Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

INSTAGRAM İÇERİK TASARIMLARININ GRAFİK TASARIM ÖGELERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 1, 321 - 328, 30.06.2019

Öz














Çağımızın yeni medya
platformlarından olan sosyal medya ortamları günlük hayatımızda önemli bir yer
tutmaktadır. Özellikle sosyal medya kullanıcılarının sayısının her geçen gün
artmasıyla beraber sosyal medya ortamları çok büyük bir pazar hâline gelmiş ve bu durumun sonucunda gerek şahıslar kendilerini gerekse
işletmeler markalarını ön plana çıkarma ihtiyacı hissetmiştir. Bu ihtiyaç
sosyal medya içerik tasarımına ilgiyi arttırmış ve etkili bir sosyal medya
yönetimi için içerik tasarımını zorunlu hâle getirmiştir.

Bu
araştırmada sosyal medya ve içerik tasarımından bahsedilmiş, sosyal medya
ortamlarından Instagram uygulaması örnek verilerek iyi bir içerik tasarımı için
dikkat edilmesi gerekenler üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • BAŞER, A. (2014). Sosyal Medya Kullanıcılarının Kişilik Özellikleri, Kullanım ve Motivasyonlarının Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Genel Tutumları Üzerindeki Rolü: Facebook Üzerine Bir Uygulama. İstanbul: Yayınlanmamış doktora tezi.Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • BECER, E. (2006). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • BEDİR ERİŞTİ, S. D. (2016). Yeni Medya ve Görsel İletişim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Corbeil, J. R., & Corbeil, M. E. (2011). The Birth Of A Social Networking Phenomenon. (C. Wankel, Dü.) Educating Educators with Social Media:, 1, s. 13-32.
  • ÇOLAK, İ. (2014). Türkiye'de Markalaşmanın Sosyal Medya Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 26.
  • KETENCİ, H. F., & BİLGİLİ, C. (2006). Görsel İletişim & Grafik Tasarımı. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • KORKUT, O. (2012). Çankaya İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğü’ne Bağlı İlköğretim Okullarına Ait Web Sitelerinin Grafik Tasarım Açısından İncelenmesi ve Örnek Web Sitesi Tasarımı Hazırlanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • OLGUN, B. (2015, Ocak). Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi(12), s. 484-507.
  • ONAT, F. (2010). Bir Halkla İlişkiler Uygulama Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Sivil Toplum Örgütleri Üzerine Bir İnceleme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Güz(31), s. 103-121.
  • ÖZMEN, Ş. (2012). E-Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • SARI, D. (2017). Geleneksel Gıda Ürünlerinin Sosyal Medya Üzerinden Satın Alınmasının Türk Ekonomisine Finansal Katkısı Üzerine Bir Araştırma (Facebook ve İnstagram Örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 28.
  • ÜSTÜNDAĞ, Ö. (1999). Bilgisayar arayüz tasarımında grafik elemanlar ve İnternet'in grafiksel etkileşim arayüzü: World Wide Web. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 27-71.

INVESTIGATION OF INSTAGRAM CONTENT DESIGNS IN TERMS OF GRAFHIC DESIGN ELEMENTS

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 1, 321 - 328, 30.06.2019

Öz

The social media enviroments which are
one of the new media platforms of our age have an important place in our daily
life. Especially with the increasing number of social media users, social media
environments have become a very big market and as a result both the individuals
and the enterprises have felt the necessity of putting the brands in the
foreground. This necessity has made social media content design more relevant
and obligated content design for effective social media management.  



In this research, social media and
content design are discussed and we tried to inform the readers about the
requirements to be followed for good content design through Instagram
application of social media environments

Kaynakça

  • BAŞER, A. (2014). Sosyal Medya Kullanıcılarının Kişilik Özellikleri, Kullanım ve Motivasyonlarının Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Genel Tutumları Üzerindeki Rolü: Facebook Üzerine Bir Uygulama. İstanbul: Yayınlanmamış doktora tezi.Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • BECER, E. (2006). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • BEDİR ERİŞTİ, S. D. (2016). Yeni Medya ve Görsel İletişim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Corbeil, J. R., & Corbeil, M. E. (2011). The Birth Of A Social Networking Phenomenon. (C. Wankel, Dü.) Educating Educators with Social Media:, 1, s. 13-32.
  • ÇOLAK, İ. (2014). Türkiye'de Markalaşmanın Sosyal Medya Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 26.
  • KETENCİ, H. F., & BİLGİLİ, C. (2006). Görsel İletişim & Grafik Tasarımı. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • KORKUT, O. (2012). Çankaya İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğü’ne Bağlı İlköğretim Okullarına Ait Web Sitelerinin Grafik Tasarım Açısından İncelenmesi ve Örnek Web Sitesi Tasarımı Hazırlanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • OLGUN, B. (2015, Ocak). Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi(12), s. 484-507.
  • ONAT, F. (2010). Bir Halkla İlişkiler Uygulama Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Sivil Toplum Örgütleri Üzerine Bir İnceleme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Güz(31), s. 103-121.
  • ÖZMEN, Ş. (2012). E-Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • SARI, D. (2017). Geleneksel Gıda Ürünlerinin Sosyal Medya Üzerinden Satın Alınmasının Türk Ekonomisine Finansal Katkısı Üzerine Bir Araştırma (Facebook ve İnstagram Örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 28.
  • ÜSTÜNDAĞ, Ö. (1999). Bilgisayar arayüz tasarımında grafik elemanlar ve İnternet'in grafiksel etkileşim arayüzü: World Wide Web. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 27-71.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Notları
Yazarlar

Erkan Yavuz 0000-0002-4143-1056

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 29 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yavuz, E. (2019). INSTAGRAM İÇERİK TASARIMLARININ GRAFİK TASARIM ÖGELERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 321-328.

İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.