Sanayi devrimi ile başlayan ve günümüze kadar devam eden dünya üzerindeki doğal kaynakların ve ekolojik dengenin tahribatı nedeniyle, geçmişin ekonomik kalkınma modellerinin çevresel sürdürülebilirliği sağlayamadığı kanıtlanmıştır. Büyümenin sınırsız bir tüketim artışına dayanması gerektiğini savunan geleneksel ekonomik kalkınma perspektifi, iklim değişikliğinin sonuçlarının giderek daha iyi anlaşılması ve bu konudaki artan endişe nedeniyle uzun vadede sürdürülememektedir. Sürdürülebilirlik farkındalığının uluslararası ve ulusal boyut kazanması multidisipliner arası akademik çalışmalara da etki etmiştir. Bu perspektifte, pazarlama ve mühendislik, sürdürülebilir çözümler, yeşil ürünler, yeşil pazarlama ve yeşil süreçler gibi fikirleri araştırır. Bu çalışmada, Avrupa Yeşil Mutabakatı ve dijital dönüşüm süreci, AB'nin yeşil anlaşma çerçevesinde sürdürülebilir yeşil pazarlama hedefleri, yeşil ürünler, yeşil pazarlama, yapay zeka sistemlerinin pazarlama ilişkilerinde kullanımı ve yeşil pazarlamada kullanılan dijital sistemler incelenmektedir. Ayrıca bu çalışmada Avrupa Yeşil Mutabakatı geçiş sürecinde dijital dönüşüm ve sürdürülebilir yeşil pazarlama stratejilerinde yapay zeka teknolojilerinin kullanımı ile ilgili SWOT analizi yapılmıştır.
Avrupa Yeşil Mutabakatı Sürdürülebilirlik İkiz Dönüşüm Yapay Zeka Yeşil Pazarlama
Yok
Yok
Yok
Due to the devastation of natural resources and ecological balance on the world that began with the industrial revolution and continues to the current day, it has been proved that the economic development models of the past are incapable of ensuring environmental sustainability. The conventional perspective of economic development, which maintains that growth should be based on an unlimited rise in consumption, cannot be sustained for the long term due to increasing understanding of the consequences of climate change and rising levels of concern over this issue. Sustainability awareness's international and national dimension has also affected multidisciplinary academic studies. In this perspective, marketing and engineering investigate ideas such as sustainable solutions, green goods, green marketing, and green processes. This study examines the European Green Consensus and the digital transformation process, the sustainable green marketing objectives of the EU within the framework of the green agreement, green products and green marketing, the use of artificial intelligence systems in marketing relations, and green marketing's digital systems. In addition, in this study, a SWOT analysis was made on the use of artificial intelligence technologies in digital transformation and sustainable green marketing strategies in the transition process of the European Green Consensus.
European Green Consensus Sustainability Twin Transformation Artificial Intelligence Green Marketing
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası İlişkiler (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 8 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 13 |
This work licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Please click here to contact the publisher.