Gemicilik sektöründe yakıt tüketimini ve dolayısıyla sera gazı emisyonunu azaltmaya yönelik bazı düzenlemeler yapılmaktadır. Bunların başında seyir hızlarının düşürülmesi gelmektedir. Bu çalışmada, zaman kısıtlamalı genetik algoritmalar (GA) kullanılarak hız optimizasyonu çalışması yapılmıştır. Böylece gemi yolculuklarında en az yakıt tüketimi veren hız profilleri araştırılmıştır. Ham veri seti üzerinde çeşitli veri bilimi teknikleri uygulanarak eksik veya hatalı verilerin düzeltilmesi ve yerel anormallik faktör algoritması kullanılarak anormalliklerin temizlenmesi sağlanmıştır. Daha sonra, korelasyon analizi ile regresyon değişkenleri arasındaki ilişkiler belirlenmiştir. Bu bölümün sonunda da en az yakıt tüketimiyle sonuçlanan optimum gemi hızının araştırılması için ön işlemden geçirilmiş veriler kullanılarak yakıt tüketimi tahmin modeli ortaya çıkarılmıştır. Regresyon tahmin modeli için bir dizi makine öğrenmesi teknikleri kullanılmıştır. Bunlar; lineer regresyon(LR), K-En Yakın Komşuluk algoritması (KNN), Destek Vektörleri (SVR), Rastgele Orman (RF), ADABoost, Gradyan Artırmalar (GRB ve XGB) ve topluluk yöntemleridir. Ayrıca, tüm modeller için hiper parametre optimizasyonu yapılmıştır. Genetik algoritmada popülasyon bireyleri hız profilleri olup, ilklendirilmeleri için hız profillerinde rastgele modifikasyonlar denenmiştir. Sonuçta, genetik algoritmada farklı büyüklükteki mutasyon, çaprazlama, seçme, popülasyon sayısı, yolculuk gecikmesi ve hız limitleri kullanılarak minimum yakıt tüketimi ile sonuçlanan hız profilleri araştırılmıştır.
Gemi hız optimizasyonu yakıt tüketimi genetik algoritma makine öğrenmesi regresyon modelleri
Decreasing the fuel consumption and thus greenhouse gas emissions of vessels have emerged as a critical topic for both ship operators and policymakers in recent years. The speed of vessels has long been recognized to have the highest impact on fuel consumption. For this purposes, linear and non-linear methods such as KNN, support vectors, random forest, gradient boosting, ada boost, xgboost and ensemble models accuracy results are compared for better fuel consumption predictions in speed optimization using genetic algorithms. Furthermore, hyperparameters are researched for all models. The local outlier factor algorithm is used to eliminate outliers in prediction features. The overfitting problem is observed after hyperparameter tuning in boosting and tree-based regression prediction methods. The early stopping technique is applied for overfitted models. The aim of this study is to develop a speed optimization model using a time-constrained genetic algorithm (GA). The speed profiles are used as individuals in genetic algorithm and randomly initialization of speed profiles has been investigated. Also, various mutation, crossover, selection, population size, time of arrivals and speed limits have been tried to find a speed profile that results in minimum fuel consumption.
Ship speed optimization fuel consumption genetic algorithm machine learning regression methods
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2023 |
Gönderilme Tarihi | 11 Şubat 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |