Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YAYINCILIK BAĞLAMINDA “İYİ” VE “KÖTÜ” KAVRAMLARI

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 150 - 162, 30.11.2017

Öz




















Bu çalışmada “iyi” ve
“kötü” kavramlarına ilişkin kavramsal çerçeve ele incelenmiştir. Kavramların
kullanımındaki farklılıklar ve bu farklılıklardan ortaya çıkan ahlaki olan ve
ahlaki olmayan “iyi” ve “kötü” kavramları açıklanmıştır. Ahlaki ve ahlaki
olmayan “iyi” ve “kötü kategorisinin temellendirilme biçimleri anlatılmıştır.
Ahlaki olmayan “iyi” kategorisine dahil edilen kitapların, hangi değerlere göre
“iyi” veya “kötü” olarak nitelendirildiği, örneklem olarak belirlenen
yayınevlerinin yayımladıkları tanıtım metinleri aracılığıyla açıklanmaya
çalışılmıştır. Sonuç olarak “iyi” ve “kötü” kavramlarının kullanım
çeşitliliğinden ve düşünsel ürünlerin öznelliğinden kaynaklı bir belirsizlik
ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Cevizci, A. (2000), Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayınları
  • Frankena, W. (2007), Etik. A. Aydın (çev.), Ankara: İmge Kitabevi
  • Gökberk, M. (1993), Felsefe Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi
Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 150 - 162, 30.11.2017

Öz

Kaynakça

  • Cevizci, A. (2000), Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Paradigma Yayınları
  • Frankena, W. (2007), Etik. A. Aydın (çev.), Ankara: İmge Kitabevi
  • Gökberk, M. (1993), Felsefe Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Kerem İngeç

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İngeç, A. K. (2017). YAYINCILIK BAĞLAMINDA “İYİ” VE “KÖTÜ” KAVRAMLARI. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 2(2), 150-162.