Bu
çalışma Engellilerde Egzersiz ve Spor Öğretmenliği bölümü öğrencilerin kaygı ve
umutsuzluklarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Araştırmamızın
evrenini Malatya İnönü Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde 2015/2016 ile
2018/2019 yılları arsında Engellilerde Egzersiz Ve Spor Öğretmenliği bölümü
okuyan 272 (138 Erkek, 134 Kadın) öğrenci oluşturmuştur. Veri toplanmasında,
Beck, Weissman, Lester ve Trexler tarafından 1971 yılında geliştirilmiş Beck
Umutsuzluk ölçeği (BUÖ) ve yine 1988 yılında Beck ve ark’ncaoluşturulan Beck
Kaygı Ölçeği (BKÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20.0 paket
programı kullanılmış, ölçeklerden elde edilen verilerin değerlendirilmesinde
t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.
Araştırma
sonuçlarımıza gore 2015-16 yılı öğrencilerinin kaygı ve umutsuzluk düzeyleri
yüksek bulunmuştur. Bu öğrencilerden 4.sınıf öğrencilerinin kaygı ve umutsuzluk
düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. 2018-19 yılı öğrencilerinin kaygı ve
umutsuzluk düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan
öğrencilerin tamamına baktığımızda cinsiyetlere göre erkek öğrencilerin
umutsuzluk düzeylerinde, sınıflara göre ise 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinin kaygı
düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Kaygı Umutsuzluk Spor Bilimleri Fakültesi Engellilerde Egzersiz ve Spor Öğretmenliği Bölümü
This study was conducted to examine the
anxiety and hopelessness levels of the students studying at the department of
exercise and sports education for the disabled.
The population of the study was composed
of 272 (138 males, 134 females) students studying at the Department of Exercise
and Sports Coaching for the Disabled in the 2015/2016 and 2018/2019 academic
year at Malatya Inonu University, Faculty of Sports Sciences. The Beck
Hopelessness Scale (BHS) developed by Beck, Weissman, Lester and Trexler in
1971 and the Beck Anxiety Scale (BAS) developed again by Beck et al. in 1988
were used to collect data. SPSS 20.0 package program was used to analyze the
data; t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used to evaluate the
data obtained from the scales.
According to our results, the anxiety and
hopelessness levels of students of the 2015/16 academic year were found to be
high. Of these students, the anxiety and hopelessness levels of the 4th grade
students were determined to be high. It was observed that the anxiety levels of
the male students of the 2018/19 academic year were high. When all the students
participating in the study are considered, it was found that, in terms of
gender, the hopelessness levels of the male students were high and; in terms of
grade, the anxiety levels of the 3rd and 4th grade
students were high.
Faculty of Sports Sciences Department of Exercise and Sports Coaching for the Disabled Hopelessness anxiety
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.