Virtual entities of museums have developed rapidly during new era of communication technologies through technical and social perspectives, esspecially websites. Virtual museum has begun to redefine itself on web systems, nowadays. Web based development processes have made serious impact on on both visitor and museums staff during COVID-19 pandemic. Visitors turned into users, as known as virtual visitors. Museums have started to use different kinds of systems like hashtags, curated posts and other kinds of shares to gain more people through reaching out from social media while keeping all of its traditional followers. Purpose of this study is to determine the possible outputs of these museum actions and help to understand the impact of virtual musuem awareness through a data mining process. For this reason, a broad range of literature review which also includes game like environments and similar digitalization technologies and platforms was used to understand of the virtual entity of museums. The information obtained from literature review has shown that museums tried to merge themselves with the social media users through original hashtags and posts. This helped to develop a more accurate path for data mining part of the study. Hashtags connected with virtual museum have been used on data mining through Twitter to analyze the awareness output. An examplary method was used to retrieve data from Twitter without using third party online softwares or plugins. The study is limited to analyze publicly open posts without likes, duplicated messages, mentions, visual media or any other kinds of share logs. In order to make more accurate examination on Twitter, the date range was determined from the virtual museum search results in Google Trends. All tweets, retweets and mentions counted seperately to learn maximum impact. Results have shown that #virtualmuseum hashtag gained more awareness on global scale social media use than the pandemic period.
Yeni iletişim teknolojileri çağında müzelerin sanal varlıkları, özellikle web siteleri olmak üzere teknik ve sosyal perspektifler aracılığıyla hızlı biçimde gelişim göstermektedir. Sanal müze, günümüzde web sistemlerinde kendini yeniden tanımlamaya başlamıştır. Web tabanlı geliştirme süreçleri, COVID-19 pandemisi sırasında hem ziyaretçi hem de müze personeli üzerinde ciddi etki yaratmıştır. Ziyaretçiler, sanal ziyaretçiler olarak bilinen kullanıcılara dönüşmüşlerdir. Müzeler, tüm geleneksel takipçilerini korurken sosyal medyadan daha fazla kişiye ulaşabilmek için etikler, sanatsal açıdan derlenmiş gönderiler ve diğer türlerden paylaşımlar gibi farklı sistemler kullanmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, bahse konu olan müze faaliyetlerinin olası çıktılarını belirlemek ve bir veri madenciliği süreci aracılığıyla sanal müze farkındalığının etkisini anlamaya yardımcı olmaktır. Bu amaç doğrultusunda, müzelerin sanal varlığını anlamak için oyun benzeri ortamları ve benzer sayısallaştırma teknolojilerini ve platformlarını da içeren geniş bir alanyazın taraması kullanılmıştır. Gerçekleştirilen alanyazın taramasından elde edilen bilgiler, müzelerin özgün etiketler ve gönderiler aracılığıyla sosyal medya kullanıcıları ile kendilerini birleştirmeye çalıştığını göstermiştir. Bu, çalışmanın veri madenciliği bölümü için daha doğru bir yol geliştirmeye yardımcı olmuştur. Farkındalık çıktısını analiz etmek için Twitter üzerinden veri madenciliğinde sanal müze ile bağlantılı etiketler kullanılmıştır. Üçüncü taraf çevrimiçi yazılımları veya eklentileri kullanmadan Twitter'dan veri almak için örnek bir yöntem kullanılmıştır. Çalışma, beğeniler, yinelenen mesajlar, bahsedenler, görsel medya veya diğer türden paylaşım kayıtları olmadan herkese açık gönderileri analiz etmekle sınırlıdır. Twitter üzerindeki incelemeyi isabetli biçimde yapabilmek adına, Google Trends'te yer alan sanal müze arama sonuçları üzerinden tarih aralığının tespiti gerçekleştirilmiştir. Maksimum etkiyi öğrenmek için tüm tweet'ler, retweet’ler ve mention’lar ayrı ayrı sayılmıştır. Sonuçlar, #virtualmuseum etiketinin pandemi öncesine kıyasla, küresel ölçekte sosyal medya kullanımı doğrultusunda daha fazla farkındalık kazandığını göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2 |