Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE SOCIAL SKILLS OF CHILDREN AND THE CONTENTS THEY WATCH: REFLECTIONS OF THE PANDEMIC PROCESS

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 2, 1455 - 1465, 10.06.2023
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1215430

Öz

The preschool period is the period in which the child's social skills develop. During this period the child adapts to new environmentand acquires social environment requirements. As distance education rates increased in the Covid-19 epidemic, the social skills expected to be gained by children were adversely affected. In this process, usage of technological tools increased considerably. Thisresearch’s aim is to examine the reflection of the contents that children watch/use during the pandemic process on their social skills in line with family viewswith qualitative survey model and phenomenology design. The study group consists of 25 parents determined by easily accessible situation sampling, whose child receives preschool education (only distance, only face-to-face, distance and face-to-face) in Şırnak provinceThe research datawas collected through interviews and analyzed with descriptive and content analysis techniques. In the research, in line with the participants’ opinionsand research questions six themes were determined as: "Demographic characteristics", "Screen time", "Technological tools used", "Platforms used", "Contents watched/used", "Reflection of contents on social skills". As the result, it has beendetermined that the separation of children from education and friend environment during the pandemic period caused technology usage increaseand negatively affected their social skills.

Kaynakça

  • Acar, E. A., Erbaş, Y. H. & Eryaman, M. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(4), 31-54.
  • Akçay, A. (2016). Okul öncesi eğitimi almanın öğrencilerin dil becerilerinin gelişimine etkisi. Electronic Turkish Studies, 11(3), 15-28.
  • Akduman, G. G. (2011). Okul öncesi eğitimin tanımı ve önemi. G. Uyanık Balat (Eds.). In Okul Öncesi Eğitime Giriş (pp. 1-18). Ankara: Pegem Akademi.
  • Akoğlu, G. & Karaaslan, B. T. (2020). Covıd-19 ve izolasyon sürecinin çocuklar üzerindeki olası psikososyal etkileri. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 99-103.
  • Aral, N., Aysu, B. & Kadan, G. (2020). Covid 19 sürecinde çocuklar: Gelişimsel ihtiyaçlar ve öneriler. ÇAKÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11)2, 360-379.
  • Arıcı, D. & Bartan, M. (2020). Çocuğu okul öncesi eğitime devam eden annelerin çocuklarına değer edindirme sürecine yönelik görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 279-294.
  • Arnas, Y. A. (2005). 3-18 yaş grubu çocuk ve gençlerin interaktif iletişim araçlarını kullanma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 59-66.
  • Arslan, R., Pekşen Akça, R., Aydoğdu, F. ve Yanık, D. (2023). Çizgi filmlerin ilkokul öğrencileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi SHMYO Dergisi, 11(1), 1122 1133.
  • Aykar, A. N. & Yurdakal, İ. H. (2021). Erken çocukluk dönem öğretmenlerinin acil uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Temel Eğitim Dergisi, 3(2), 6-14.
  • Banerjee, D. (2020). The Covid-19 outbreak: Crucial role the psychiatrists can play. Asian Journal of Psychiatry, 50, 102014.
  • Begde, Z. & Yavuz, N. F. (2014). Okul öncesi çocukların sosyal becerileri ile yakın çevresindeki yetişkin etkileşimleri arasındaki ilişki. Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 115-134.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can Yaşar, M. & Aral, N. (2010). Yaratıcı düşünme becerilerinde okul öncesi eğitimin etkisi.Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2), 201-209.
  • Cerrahoğlu, S. (2002). Sosyal beceri eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin öz kavramı düzeylerine etkisi. (Unpublished master's thesis). On Dokuz Mayıs University, Samsun.
  • Chen, N., Zhou, M., Dong, X., Qu, J., Gong, F., Han, Y., …Zhang, L. (2020). Epidemiological and clinical characteristics of 99 cases of 2019 novel coronavirus pneumonia in Wuhan, China: A descriptive study. The Lancet, 395(10223), 507-513.
  • Çaykuş, E. T. & Mutlu Çaykuş, T. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde çocukların psikolojik dayanıklılığını güçlendirme yolları: ailelere, öğretmenlere ve ruh sağlığı uzmanlarına öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 95-113.
  • Çelen, F. K., Çelik, A. & Seferoğlu, S. S. (2011). Çocukların internet kullanımları ve onları bekleyen çevrim-içi riskler. Paper presented at the Akademik Bilişim Conference, İnönü University, Malatya, Access address: https://ab.org.tr/ab11/ozet/172.html
  • Dickens, B. L., Koo, J. R., Wilder-Smith, A. & Cook, A. R. (2020). Institutional, not home-based, isolation could contain the Covid-19 Outbreak. The Lancet, 395(10236), 1541-1542.
  • Döğer, S. S. & Kılınç, F. E. (2021). 4-6 yaş çocuğa sahip ailelerin covid-19 pandemi sürecinde çocukları ile iletişimlerinin incelenmesi. Ibad Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 480-496.
  • Ekyana, L., Fauziddin, M. & Arifiyanti, N. (2021). Parents’ perception: early childhood social behaviour during physical distancing in the covid-19 pandemic. Jurnal Pendidikan Usia Dini, 15(2), 258-280.
  • Erbay, E. (2008). Okul öncesi eğitim alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin sosyal becerilere sahip olma düzeyleri (Master's thesis). Pamukkale University, Denizli.
  • Gökler M. E. & Turan Ş. (2020) Covid-19 pandemi̇si̇ süreci̇nde problemli̇ teknoloji̇ kullanımı. Estüdam Halk Sağlığı Dergisi, 5(2), 108–114.
  • Günder, E. E. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde Türkiye'de çocuk hakları. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri, 7(14), 137-149.
  • Gündoğdu, S. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uyguladıkları aile katılım çalışmalarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(35), 1849-1874.
  • Günindi, Y. (2022). The effect of online education on children’s social skills during the COVID-19 Pandemic. International Electronic Journal of Elementary Education, 14(5), 657-665
  • Güzelyurt, T. , Birge, F. & Ökten, A. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin aile katılımına ilişkin görüşleri . Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2 (1) , 64-74. doi: 10.33400/kuje.538425
  • Güzelyurt, T. & Nayci, Ö. (2021). Technology addiction in preschool period: an analysis on ıllustrated children's books. Kastamonu Education Journal, 29(2), 326-333. doi: 10.24106/kefdergi.722745.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel Akademik.
  • Kay, M. A. & Sağlam, M. (2021). Covid-19 salgını sürecinin ailede ebeveyn tutumları ile çocuklarda duygusal ve davranışsal durumlar açısından değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi SHMYO, 9(3), 1115-1130.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Koç, N. (2022). Erken çocukluk dönemini pandemi sürecinde yaşamış ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi SHMYO Dergisi, 10(3), 1016-1041.
  • Merriam, S.B. (2013). Nitel araştırma. (Selahattin Turan, Trans.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Calif.: SAGE.
  • Nurjanah, S., Zahroh, C., Ainiyah, N., Hasina, S. N. & Kamariyah, N. (2022). The effect of social skill training of early childhood education during COVID-19 Pandemic. OAMJMS, 10(G), 607-612.
  • Özdoğan, A. Ç. & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Özkılıç Kabul, N. D. (2019). Üç yaş çocuklarda teknolojik alet kullanımının sosyal beceri, oyun becerisi ve dil gelişimi üzerindeki etkilerinin incelenmesi. (Unpublished doctoral thesis), Maltepe University, İstanbul.
  • Pınar, Y. (2021). Pandemi sürecinde sosyal izolasyonun çocuklar üzerine olası etkileri: Bir model önerisi. Nesne-Psikoloji Dergisi, 9(20), 379-395.
  • Pujiastuti, S. I., Hartati, S. & Wang, J. (2022). Socioemotional competencies of Indonesian preschoolers: Comparisons between the pre-pandemic and pandemic periods and among DKI Jakarta, DI Yogyakarta and West Java provinces. Early Education and Development, 33(5), 877-892.
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tanhan, F. & Özok, Ü. H. İ. (2020). Pandemi ve eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tuncer, N. (2000). Çocuk ve internet kullanımı. Türk Kütüphaneciliği, 14(2), 205-212.
  • Turan, S. B. (2013). 60-77 aylar arasındaki okul öncesi eğitim alan ve almayan çocukların matematik yeteneği ile sosyal becerilerinin incelenmesi. (Doctoral thesis). Necmettin Erbakan University, Konya.
  • Üstündağ, A. (2021). Covid-19 karantinasının çocukların günlük yaşamı ve alışkanlıkları üzerindeki etkisinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 14-22.
  • Yeygel, S. & Temel Eğinli, A. (2009). Çocukların yeni oyuncağı: İnternet (Çocukların internet kullanımına ilişkin bir araştırma). Marmara İletişim Dergisi, (15), 160-183.
  • Yılmaz, G. (2019). Okul öncesi eğitim alan çocukların duygu düzenleme ve sosyal problem çözme becerilerine yaratıcı drama eğitiminin etkisi. (Unpublished master's thesis). Kırklareli University, Kırklareli.

Çocukların Sosyal Becerileri ve İzledikleri İçerikler: Pandemi Sürecinin Yansımaları

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 2, 1455 - 1465, 10.06.2023
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1215430

Öz

Okul öncesi dönem çocuğun sosyal becerilerinin geliştiği dönemdir. Bu dönemde çocuk yeni bir ortama uyum sağlamaktave sosyal ortamın gerekliliklerini edinmektedir. Covid-19 salgınında uzaktan eğitim oranları arttığından çocukların kazanması beklenen sosyal beceriler olumsuz etkilenmiştir. Bu süreçte teknolojik araçların kullanımı da oldukça artmıştır. Bu araştırmanın amacı pandemi sürecinde çocukların izledikleri/kullandıkları içeriklerin sosyal becerilerine yansımasını aile görüşleri doğrultusunda nitel tarama modeli ve olgu bilim deseni ileincelemektir. Çalışma grubu Şırnak ilinde çocuğu okul öncesi eğitim alan (sadece uzaktan, sadece yüz yüze, uzaktan ve yüz yüze), kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenmiş 25 ebeveynden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri görüşme yapılarak toplanıp betimsel ve içerik analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmada katılımcıların görüşleri ve araştırma soruları doğrultusunda “Demografik özellikler”, “Ekran başında geçen süre”, “Kullanılan teknolojik araçlar”, “Kullanılan platformlar”, “İzlenen/Kullanılan içerikler”, “İçeriklerin sosyal beceriye yansıması” olmak üzere altı tema belirlenmiştir. Sonuç olarak pandemi döneminde çocukların eğitim ve arkadaş ortamından uzaklaşmasının teknoloji kullanımının artmasına ve sosyal becerilerinin olumsuz etkilenmesine neden olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Acar, E. A., Erbaş, Y. H. & Eryaman, M. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(4), 31-54.
  • Akçay, A. (2016). Okul öncesi eğitimi almanın öğrencilerin dil becerilerinin gelişimine etkisi. Electronic Turkish Studies, 11(3), 15-28.
  • Akduman, G. G. (2011). Okul öncesi eğitimin tanımı ve önemi. G. Uyanık Balat (Eds.). In Okul Öncesi Eğitime Giriş (pp. 1-18). Ankara: Pegem Akademi.
  • Akoğlu, G. & Karaaslan, B. T. (2020). Covıd-19 ve izolasyon sürecinin çocuklar üzerindeki olası psikososyal etkileri. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 99-103.
  • Aral, N., Aysu, B. & Kadan, G. (2020). Covid 19 sürecinde çocuklar: Gelişimsel ihtiyaçlar ve öneriler. ÇAKÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11)2, 360-379.
  • Arıcı, D. & Bartan, M. (2020). Çocuğu okul öncesi eğitime devam eden annelerin çocuklarına değer edindirme sürecine yönelik görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 279-294.
  • Arnas, Y. A. (2005). 3-18 yaş grubu çocuk ve gençlerin interaktif iletişim araçlarını kullanma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 59-66.
  • Arslan, R., Pekşen Akça, R., Aydoğdu, F. ve Yanık, D. (2023). Çizgi filmlerin ilkokul öğrencileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi SHMYO Dergisi, 11(1), 1122 1133.
  • Aykar, A. N. & Yurdakal, İ. H. (2021). Erken çocukluk dönem öğretmenlerinin acil uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Temel Eğitim Dergisi, 3(2), 6-14.
  • Banerjee, D. (2020). The Covid-19 outbreak: Crucial role the psychiatrists can play. Asian Journal of Psychiatry, 50, 102014.
