencyclopedia.ca/pdfs/topic.php?topId=283. 
  • Bayram, B., & Bayraktar, D. M. (2012). Using Eye Tracking to Study on Attention and Recall in  Multimedia Learning Environments: The Effects of Design in Learning. World Journal on  Educational Technology Vol 4, issue 2 (2012) 81‐98. 
  • Bayram, S., & Yeni, S. (2011). Web Tabanlı Eğitsel Çoklu Ortamların Göz İzleme Tekniği ile Kullanışlılık  Açısından Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 12, Sayı 2,  Haziran 2011 Özel Sayı, 221‐234. 
  • Brady, Z., Taylor, M. L., Haynes, M., Whittaker, M., Mullen, A., Clews, L., . . . Jamie, V. T. (2008). The  clinical application of PET/CT: A contemporary review. Australasian Physical and Engineering  Sciences in Medicine 31(2), 90‐109. 
  • Brenner, D. J., & Elliston, C. D. (2004). Estimated radiation risks potentially associated with full‐body  CT screening. Radiology 232, 735‐738. 
  • Caine, R. N., & Caine, G. (1990). Understanding a Brain‐Based Approach to Learning and Teaching.  Educational Leadership, october 1990, 66‐70. 
  • Caine, R. N., & Caine, G. (1995). Reinventing Schools Through Brain‐ Based Learning. Educational  Leadership, April 1995 , 43‐47. 
  • Ceylan, M. E. (2012, 12 23). Profesyoneller‐ Beyin Görüntüleme. Prof.Dr.Mehmet Emin Ceylan  Psikiyatrist, Farmakolag: http://eminceylan.com/pro1.asp?CatID=128 adresinden alındı 
  • Crivellato, E., & Ribatti, D. (2007). History of Neuroscience Soul: Mind, Brain: Greek Philosophy and  The Birth of Neuroscience. Brain Research Bulletin 71, 327‐336. 
  • Çelik, İ. (2010, Mayıs). Beynin Karanlık Enerjisi. TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, Mayıs 2010 Yıl 43  Sayı 510. 
  • Çelik, İ. (2011, b). Okumayla İlgili Beyin Bölgesi Görme Duyusundan Bağımsız mı? TÜBİTAK Bilim ve  Teknik Dergisi, Mart 2011 Yıl 44 Sayı 520. 
  • Çelik, İ. (2011,a). Matematik Korkusunu Yenmek. TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, Aralık 2011 Yıl 45  Sayı 529. 
  • Çelik, L., & Çubuk, R. (2010). Meme Manyetik Rezonans Görüntüleme: Nasıl, Niçin, Ne Zaman, Kime.  Klinik Gelişim 23/2, 6‐10. 
  • Çiçek, M. (2008). İşlevsel Beyin Görüntüleme Yöntemleri. Türk Farmokoloji Derneği:  www.tfd.org.tr/eski/Erzurum_2008_cicek.pdf 27/11/2012 adresinden alındı 
  • David, A., Blamire, A., & Breiter, H. (1994). Functional MRI, A new technique with implications for  psychology and psychiatry. The British Journal of Psychiatry, 164, 2‐7. 
  • Duchowski, A. T. (2002). A breadth‐first survey of eye‐tracking applications. Behavior Research  Methods, Instruments, & Computers, 34 (4), 455‐470. 
  • Eichler, F. S., Itoh, R., Barker, P. B., Mori, S., Garrett, S. E., Zijl, P. C., . . . Melhem, E. R. (2002). Proton  MR Spectroscopic and diffusion tenor brain Mr imaging in X‐linked adrenoleukodystrophy:  initial experience. Radiology 225, 245‐252. 
  • Ergen, M., & Ülman, Y. I. (2012). Nörobilim, Nöroteknoloji, Yalan Tespiti ve Etik. Acıbadem  Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi Cilt: 3, Sayı: 3 ,Temmuz 2012. 
  • Fischer, K. W., Daniel, D. B., Immordino‐Yang, M. H., Stern, E., Battro, A., & Koizumi, H. (2007). Why  Mind, Brain, and Education? Why Now? International Mind, Brain, and Education Society and  Blackwell Publishing, Inc. 
  • Fletcher, J. M., Simos, P. G., Shaywitz, B. A., Shaywitz, S. E., Pugh, K. R., & Papanicolaou, A. C. (2000).  Neuroimaging, Language, and Reading: The Interface of Brain and Environment. A Research  Symposium on High Standards in Reading for Students From Diverse Language Groups:  Research, Practice & Policy. Washington, DC: PROCEEDINGS. 
  • Frey, K. A., Minoshima, S., & Kuhl, D. E. (1998). Neurochemical İmaging of Alzheimer's disease and  other degenerative dementias. Journal of Nuclear Medicine 42, 166‐178. 
  • Frost , C. J., & Lumia, A. R. (2012). The Ethics of Neuroscience and the Neuroscience of Ethics: A  Phenomenological–Existential Approach. Sci Eng Ethics (2012) 18:457–474, DOI  10.1007/s11948‐012‐9388‐1. 
  • Goswami, U. (2004). Neuroscience and education. British Journal of Educational Psychology, 74, 1– 14. 
  • Gökçora, N., & Akdemir, Ö. (2002). Psikiyatrik Hastalıklarda Nükleer Tıp Uygulamaları. Demans  Dergisi, 37‐41. 
  • Gross, C. G. (1987). Neuroscience, Early of History. Journal of Enclyclopedia of Neuroscience pp.843‐ 847. 
  • Haier, R. J., & Jung, R. E. (2008). Brain Imaging Studies of Intelligence and Creativity: What is the  Picture for Education? Roeper Review, 30:3, 171‐180, DOI: 10.1080/02783190802199347. 
  • Hari, R., & Kujala, M. V. (2009). Brain Basis of Human Social Interaction: From Concepts to Brain  Imaging. Physiol Rev 89: 453–479, 2009; doi:10.1152/physrev.00041.2007.  
  • Illes, J., & Racine, E. (2006). Imaging or Imagining? A Neuroethics Challenge Informed by Genetics.  The American Journal of Bioethics. 
  • Işık, Z., Selçuk, H., & Albayram, S. (2010). Bilgisayarlı Tomografi ve Radyasyon. Klinik Gelişim 23/2, 16‐ 18. 
  • Kalaycı , E., Tüzün , H., Bayrak, F., Özdinç, F., & Kula , A. (2011). Üç‐Boyutlu Sanal Ortamların  Kullanılabilirlik Çalışmalarında Göz‐İzleme Yöntemi: Active Worlds Örneği. Akademik  Bilişim’11 ‐ XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2‐ 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi,  Malatya. 
  • Kara, K., Verim, S., & Akarsu, S. (2013). Bipolar Bozuklukta Nörogörüntüleme(Neuroimaging in Bipolar  Disorder). Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar‐Current Approaches in Psychiatry 5(1), 1‐14. 
  • Karaçay, B. (2010). Müzik ve Beyin. TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, Temmuz 2010 Yıl 43 Sayı 512. 
  • Karasu, A., Aygen, G., Sabancı, P. A., Sağlam, G., Civelek, E., & Eskandar, E. N. (2008). Nörobilim  Öyküleri: Aristo (M.Ö. 384‐322). Sinir Sistemi Cerrahisi , 1(4). 
  • Keleş, E. (2007). Altıncı Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesine Yönelik Beyin Temelli Öğrenmeye Dayalı  Web Destekli Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Doktora  Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü,Trabzon. 
  • Kitiş, Ö., Eker, M. Ç., Zengin, B., Yılmaz, D. A., Yalvaç, D., Özdemir, H. İ., . . . Gönül, A. S. (2011).  Şizofreni Hastalarında Beyin Yarıküreleri Arasındaki Bozulmuş Bağlantı Bütünlüğe: Bir  Diffüzyon Görüntüleme Çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi 22. 
  • Le Bihan, D. (2003). Looking into the functional architecture of the brain with diffusion MRI. Nature  Reviews Neuroscience 4, 469‐480. 
  • Linton, O. W., & Mettler, F. A. (2003). National conference on dose reduction in CT, with an emphasis  on pediatric patients. AJR‐American Journal of Roentgenologyl 181, 321‐329. 
  • Liu , H.‐C., Lai , M.‐L., & Chuang, H.‐H. (2011). Using eye‐tracking technology to investigate the  redundant effect of multimedia web pages on viewers’ cognitive processes. Computers in  Human Behavior 27 (2011) 2410–2417. 
  • Morris, R., & Fillenz, M. (2003). Beyin Görüntüleme. SİNİRBİLİMİ içinde, Beyin Bilimi Bölümü (F. Esen,  Çev., 1. b., s. 41‐43). Liverpool, İngiltere(UK): İngiliz sinirbilimleri derneği tarafından  basılmıştır. 
  • Orrison, W. W. (1999). Magnetic Source Imaging in Stereotactic and Functional Neurosurgery.  Stereotactic and Functional Neurosurgery 72, 89‐94. 
  • Özçelik, E., Kurşun, E., & Çağıltay, K. (2006). Göz Hareketlerini İzleme Yöntemiyle Üniversite Web  sayfalarının İncelenmesi. Akademik Bilisim2006 Bildiriler Kitapçigi. 
  • Savaş, R. (2010). PET/BT Nedir, Endikasyonları Nelerdir? Klinik Gelişim 23/2, 40‐44. 
  • Solso, R. L., Maclin, M. K., & Maclin, O. H. (2011). Nörofizyolojik Değerlendirme Teknikleri. Bilişsel  Psikoloji Kitabı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev., 2. b., s. 60‐70). içinde 
  • Tonbuloğlu , İ., & Bayram, S. (2012). Göz İzleme Yöntemiyle Öğretim Yazılımlarındaki Açılır Pencere  Yapılarında Kullanışlılık Değerlendirmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Ağustos  2012 Cilt 1 Sayı 3 ISNN: 2146‐9199. 
  • Tuna Erdoğan, E. (2009). IONM. Joint COST B27/SAN Training School: Neurofeedback and ADHD &  Internatiol course and conference MIND and BRAIN 6: Neuroplasticity of Brain and Behavior  April 16‐21, 2009, Dubrovnik, Croatia. Local organizer: Selma Supek, University of Zagreb. 
  • URL‐ (2013). Nörobilim. Aralık 7, 2013 tarihinde http://norobilim.com/norobilim‐nedir/ adresinden  alındı 
  • Ünal, D. (2008). Tıpta Kullanılan Görüntüleme Teknikleri. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fak. OFMAB  Fizik Eğitimi Anabilim Dalı Tez çalışması. 
  • Valenzuela, M. J., & Sachdev, P. (2001). Manyetic Resonance Spectroscopy in AD. Neurology 56, 592‐ 598. 
  • Yang, F.‐Y., Chang, C.‐Y., Chien, W.‐R., Chien, Y.‐T., & Tseng, Y.‐H. (2013). Tracking Learners’ Visual  Attention During a Multimedia Presentation in a Real. Computers & Education 62, 208–220. 
  • Yıldız, B. A. (2006). Beyin Dalgaları ile Öğrenme ve Hafıza Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek  Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Düzce. 
  • Res.1: http://www.energytoolsint.com/results/research/brain/13/02/2014
  • Res.2: http://www.intermed.gen.tr/hizmetlerimiz/radyoloji/bilgisayarli-tomografi-bt-64-kesitli/13/01/2013
  • Res. 3: http://essentialsomatics.files.wordpress.com/2011/03/medical-monitoring.jpg13/01/2013
  • Res. 4: http://www.riversideonline.com/health_reference/Articles/CA00052.cfm13/01/2013
  • Res. 5: http://www.riversideonline.com/health_reference/Articles/CA00052.cfm 13/01/2013
  • Res. 6: http://healthcare.siemens.com/molecular-imaging/spect-and-spect-ct/symbia-s13/01/2013
  • Res. 7: http://www.hakkikarakas.com/duyurular/haber.html13/01/2013
  • Res. 8: http://www.manyetikdunyamiz.com/tms_tedavisi.htm13/01/2013
  • Res.9: http://www.betatom.com.tr/manyetik_rezonans.html13/01/2013

Eğitim Penceresinden Beyin Görüntüleme Tekniklerine Genel Bir Bakış

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 1, 349 - 363, 05.01.2015

Öz

Beyin görüntüleme teknikleri beynin yapısı ve işleyişi hakkında araştırmacılara bilgi sağlamaktadır. Bu çalışma ile beyin görüntüleme tekniklerinin eğitime sağlayabileceği katkılara ilişkin, eğitimcilere farklı bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmıştır. Günümüzde kullanılan beyin görüntüleme teknikleri alanyazından yararlanarak; yapısal, işlevsel ve metabolik olmak üzere üç kategoride gruplandırılmıştır. Bu çalışmada beyin görüntülemede kullanılan teknikler alanyazın yardımıyla tanıtılmış, farklı alanlarda(matematik, müzik, okuma ve dil becerisi vb) yapılan beyin görüntüleme çalışmalarına ilişkin örnekler sunulmuştur. Beyin görüntüleme tekniklerinin eğitim alanında kullanılabileceği, bunun öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini anlama ve öğrenme güçlüklerini tespit etmede eğitimcilere katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Acartürk, C., & Çağıltay, K. (2006). İnsan bilgisayar etkileşimi ve ODTÜ'de yürütülen çalışmalar.  Akademik Bilişim 2006 Bildiriler Kitapçığı, 9‐11 Şubat 2006, Denizli. 
  • Akçapınar , G., Altun , A., & Menteş , T. (2012). Hipermetinsel Ortamlarda Önbilgi Düzeylerinin  Gezinim Profilleri Üzerine Etkisi. Eğitim ve Bilim, Cilt 37, Sayı 163. 
  • Akoğlu, A. (2011, Ekim). Beyin Okuma Gerçek Oluyor. TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, Ekim 2011 Yıl  45 Sayı 527. 
  • Alkan, A., Kutlu, R., Aslan, M., & Yakıcı, C. (2004). Adrenolökodistrofi: tek voksel MR Spektroskopi  Bulguları. Tanısal ve Girişimsel Radyoloji 10:200‐203. 
  • Ansari, D. (2009). Neuroimaging of Numerical and Mathematical Development. Encyclopedia of  Language and Literacy Development (pp. 1‐8). London, ON: Canadian Language and Literacy  Research Network.Retrieved from  http://www.literacyencyclopedia.ca/pdfs/topic.php?topId=283. 
  • Bayram, B., & Bayraktar, D. M. (2012). Using Eye Tracking to Study on Attention and Recall in  Multimedia Learning Environments: The Effects of Design in Learning. World Journal on  Educational Technology Vol 4, issue 2 (2012) 81‐98. 
  • Bayram, S., & Yeni, S. (2011). Web Tabanlı Eğitsel Çoklu Ortamların Göz İzleme Tekniği ile Kullanışlılık  Açısından Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 12, Sayı 2,  Haziran 2011 Özel Sayı, 221‐234. 
  • Brady, Z., Taylor, M. L., Haynes, M., Whittaker, M., Mullen, A., Clews, L., . . . Jamie, V. T. (2008). The  clinical application of PET/CT: A contemporary review. Australasian Physical and Engineering  Sciences in Medicine 31(2), 90‐109. 
  • Brenner, D. J., & Elliston, C. D. (2004). Estimated radiation risks potentially associated with full‐body  CT screening. Radiology 232, 735‐738. 
  • Caine, R. N., & Caine, G. (1990). Understanding a Brain‐Based Approach to Learning and Teaching.  Educational Leadership, october 1990, 66‐70. 
  • Caine, R. N., & Caine, G. (1995). Reinventing Schools Through Brain‐ Based Learning. Educational  Leadership, April 1995 , 43‐47. 
