Bu çalışma akademik motivasyon ve
psikolojik iyi oluş ile demografik ve bazı bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiyi
ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bireyin akademik olarak motive
olması özgüven, kendini kabul, amaçlılık, yeterlik ve özerklik gibi iç
kaynakların geliştirilmesiyle mümkündür. Bu kaynakların aynı zamanda psikolojik
iyi oluşun temel dinamiklerinden olması akademik motivasyon ile psikolojik iyi
oluş arasında bir ilişki olduğunu düşündürmekte olup bu durum çalışmanın temel
hipotezini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi Karabük University ve Atatürk
University’nin İlahiyat Fakültelerinde öğrenimlerine
devam eden öğrencilerden tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilmiş 276 öğrenciden
oluşmaktadır. Yaş ortalaması 22 olan örneklem grubuna “Akademik Motivasyon” ve
“Psikolojik İyi Oluş” ölçekleri uygulanmıştır. İlişkisel tarama yöntemine uygun
olarak anket tekniği kullanılan araştırma bulgularına göre örneklem grubunun
akademik motivasyon ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin ortalamanın üzerinde
olduğu görülmektedir. Bazı bağımsız ve demografik değişkenlerle ilişkisi
belirlenen akademik motivasyon ile psikolojik iyi oluş arasında da pozitif
yönde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır (r=.397). Bu ilişki
istatistiksel açıdan güçlü olup, “özerklik” hariç psikolojik iyi oluş ölçeğinin
bütün alt boyutları için geçerlidir. Araştırma sonuçları topluca değerlendirildiğinde,
öğrenciler için akademik motivasyonun psikolojik iyi oluşu etkileyen önemli
faktörlerden birisi olduğu görülmektedir. Bu nedenle öğrencilerin akademik
motivasyonlarını yükseltmeye yönelik alınacak tedbirlerin psikolojik iyi
oluşlarına da önemli katkılar üretebileceği umulmaktadır.
Akademik Motivasyon Psikolojik İyi Oluş Motivasyon Öznel İyi Oluş
This study has been carried out to reveal the relationship between academic motivation and psychological well-being, and demographic variables and some independent variables. The academic motivation of an individual is possible through the development of internal resources such as selfconfidence, self-acceptance, purposefulness, competence and autonomy. Because these resources are also the basic dynamics of psychological well-being, it gives rise to thought that there is a relationship between academic motivation and psychological well-being –which constitutes the basic hypothesis of the study. The sample of the research consisted of 276 students selected through random sampling method among students studying in Faculty of Theology in Karabük University and Atatürk University. “Academic Motivation Scale” and “The Psychological well-being Scale” are applied to the sample group with a mean age of 22. According to findings of the research in which questionnaire has been used in accordance with the relational screening method, it is seen that academic motivation and psychological well-being levels of the sample group are above the average. Also, there has been found a positive significant relationship between academic motivation and psychological well-being correlated with some independent and demographic variables(r=.397). This correlation is statistically strong and is valid for all sub-dimensions of the psychological well-being scale except “autonomy”. When research results are evaluated collectively, it is seen that academic motivation is one of the important factors affecting psychological well-being for students. For this reason, it is expected that the precautions to be taken in order to increase the academic motivation of the students can make significant contributions to their psychological well-being.
Motivation Academic Motivation Psychological Well-being Students of Divinity Faculty
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 50 |