Bu çalışmanın amacı INDSERV hizmet kalitesi ölçeğinin Türkiye’deki imalat sektöründe uygulanabilirliğini test etmek ve çalışmaya katılan imalatçı işletmelerin ölçek ifadelerine katılım düzeylerini belirlemektir. Bu amaçla çalışmanın ana kütlesini oluşturan Elazığ ve Ticaret Sanayi Odası’na kayıtlı 289 imalatçı işletme üzerinde bir saha çalışması yapılmıştır. Çalışmada nicel araştırma desenlerinden tarama araştırma ve veri toplama yöntemlerinden anket kullanılmıştır. Ana kütleden 251 anket formu toplanmış, yapılan kontroller sonrasında 246 anket formu veri analizlerinde kullanılmıştır. Veri analizlerinde Açımlayıcı Faktör Analizi, Doğrulayıcı Faktör Analizi, Madde Analizi, Güvenilirlik Analizi ve Normallik Analizi yapılmıştır. Ölçekteki ifadelere katılım düzeylerini ve imalatçı işletmelerin özelliklerini belirlemek için Frekans Tablosu ve Betimleyici İstatistikten faydalanılmıştır. Çalışma sonucunda INDSERV hizmet kalitesi ölçeğinin Türkiye’deki imalat sektöründe uygulanabilir bir ölçek olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra imalatçı işletmelerin ölçek ifadelerine katılım düzeyleri tespit edilmiştir
The purpose of this study is to test the applicability of the INDSERV service quality scale in the manufacturing sector in Turkey and to determine the level of participation of the manufacturing enterprises participating in the study to the scale statements. For this purpose, a field study was conducted on 289 manufacturing enterprises registered to Elazığ Chamber of Commerce and Industry. Survey research from quantitative research designs and questionnaire from data collection methods were used in the study. 251 questionnaire forms were collected from the main mass and 246 questionnaire forms were used in the data analysis after the controls. Exploratory Factor Analysis, Confirmatory Factor Analysis, Item Analysis, Reliability Analysis and Normality Analysis were performed in data analysis. Frequency Tables and Descriptive Statistics were used to determine the level of participation in the statements in the scale and the characteristics of the manufacturing enterprises. As a result of the study, it was determined that the INDSERV service quality scale is an applicable scale in the manufacturing sector in Turkey. In addition, the level of participation of manufacturing enterprises to the scale statements was determined.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstriyel Pazarlama, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Tüketici Davranışı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 2 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.