  • Ceylan, M. E. (2012, 12 23). Profesyoneller‐ Beyin Görüntüleme. Prof.Dr.Mehmet Emin Ceylan  Psikiyatrist, Farmakolag: http://eminceylan.com/pro1.asp?CatID=128 adresinden alındı 
  • Crivellato, E., & Ribatti, D. (2007). History of Neuroscience Soul: Mind, Brain: Greek Philosophy and  The Birth of Neuroscience. Brain Research Bulletin 71, 327‐336. 
  • Çelik, İ. (2010, Mayıs). Beynin Karanlık Enerjisi. TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, Mayıs 2010 Yıl 43  Sayı 510. 
  • Çelik, İ. (2011, b). Okumayla İlgili Beyin Bölgesi Görme Duyusundan Bağımsız mı? TÜBİTAK Bilim ve  Teknik Dergisi, Mart 2011 Yıl 44 Sayı 520. 
  • Çelik, İ. (2011,a). Matematik Korkusunu Yenmek. TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, Aralık 2011 Yıl 45  Sayı 529. 
  • Çelik, L., & Çubuk, R. (2010). Meme Manyetik Rezonans Görüntüleme: Nasıl, Niçin, Ne Zaman, Kime.  Klinik Gelişim 23/2, 6‐10. 
  • Çiçek, M. (2008). İşlevsel Beyin Görüntüleme Yöntemleri. Türk Farmokoloji Derneği:  www.tfd.org.tr/eski/Erzurum_2008_cicek.pdf 27/11/2012 adresinden alındı 
  • David, A., Blamire, A., & Breiter, H. (1994). Functional MRI, A new technique with implications for  psychology and psychiatry. The British Journal of Psychiatry, 164, 2‐7. 
  • Duchowski, A. T. (2002). A breadth‐first survey of eye‐tracking applications. Behavior Research  Methods, Instruments, & Computers, 34 (4), 455‐470. 
  • Eichler, F. S., Itoh, R., Barker, P. B., Mori, S., Garrett, S. E., Zijl, P. C., . . . Melhem, E. R. (2002). Proton  MR Spectroscopic and diffusion tenor brain Mr imaging in X‐linked adrenoleukodystrophy:  initial experience. Radiology 225, 245‐252. 
  • Ergen, M., & Ülman, Y. I. (2012). Nörobilim, Nöroteknoloji, Yalan Tespiti ve Etik. Acıbadem  Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi Cilt: 3, Sayı: 3 ,Temmuz 2012. 
  • Fischer, K. W., Daniel, D. B., Immordino‐Yang, M. H., Stern, E., Battro, A., & Koizumi, H. (2007). Why  Mind, Brain, and Education? Why Now? International Mind, Brain, and Education Society and  Blackwell Publishing, Inc. 
  • Fletcher, J. M., Simos, P. G., Shaywitz, B. A., Shaywitz, S. E., Pugh, K. R., & Papanicolaou, A. C. (2000).  Neuroimaging, Language, and Reading: The Interface of Brain and Environment. A Research  Symposium on High Standards in Reading for Students From Diverse Language Groups:  Research, Practice & Policy. Washington, DC: PROCEEDINGS. 
  • Frey, K. A., Minoshima, S., & Kuhl, D. E. (1998). Neurochemical İmaging of Alzheimer's disease and  other degenerative dementias. Journal of Nuclear Medicine 42, 166‐178. 
  • Frost , C. J., & Lumia, A. R. (2012). The Ethics of Neuroscience and the Neuroscience of Ethics: A  Phenomenological–Existential Approach. Sci Eng Ethics (2012) 18:457–474, DOI  10.1007/s11948‐012‐9388‐1. 
  • Goswami, U. (2004). Neuroscience and education. British Journal of Educational Psychology, 74, 1– 14. 
  • Gökçora, N., & Akdemir, Ö. (2002). Psikiyatrik Hastalıklarda Nükleer Tıp Uygulamaları. Demans  Dergisi, 37‐41. 
