Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK PERSONEL DURUMUNUN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ: MEVCUT DURUM/BEKLENTİLER

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 9, 22.05.2018

Öz

 Eğitimli insan gücü yetiştirilmesinde etkin rol oynayan üniversitelerde
mesleki ve teknik eğitim, dört yıllık mesleki-teknik eğitim fakülteleri ve iki
yıllık meslek yüksekokulları ile gerçekleştirilmektedir. Bunlardan meslek
yüksekokulları (MYO), iş piyasasının ihtiyaç duyduğu ara elemanların
yetiştirilmesi amacıyla kurulmuşken, anılan fakültelerin amacı mesleki orta
öğretim kurumlarının öğretmen ihtiyaçlarını karşılamaktır. Ancak istenilen
nitelikteki ara insan gücünü yetiştirecek eğitimcilerin, verilmek istenilen bu
eğitim sürecinde karşılaşılan bazı sıkıntılar, mesleki eğitimi de olumsuz yönde
etkileyebilmektedir.  Bu derlemenin amacı,
insan sağlığına odaklanan mesleklerde çalışacak ara insan gücünü yetiştiren Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksek okullarındaki akademik personelin durumu ve
karşılaştıkları sorunlar ile çözüm yollarını irdelemektir. Genel bir
değerlendirmeyle ele alındığında Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek okullarında
eğitici/öğrenci oranının diğer meslek yüksek okullarına göre yüksek olduğu, akademik
personelin bireysel ve mesleki gelişimi destekleyecek mekanizmaların bulunmadığı,
alan dışı görevlendirmelerin yapıldığı ve bazı yönetsel sorunların yaşandığı
görülmüştür. 




Kaynakça

  • 1. Alkan, R. M., Suiçmez, M., Aydınkal, M., Şahin, M. Meslek Yüksekokullarındaki Mevcut Durum: Sorunlar ve Bazı Çözüm Önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2014; DOI: 10.5961/jhes.2014.096
  • 2. Bahşi, N. Meslek Yüksekokullarının Sorunları Ve Yöneticilerinin Tutum Ve Davranışları Üzerine Bir Araştırma, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011; 20(2): 165-178 165
  • 3. Büte, M. Meslek Yüksekokulu Yöneticilerinin Kişisel Ve Örgütsel Vizyonları, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2010; 24( 4): 175-193. 4. Çakalağaoğlu, F. Eğiticilerde Olması Beklenen Özellikler. II. Ulusal Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Sempozyumu Sunum Ve Poster Bildiri Özetleri Kitabı, 2-4 Eylül 2007, İzmir.
  • 5. Çelikten, M., Şanal,M., Yeni, Y. Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005; 2(19): 207-237.
  • 6. Ergün, M (2001). Üniversitelerde Öğretim Etkinliğinin Geliştirilmesi. 2000 yılında Türk Milli Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal Sempozyumu, 11-13 Ocak, Ankara.
Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 9, 22.05.2018

Öz

Kaynakça

  • 1. Alkan, R. M., Suiçmez, M., Aydınkal, M., Şahin, M. Meslek Yüksekokullarındaki Mevcut Durum: Sorunlar ve Bazı Çözüm Önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2014; DOI: 10.5961/jhes.2014.096
  • 2. Bahşi, N. Meslek Yüksekokullarının Sorunları Ve Yöneticilerinin Tutum Ve Davranışları Üzerine Bir Araştırma, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011; 20(2): 165-178 165
  • 3. Büte, M. Meslek Yüksekokulu Yöneticilerinin Kişisel Ve Örgütsel Vizyonları, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2010; 24( 4): 175-193. 4. Çakalağaoğlu, F. Eğiticilerde Olması Beklenen Özellikler. II. Ulusal Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Sempozyumu Sunum Ve Poster Bildiri Özetleri Kitabı, 2-4 Eylül 2007, İzmir.
  • 5. Çelikten, M., Şanal,M., Yeni, Y. Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005; 2(19): 207-237.
  • 6. Ergün, M (2001). Üniversitelerde Öğretim Etkinliğinin Geliştirilmesi. 2000 yılında Türk Milli Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal Sempozyumu, 11-13 Ocak, Ankara.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Derleme
Yazarlar

Ayla Keçeci

Yayımlanma Tarihi 22 Mayıs 2018
Gönderilme Tarihi 16 Kasım 2017
Kabul Tarihi 16 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Keçeci, A. (2018). SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK PERSONEL DURUMUNUN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ: MEVCUT DURUM/BEKLENTİLER. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 6(1), 1-9.