  • Begde, Z. & Yavuz, N. F. (2014). Okul öncesi çocukların sosyal becerileri ile yakın çevresindeki yetişkin etkileşimleri arasındaki ilişki. Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 115-134.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can Yaşar, M. & Aral, N. (2010). Yaratıcı düşünme becerilerinde okul öncesi eğitimin etkisi.Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2), 201-209.
  • Cerrahoğlu, S. (2002). Sosyal beceri eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin öz kavramı düzeylerine etkisi. (Unpublished master's thesis). On Dokuz Mayıs University, Samsun.
  • Chen, N., Zhou, M., Dong, X., Qu, J., Gong, F., Han, Y., …Zhang, L. (2020). Epidemiological and clinical characteristics of 99 cases of 2019 novel coronavirus pneumonia in Wuhan, China: A descriptive study. The Lancet, 395(10223), 507-513.
  • Çaykuş, E. T. & Mutlu Çaykuş, T. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde çocukların psikolojik dayanıklılığını güçlendirme yolları: ailelere, öğretmenlere ve ruh sağlığı uzmanlarına öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 95-113.
  • Çelen, F. K., Çelik, A. & Seferoğlu, S. S. (2011). Çocukların internet kullanımları ve onları bekleyen çevrim-içi riskler. Paper presented at the Akademik Bilişim Conference, İnönü University, Malatya, Access address: https://ab.org.tr/ab11/ozet/172.html
  • Dickens, B. L., Koo, J. R., Wilder-Smith, A. & Cook, A. R. (2020). Institutional, not home-based, isolation could contain the Covid-19 Outbreak. The Lancet, 395(10236), 1541-1542.
  • Döğer, S. S. & Kılınç, F. E. (2021). 4-6 yaş çocuğa sahip ailelerin covid-19 pandemi sürecinde çocukları ile iletişimlerinin incelenmesi. Ibad Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 480-496.
  • Ekyana, L., Fauziddin, M. & Arifiyanti, N. (2021). Parents’ perception: early childhood social behaviour during physical distancing in the covid-19 pandemic. Jurnal Pendidikan Usia Dini, 15(2), 258-280.
  • Erbay, E. (2008). Okul öncesi eğitim alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin sosyal becerilere sahip olma düzeyleri (Master's thesis). Pamukkale University, Denizli.
  • Gökler M. E. & Turan Ş. (2020) Covid-19 pandemi̇si̇ süreci̇nde problemli̇ teknoloji̇ kullanımı. Estüdam Halk Sağlığı Dergisi, 5(2), 108–114.
  • Günder, E. E. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde Türkiye'de çocuk hakları. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri, 7(14), 137-149.
  • Gündoğdu, S. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uyguladıkları aile katılım çalışmalarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(35), 1849-1874.
  • Günindi, Y. (2022). The effect of online education on children’s social skills during the COVID-19 Pandemic. International Electronic Journal of Elementary Education, 14(5), 657-665
  • Güzelyurt, T. , Birge, F. & Ökten, A. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin aile katılımına ilişkin görüşleri . Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2 (1) , 64-74. doi: 10.33400/kuje.538425
  • Güzelyurt, T. & Nayci, Ö. (2021). Technology addiction in preschool period: an analysis on ıllustrated children's books. Kastamonu Education Journal, 29(2), 326-333. doi: 10.24106/kefdergi.722745.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel Akademik.
  • Kay, M. A. & Sağlam, M. (2021). Covid-19 salgını sürecinin ailede ebeveyn tutumları ile çocuklarda duygusal ve davranışsal durumlar açısından değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi SHMYO, 9(3), 1115-1130.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Koç, N. (2022). Erken çocukluk dönemini pandemi sürecinde yaşamış ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi SHMYO Dergisi, 10(3), 1016-1041.
  • Merriam, S.B. (2013). Nitel araştırma. (Selahattin Turan, Trans.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Calif.: SAGE.
  • Nurjanah, S., Zahroh, C., Ainiyah, N., Hasina, S. N. & Kamariyah, N. (2022). The effect of social skill training of early childhood education during COVID-19 Pandemic. OAMJMS, 10(G), 607-612.
  • Özdoğan, A. Ç. & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Özkılıç Kabul, N. D. (2019). Üç yaş çocuklarda teknolojik alet kullanımının sosyal beceri, oyun becerisi ve dil gelişimi üzerindeki etkilerinin incelenmesi. (Unpublished doctoral thesis), Maltepe University, İstanbul.
  • Pınar, Y. (2021). Pandemi sürecinde sosyal izolasyonun çocuklar üzerine olası etkileri: Bir model önerisi. Nesne-Psikoloji Dergisi, 9(20), 379-395.
  • Pujiastuti, S. I., Hartati, S. & Wang, J. (2022). Socioemotional competencies of Indonesian preschoolers: Comparisons between the pre-pandemic and pandemic periods and among DKI Jakarta, DI Yogyakarta and West Java provinces. Early Education and Development, 33(5), 877-892.
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tanhan, F. & Özok, Ü. H. İ. (2020). Pandemi ve eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tuncer, N. (2000). Çocuk ve internet kullanımı. Türk Kütüphaneciliği, 14(2), 205-212.
  • Turan, S. B. (2013). 60-77 aylar arasındaki okul öncesi eğitim alan ve almayan çocukların matematik yeteneği ile sosyal becerilerinin incelenmesi. (Doctoral thesis). Necmettin Erbakan University, Konya.
  • Üstündağ, A. (2021). Covid-19 karantinasının çocukların günlük yaşamı ve alışkanlıkları üzerindeki etkisinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 14-22.
  • Yeygel, S. & Temel Eğinli, A. (2009). Çocukların yeni oyuncağı: İnternet (Çocukların internet kullanımına ilişkin bir araştırma). Marmara İletişim Dergisi, (15), 160-183.
  • Yılmaz, G. (2019). Okul öncesi eğitim alan çocukların duygu düzenleme ve sosyal problem çözme becerilerine yaratıcı drama eğitiminin etkisi. (Unpublished master's thesis). Kırklareli University, Kırklareli.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tuğçe Güzelyurt 0000-0002-6577-8257

Hande Hasibe Arslan 0000-0001-7406-032X

Erken Görünüm Tarihi 2 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 6 Aralık 2022
Kabul Tarihi 29 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güzelyurt, T., & Arslan, H. H. (2023). THE SOCIAL SKILLS OF CHILDREN AND THE CONTENTS THEY WATCH: REFLECTIONS OF THE PANDEMIC PROCESS. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 11(2), 1455-1465. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1215430