İletişim
faaliyetlerinin bütünleşik bir şekilde yürütülmesi kurumsal iletişim
uygulayıcılarının rollerini ve sorumluluk alanlarını çeşitlendirmektedir.
Dolayısıyla kurumların iç ve dış paydaşlarla iletişimini yürüten kurumsal
iletişim uygulayıcıları mesleğin gerektirdiği bireysel özellikler ile bilgi ve
becerilere sahip olmak durumundadırlar. Bir mesleğin gerektirdiği rolleri,
sorumlulukları, bilgi ve beceriler ile uygulama alanlarını belirlemede iş
ilanları birer analiz birimi işlevi görmektedirler. Bu kapsamda araştırmanın
amacı kurumsal iletişim iş ilanlarını sektör, pozisyon, bölge, eğitim durumu,
iş deneyimi, bireysel özellikler, bilgi ve beceriler, sorumluluklar ve uygulama
alanları açısından değerlendirerek kurumsal iletişim uygulayıcılarının mesleki
profilini iş ilanları üzerinden ortaya koymaktır. Belirtilen amaç doğrultusunda
1-4 Ağustos 2017 tarihleri arasında Kariyer.net insan kaynakları web sitesinde
kurumsal iletişim başlığı altında yer alan ve sadece ilan başlığında kurumsal
iletişim ifadesinin olduğu 72 ilan örneklem olarak seçilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre sektör açısından “sağlık” sektörüne yönelik ilanlar belirginken;
ilan içeriğinin pozisyon seviyesini tanımlayan pozisyon kategorisi başlığı
altında öne çıkan pozisyonların “kurumsal iletişim uzmanı” olduğu görülmüştür.
İlanların hangi bölgelere yoğunlaştığı değerlendirildiğinde “Marmara
Bölgesi”nin en fazla ilan oranına sahip olan bölge olduğu; eğitim durumu olarak
ise ilanların tamamında “lisans ve üzeri” eğitim seviyesi içeriğinin yer aldığı
belirlenmiştir. İlanların %97,2’sinde “iş deneyimine sahip olmak” zorunlu bir
koşul olarak yer almışken; ilanlarda vurgulanan bireysel özellikler üzerinde
durulduğunda en çok öne çıkan bireysel özelliğin %93,1 ile “iletişim becerisi”
olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İş ilanları bilgi ve beceriler bağlamında
değerlendirildiğinde %81,9 ile “yabancı dil bilgisi” ilk sırada yer almıştır.
Sorumluluklar kategorisi kapsamında “sosyal medya faaliyetleri”nin %70,8 ile en
yüksek orana sahip sorumluluk alanı olduğu; uygulama alanları kapsamında ise en
yüksek oranın “medya ilişkileri” olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |