Eğitimli insan gücü yetiştirilmesinde etkin rol oynayan üniversitelerde
mesleki ve teknik eğitim, dört yıllık mesleki-teknik eğitim fakülteleri ve iki
yıllık meslek yüksekokulları ile gerçekleştirilmektedir. Bunlardan meslek
yüksekokulları (MYO), iş piyasasının ihtiyaç duyduğu ara elemanların
yetiştirilmesi amacıyla kurulmuşken, anılan fakültelerin amacı mesleki orta
öğretim kurumlarının öğretmen ihtiyaçlarını karşılamaktır. Ancak istenilen
nitelikteki ara insan gücünü yetiştirecek eğitimcilerin, verilmek istenilen bu
eğitim sürecinde karşılaşılan bazı sıkıntılar, mesleki eğitimi de olumsuz yönde
etkileyebilmektedir. Bu derlemenin amacı,
insan sağlığına odaklanan mesleklerde çalışacak ara insan gücünü yetiştiren Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksek okullarındaki akademik personelin durumu ve
karşılaştıkları sorunlar ile çözüm yollarını irdelemektir. Genel bir
değerlendirmeyle ele alındığında Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek okullarında
eğitici/öğrenci oranının diğer meslek yüksek okullarına göre yüksek olduğu, akademik
personelin bireysel ve mesleki gelişimi destekleyecek mekanizmaların bulunmadığı,
alan dışı görevlendirmelerin yapıldığı ve bazı yönetsel sorunların yaşandığı
görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 16 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |