Bu makale,
hayırseverliğin geleneksel tarzından sıyırılışı ve günümüz açısından trend
haline gelen stratejik ve kurumsal hayırseverliğe ve zenginlerin bunlarla olan
ilgisine değinmek amacıyla hazırlanmıştır. Günümüzde hayırsever uygulamaları,
dünyanın demografik büyümesine ek olarak, artan ve çeşitlenen sorunlara daha
kalıcı çözümler sunması bakımından belirli bir plan ve projeye dayalı ve
kurumsal olarak yürütülmektedir. Stratejik ve kurumsal hayırseverlik,
bağışların, daha çok miktarda, daha kısa sürede ve daha geniş alanda
değerlendirilmesine imkân tanımaktadır. Kurumsal olarak yürütülen hayırsever
faaliyetlerin çoğu ise zengin ailelerin özel vakıflarınca desteklenmektedir. Bu
ise, zenginlerin hayırseverliğe olan ilgilerinin bir göstergesidir. Zenginlerin
bağış ve yardımlar konusundaki en büyük katkıları ise ekonomiktir. Bu da büyük
bir bağış ekonomisinin oluşmasına neden olmaktadır. Bu, büyük bağış ekonomisi,
sosyal, ekonomik ve çevresel sorunların çözümüne önemli katkılar sağlamaktadır.
Ancak, olumlu katkılarına rağmen yoksulluğun artan bir şekilde devam ediyor
oluşu ve diğer sosyal problemlerin varlığı, bağışların nerede, nasıl ve ne
şekilde değerlendirildiğine dair eleştirisel yaklaşımları da beraberinde
getirmiştir.
Geleneksel Hayırseverlik Stratejik Hayırseverlik Kurumsal Hayırseverlik Zenginler
This article is intended to address the
changing aspects of the traditional philanthropy; the strategic and
institutional philanthropy that have become a trend currently, and the interest
that the rich have in them. In addition to the demographic growth of the world,
today's philanthropic practices are carried out institutionally within the
framework of specific plan and project in order to secure more permanent
solutions to increasing and diversifying problems. Strategic and corporate
philanthropy allow donations to be utilized in greater amounts, in a shorter
period of time and in a wider area. Most of the philanthropic activities are
supported by private foundations under the auspicious of wealthy families. This
is an indication of the rich business people’s interest in philanthropy. The
biggest contributions of the rich are donations and grants having economic
values. This leads to the formation of a large donation economy. This large
donation economy contributes significantly to the solution of social, economic
and environmental problems. Despite their positive contributions, the
increasing persistence of poverty and the existence of other social problems
have brought about critical approaches regarding to where and how the donations
are handled.
Traditional Philanthropy, Strategic Philanthropy, Corporate Philanthropy, The Rich.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 1 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.