  • Gross, C. G. (1987). Neuroscience, Early of History. Journal of Enclyclopedia of Neuroscience pp.843‐ 847. 
  • Haier, R. J., & Jung, R. E. (2008). Brain Imaging Studies of Intelligence and Creativity: What is the  Picture for Education? Roeper Review, 30:3, 171‐180, DOI: 10.1080/02783190802199347. 
  • Hari, R., & Kujala, M. V. (2009). Brain Basis of Human Social Interaction: From Concepts to Brain  Imaging. Physiol Rev 89: 453–479, 2009; doi:10.1152/physrev.00041.2007.  
  • Illes, J., & Racine, E. (2006). Imaging or Imagining? A Neuroethics Challenge Informed by Genetics.  The American Journal of Bioethics. 
  • Işık, Z., Selçuk, H., & Albayram, S. (2010). Bilgisayarlı Tomografi ve Radyasyon. Klinik Gelişim 23/2, 16‐ 18. 
  • Kalaycı , E., Tüzün , H., Bayrak, F., Özdinç, F., & Kula , A. (2011). Üç‐Boyutlu Sanal Ortamların  Kullanılabilirlik Çalışmalarında Göz‐İzleme Yöntemi: Active Worlds Örneği. Akademik  Bilişim’11 ‐ XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2‐ 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi,  Malatya. 
  • Kara, K., Verim, S., & Akarsu, S. (2013). Bipolar Bozuklukta Nörogörüntüleme(Neuroimaging in Bipolar  Disorder). Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar‐Current Approaches in Psychiatry 5(1), 1‐14. 
  • Karaçay, B. (2010). Müzik ve Beyin. TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, Temmuz 2010 Yıl 43 Sayı 512. 
  • Karasu, A., Aygen, G., Sabancı, P. A., Sağlam, G., Civelek, E., & Eskandar, E. N. (2008). Nörobilim  Öyküleri: Aristo (M.Ö. 384‐322). Sinir Sistemi Cerrahisi , 1(4). 
  • Keleş, E. (2007). Altıncı Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesine Yönelik Beyin Temelli Öğrenmeye Dayalı  Web Destekli Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Doktora  Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü,Trabzon. 
  • Kitiş, Ö., Eker, M. Ç., Zengin, B., Yılmaz, D. A., Yalvaç, D., Özdemir, H. İ., . . . Gönül, A. S. (2011).  Şizofreni Hastalarında Beyin Yarıküreleri Arasındaki Bozulmuş Bağlantı Bütünlüğe: Bir  Diffüzyon Görüntüleme Çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi 22. 
  • Le Bihan, D. (2003). Looking into the functional architecture of the brain with diffusion MRI. Nature  Reviews Neuroscience 4, 469‐480. 
  • Linton, O. W., & Mettler, F. A. (2003). National conference on dose reduction in CT, with an emphasis  on pediatric patients. AJR‐American Journal of Roentgenologyl 181, 321‐329. 
  • Liu , H.‐C., Lai , M.‐L., & Chuang, H.‐H. (2011). Using eye‐tracking technology to investigate the  redundant effect of multimedia web pages on viewers’ cognitive processes. Computers in  Human Behavior 27 (2011) 2410–2417. 
  • Morris, R., & Fillenz, M. (2003). Beyin Görüntüleme. SİNİRBİLİMİ içinde, Beyin Bilimi Bölümü (F. Esen,  Çev., 1. b., s. 41‐43). Liverpool, İngiltere(UK): İngiliz sinirbilimleri derneği tarafından  basılmıştır. 
  • Orrison, W. W. (1999). Magnetic Source Imaging in Stereotactic and Functional Neurosurgery.  Stereotactic and Functional Neurosurgery 72, 89‐94. 
  • Özçelik, E., Kurşun, E., & Çağıltay, K. (2006). Göz Hareketlerini İzleme Yöntemiyle Üniversite Web  sayfalarının İncelenmesi. Akademik Bilisim2006 Bildiriler Kitapçigi. 
  • Savaş, R. (2010). PET/BT Nedir, Endikasyonları Nelerdir? Klinik Gelişim 23/2, 40‐44. 
