Çevre
kirliliğinin sonuçlarının gün geçtikçe daha somut bir şekilde günlük hayata yansımasıyla
birlikte toplumda çevre ile ilgili kaygılar artmış tüketim alışkanlıkları
değişmeye başlamıştır. Tüketicilerin kısıtlı kaynaklar ve çevre kirliliği
bilinciyle değişen satın alma davranışları kurumları hedef kitlenin zihninde
çevreci bir imaj oluşturma zorunluluğuyla karşı karşıya bırakmıştır. Pek çok
kurum üretim ve işletim süreçlerinde çevreyi koruma kaygısı ve sorumluluğuyla
hareket ettiklerini çeşitli halkla ilişkiler yöntemleriyle hedef kitleye
iletmekte ve yeşil bir kurumsal imaj oluşturmaya çalışmaktadır. Yine pek çok
kurum aynı amaçla sıklıkla kurumsal web sitelerinden faydalanmaktadır. Web
siteleri, kurumlar için artık bir zorunluluk haline gelen yeşil kurumsal
imajlarını aktarmak için avantajlı bir araç olarak görülebilir. Kurumlar çevre bilinçli spesifik hedef kitleye
web siteleri aracılığıyla daha kolay ve işlevsel bir şekilde ulaşabilmektedir.
Bu
çalışmada kurumların yeşil kurumsal imajının kurumsal web siteleri aracılığıyla
aktarılması içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bu inceleme sırasında
belirlenen kurumlara ait web sitelerinde yer alan kurumsal öğeler; bilgi akışı,
kampanya ve sunum özelliklerinin çevre algısı oluşturan ifade ve öğeler
barındırması yönleriyle analiz edilmiştir. Bu çalışma sonucunda elde edilen
veriler kurumların yeşil kurum imajı oluşturmak ve aktarmak için web
sitelerinden ne şekilde yararlandıklarını ve web sitelerinin çevre algısı
oluşturan ifade ve öğeleri ne ölçüde barındırdığını ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |