The twentieth century has gone down in history as a period in which millions of people lost their lives due to wars and genocides on Earth. The writers of the 1990s started to bring these painful events to the stage to shed light on the violence that caused the mass death of people and raise awareness. Philip Ridley reveals the psychological disorders that arise due to the traumatic events that people have experienced through the characters in his Mercury Fur. Thus, he ironically explains to the audience that death is not the only solution by reflecting the inner problems of the people of the twentieth century on the stage. Additionally, the desire to gain power, which causes the internal depression of the characters in the play, leads to their death. In other words, people who cannot psychologically control their will become victims of their own ambitions. In this respect, the study reveals how social relations are shaped through their internal dynamics and how power relations become a determining factor in the traumatic experiences of individuals when it is examined within the framework of Foucault's discourse of power and violence. Mercury Fur shows how individuals, especially parentless children, are psychologically affected by the violence around them. It is an inevitable fact that these vulnerable children who grow up outside of parental control will suffer from the psychological depressions they experience when they reach puberty. Philip Ridley's dystopian play questions the power dynamics by deeply examining the power effect on the characters who are victims of trauma living in the chaotic environment created by anarchy, and offers a deep understanding of the complexity of human psychology by using the traumas experienced by the characters. In this context, the article aims to shed light on the inner world of twentieth-century people by revealing the reasons for the violent events experienced by the characters in Philip Ridley's Mercury Fur in the context of Michel Foucault's understanding of power and power-oriented discourse.
Yok
Yirminci yüzyıl, dünya üzerinde meydana gelen savaşlardan ve soykırımlardan dolayı milyonlarca insanın hayatını kaybettiği acı bir dönem olarak tarihe geçmiştir. 1990’lı yılların yazarları, insanların kitlesel biçimde ölümüne sebep olan şiddet olaylarını gün yüzüne çıkarıp bir farkındalık oluşturmak amacıyla, bu acı olayları sahneye taşımaya başlamışlardır. Bu yazarlardan biri olan Philip Ridley, Kürklü Merkür adlı oyununda insanların yaşamış oldukları travmatik olaylardan dolayı ortaya çıkan psikolojik rahatsızlıkları oyundaki karakterler vasıtasıyla gözler önüne sermektedir. Böylelikle, yirminci yüzyıl insanlarının yaşamış oldukları içsel sorunları sahnede yansıtarak tek çözüm yolunun ölüm olmadığını ironik bir şekilde seyircilere anlatmıştır. Bununla birlikte, oyundaki karakterlerin içsel bunalımlarına sebep olan güç elde etme isteği, onların ölümüne sebep olmaktadır. Diğer bir deyişle, psikolojik olarak iradesini kontrol altına alamayan insanlar, kendi hırslarının kurbanı olmaktadırlar. Bu açıdan çalışma Foucault'un güç ve şiddet söylemi çerçevesinde incelendiğinde, toplumsal ilişkilerin içsel dinamikleri aracılığıyla nasıl şekillendiğini ve güç ilişkilerinin bireylerin travmatik deneyimlerinde nasıl belirleyici bir faktör haline geldiğini açıkça ortaya koymaktadır. Suratına tiyatro akımının iyi bir örneği olan oyun, insanlığın karanlık geleceğini yansıtarak onların iç dünyalarına ayna tutmaktadır. Kürklü Merkür, izleyicilerine çevrelerinde ortaya çıkan şiddet olaylarından bireylerin, özellikle de ebeveynsiz çocukların, psikolojik olarak nasıl olumsuz etkilendiğini göstermektedir. Ebeveyn kontrolü dışında büyüyen bu savunmasız çocukların, ergenlik çağlarına eriştiklerinde yaşadıkları psikolojik bunalımlardan dolayı acı çekecek olmaları kaçınılmaz bir gerçektir. Philip Ridley'in distopik oyunu, anarşinin yarattığı kaotik ortamda yaşayan travma mağduru karakterlerin üzerindeki güç etkisini derinlemesine inceleyerek, güç dinamiklerini sorgular ve bu karakterlerin yaşadığı travmaları kullanarak insan psikolojisinin karmaşıklığına dair derin bir anlayış sunmaktadır. Bu kapsamda makalenin amacı, Michel Foucault’un güç ve iktidar odaklı söylem anlayışı bağlamında Philip Ridley’in Kürklü Merkür oyunundaki karakterlerin yaşamış olduğu şiddet olaylarının nedenlerini ortaya koyarak aslında yirminci yüzyıl insanının iç dünyasına ışık tutmaktır.
Bu çalışma için etik kurul onayı gerekmemektedir.
Yok
Yok
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çağdaş Tiyatro Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.