Gazeteler haftasonu eklerinde okurları, kendi hedef kitleleri doğrultusunda tüketmeye, alışveriş yapmaya, yapılması gerekenler listeleriyle üst zümreye terfi edeceklerini ve bu sınıfın yaşantısına sahip olacaklarını söyleyip yönlendirmektedirler. Bu açıdan gazetelerin haftasonu ekleri popüler ve tüketim kültürü göz önünde bulundurularak incelenip okurlara nasıl bir yaşam tarzı sunulduğu, sunulmak istendiği araştırılmıştır. Çalışma Türkiye’de farklı medya gruplarını temsil eden Posta gazetesinin eki olan Cumartesi, Sabah gazetesinin eki Günaydın ve Cumartesi, Zaman gazetesinin eki olan Cumaertesi incelenmiştir. Bu üç gazetenin haftasonu eklerindeki haberlerde ve köşe yazılarında okurlara, üst sınıfa dâhil olmaya yönelik mesajlar verildiği, tüketmeye ve tüketim sonucu gelen yaşam tarzının farklılaştığını, nasıl giyinilmesinden, nasıl beslenmeye, nerelerin gezilmesinden, ne tür müzik dinlenilmesi gerektiğine kadar mesajlar haftasonu eklerinde haber ve yaşam tarzı sunumu olarak karşımıza çıkmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Gazeteler, Haftasonu Ekleri, Popüler Kültür, Tüketim Kültürü, Yaşam Tarzı Sunumu.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |