Günümüz tüketim
toplumlarının en belirgin mekânsal örgütlenmesi alışveriş merkezleridir.
Alışveriş merkezleri, alışveriş mekânı olmanın yanında, birçok sosyal ve
kültürel işlevle yüklüdür. Bu nedenle artık yaşam merkezleri olarak tarif
edilmektedirler. Diğer taraftan internetin ortaya çıkması ve yaygınlaşmasıyla
birlikte, tüketim davranışlarının değişmeye başladığı görülmektedir. Bu anlamda tüketim, artık dijitalize bir olgu olarak da
değerlendirilmektedir.
Bu çalışma kapsamında, bireylerin
alışveriş merkezleri ile internette sergiledikleri tüketim davranışları
Eskişehir örneğinde incelenmektedir. Saha çalışmasında anket tekniği
kullanılmış, 1152 kişilik bir örneklem grubuna ulaşılmıştır. Bulgular frekans
ve yüzde dağılımlarını gösteren tablolar eşliğinde analiz edilmiştir. Ayrıca
değişkenler arasındaki ilişkinin anlamlılık durumunu belirlemek amacıyla Ki
Kare bağımsızlık testi uygulanmış, veriler çapraz tablolar halinde sunulmuştur.
The most prominent spatial organization
of today’s consumer societies is shopping centers. In addition to being a
shopping space, shopping centers are loaded with many social and cultural
functions. Because of this they are now described as living centers. On the
other hand, with the emergence and spread of the internet, consumption
behaviors have started to change. In this sense, consumption is now considered
as a digitalized phenomenon.
In this study, the consumption behaviors
of individuals in shopping centers and on the internet are examined in the case
of Eskişehir. In the field study, a questionnaire technique was used and a
sample group of 1152 people was reached. The findings were analyzed with tables
showing frequency and percentage distributions. In addition, Chi-square test
was used to determine the significance of the relationship between the
variables and the data were presented in cross tables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.