  • Solso, R. L., Maclin, M. K., & Maclin, O. H. (2011). Nörofizyolojik Değerlendirme Teknikleri. Bilişsel  Psikoloji Kitabı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev., 2. b., s. 60‐70). içinde 
  • Tonbuloğlu , İ., & Bayram, S. (2012). Göz İzleme Yöntemiyle Öğretim Yazılımlarındaki Açılır Pencere  Yapılarında Kullanışlılık Değerlendirmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Ağustos  2012 Cilt 1 Sayı 3 ISNN: 2146‐9199. 
  • Tuna Erdoğan, E. (2009). IONM. Joint COST B27/SAN Training School: Neurofeedback and ADHD &  Internatiol course and conference MIND and BRAIN 6: Neuroplasticity of Brain and Behavior  April 16‐21, 2009, Dubrovnik, Croatia. Local organizer: Selma Supek, University of Zagreb. 
  • URL‐ (2013). Nörobilim. Aralık 7, 2013 tarihinde http://norobilim.com/norobilim‐nedir/ adresinden  alındı 
  • Ünal, D. (2008). Tıpta Kullanılan Görüntüleme Teknikleri. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fak. OFMAB  Fizik Eğitimi Anabilim Dalı Tez çalışması. 
  • Valenzuela, M. J., & Sachdev, P. (2001). Manyetic Resonance Spectroscopy in AD. Neurology 56, 592‐ 598. 
  • Yang, F.‐Y., Chang, C.‐Y., Chien, W.‐R., Chien, Y.‐T., & Tseng, Y.‐H. (2013). Tracking Learners’ Visual  Attention During a Multimedia Presentation in a Real. Computers & Education 62, 208–220. 
  • Yıldız, B. A. (2006). Beyin Dalgaları ile Öğrenme ve Hafıza Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek  Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Düzce. 
  • Res.1: http://www.energytoolsint.com/results/research/brain/13/02/2014
  • Res.2: http://www.intermed.gen.tr/hizmetlerimiz/radyoloji/bilgisayarli-tomografi-bt-64-kesitli/13/01/2013
  • Res. 3: http://essentialsomatics.files.wordpress.com/2011/03/medical-monitoring.jpg13/01/2013
  • Res. 4: http://www.riversideonline.com/health_reference/Articles/CA00052.cfm13/01/2013
  • Res. 5: http://www.riversideonline.com/health_reference/Articles/CA00052.cfm 13/01/2013
  • Res. 6: http://healthcare.siemens.com/molecular-imaging/spect-and-spect-ct/symbia-s13/01/2013
  • Res. 7: http://www.hakkikarakas.com/duyurular/haber.html13/01/2013
  • Res. 8: http://www.manyetikdunyamiz.com/tms_tedavisi.htm13/01/2013
  • Res.9: http://www.betatom.com.tr/manyetik_rezonans.html13/01/2013
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Keleş

Elvan Kol

Yayımlanma Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Keleş, E., & Kol, E. (2015). -. İlköğretim Online, 14(1), 349-363.
AMA Keleş E, Kol E. -. İOO. Ocak 2015;14(1):349-363.
Chicago Keleş, Esra, ve Elvan Kol. “-”. İlköğretim Online 14, sy. 1 (Ocak 2015): 349-63.
EndNote Keleş E, Kol E (01 Ocak 2015) -. İlköğretim Online 14 1 349–363.
IEEE E. Keleş ve E. Kol, “-”, İOO, c. 14, sy. 1, ss. 349–363, 2015.
ISNAD Keleş, Esra - Kol, Elvan. “-”. İlköğretim Online 14/1 (Ocak 2015), 349-363.
JAMA Keleş E, Kol E. -. İOO. 2015;14:349–363.
MLA Keleş, Esra ve Elvan Kol. “-”. İlköğretim Online, c. 14, sy. 1, 2015, ss. 349-63.
Vancouver Keleş E, Kol E. -. İOO. 2015;14(1):349-63.