Bu araştırmanın içeriği, iki farklı soruya dayanmaktadır. Birincisi; özellikle Batı sanatı tarihinde guaş ile nasıl resimler yapılmıştır? İkincisi doğrudan bu resimler üzerinden guaş medyumunun ressam üzerindeki etkisiyle ilgili alan yazında metinler var mıdır? Bu sorulara aranan cevaplar araştırmanın problemini oluşturmaktadır. Çünkü guaş kelimesi ya tanımlama boyutunda kalmış ya da yayınlarda sadece eserin bu medyumla yapıldığını belirtmek için kullanılmıştır. Böylece araştırmada guaşa dair medyumsal bilgilere, fildişi, parşömen, kâğıt üzeri guaş resimlere, eserler ya da sanatçılar hakkında yazılmış metinlere bakılarak, guaşın ressamlar üzerinde nasıl bir plastik ve duygusal etki oluşturduğunu incelemek amaçlanmıştır. Edinilen görsel, yazınsal veriler nitel araştırma kapsamında betimsel ve ilişkisel araştırma yöntemiyle analiz edildiğinde, guaşın medyumundan kaynaklı üç farklı özelliğinin oluşu makalede şu sonuçları ortaya çıkarmıştır. Boyanın yüksek viskoziteye sahip olması resimlerin çalışma boyutlarını küçülmüş, daha detaycı minyatür resimler yapılmasına olanak sağlamıştır. Guaşın opak oluşu onu özellikle saydam suluboya ve yarı saydam tempera ile kullanılmaya yaklaştırarak; resimde ‘opacity’nin istenilen oranda gösterilmesine katkı sağlamıştır. Ancak su ile tekrar çözünebilme özelliği ise resmin katman sayısının sınırlı tutulmasına neden olmuştur. Araştırma; guaş medyumunu, guaş resme dair dağınık bilgileri bir araya getirerek, okuyucunun farklı dönemlerde yapılmış guaş resimlere karşılaştırmalı olarak bir arada bakabilmesini, ressamların guaşın medyumsal sınırlarını, olanaklarını bilerek nasıl resimler yaptıklarını görmesini sağlayarak alana katkı sunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 13 |
This work licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Please click here to contact the publisher.