Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 23 - 46, 15.06.2016

Öz

Sosyal medya gündelik hayatın her karesinde bir biçimde varlık gösteren, birey ve toplum ilişkilerini her yönüyle değişim ve dönüşüme uğratan bir olgudur. Yapısal formu gereği daha çok bireysel kullanıma olanak tanıyan sosyal medyanın diğer bir yönüyle bireyleri birbirine bağlayan bir ağ örgüsü üzerinden gelişmesi, onu bütünüyle toplumsal kılmaktadır. Bu bakımdan toplumsal yapıyı var eden en önemli dinamiklerden biri olarak gençliğin, sosyal medya ile olan ilişkisinin anlaşılması çabası son derece önem kazanmaktadır. Söz konusu bu çabaya toplumsal yapının farklı birçok unsurunun toplamı olarak tanımlanabilecek ‘toplumsal derinlik’ kavramı etrafında bir okuma çabası geliştirilmelidir. Toplumsal derinlikten anlaşılması gereken geçmişin insanlık birikimini yok saymayan ama anakronizme de düşmeyen, bugünü anlayan, kavrayan ve irade gösterebilen bir aklın inşa faaliyetidir. Ve bu aklın toplumsal yapının bütün unsurlarına ve bütün hücrelerine işlenebilmesidir. Başka bir ifadeyle sağlıklı bir bedenin uyum ve ahengi için gerekli olan akıl ve iradedir. Bu yönüyle gençliğin sosyal medya kullanımını toplumsal derinlik kavramı etrafında kuramsal olarak ele alan çalışmamız, toplumsal derinliği var eden temel akıl etrafında, gençliğin sosyal medya ile olan ilişkisini anlama ve kavramaya odaklanmaktadır.

Kaynakça

  • Babacan, M. E. (2015a). Sosyal Medya ve Gençlik. İstanbul: Açılım Kitap
  • Babacan, M. E. (2015b). Yeni Medya Bağlamında Toplumsal Hareketler ve Yeni KarakterAnalizi. Folklor ve Edebiyat, 21(83), 295-307.
  • Babacan, M. E. ve Yaman, Ö. M. (2014). Modern Delikanlılık Temsilleri. Sosyoloji Divanı, 2(3).
  • Barbarosoğlu, F. (2014). Cadılar bayramını dahi kanıksayanlar bu yazıdan ne anlasın! http://www.yenisafak.com.tr/yazarlar/FatmaKBarbarosoglu/cadilar-bayramini-dahi-kaniksayanlar-bu-yazidan-neanlasin/56789 adresinden 05 Mart 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Bazarova, N. N. (2012). Public Intimacy: Disclosure Interpretation and Social Judgments on Facebook.Journal of Communication, 62, 815–832.
  • Boyd, D. (2014). It’s Complicated. USA: Yale University Press. http://www.danah.org/books/ItsComplicated.pdf
  • Bulut, M. (2008). Bir Sosyal Temsil Araştırması: Medyada Ve Üniversite Öğrencilerinde “Töre” ninAlgılanışı. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 63-78.
  • Castells, M. (2005). Ağ Toplumunun Yükselişi Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür. (E. Kılıç, Çev.)İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Chul Han, B. (2015). Yorgunluk Toplumu. (S. Yalçın, Çev.) İstanbul: Açılım Kitap.
  • Dijck, J. V. (2013). The Culture of Connectivity; A Critical History of Social Media. Newyork: Oxford UniversityPress.
  • Dünya Nüfus Günü. (2014). TÜİK: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=15975 adresinden21 Nisan 2015tarihinde edinilmiştir.
  • Eren, V. ve Aydın, A. (2014). Sosyal Medyanın Kamuoyu Oluşturmadaki Rolü ve Muhtemel Riskler. KMÜSosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16(I), 197-205.
  • Ete, H. ve Taştan, C. (2013). Kurgu İle Gerçeklik Arasında Gezi Eylemleri. Siyaset, Ekonomi ve ToplumAraştırmaları Vakfı (SETA) Araştırması, Ankara.
  • Faubion, J. D. (2014). Özne’yi Yeniden Düşünmek; Çağdaş Avrupa Sosyal Düşüncenin Antolojisi. (A.Tüzer vd., Çev.). İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Friedman, L. M. (2002). Yatay Toplum. (A. Fethi, Çev.) İstanbul: İş Bankası.
  • Funk, R. (2013). Ben ve Biz; Postmodern İnsanın Psikanalizi(3. Baskı) (Ç. Tanyeri, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi.
  • Goffman, E. (2009). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. (B. Cezar, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları.

Social Depth, Social Media and Youth

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 23 - 46, 15.06.2016

Öz

Social media showing itself in every aspect of daily life and changing and transforming individuals and society relations at all points. Due to the structural form, social media mainly allows individual use; but on the other hand, its development through a network connecting individuals makes it entirely social. In this respect, understanding the relationship between social media and youth, as one of dozens of elements that comprise the social structure and as one of the most important dynamics, is becoming extremely important. Meanwhile, an effort should be developed around the concept of ‘social depth’ which can be defined as the sum of many different elements of the social structure. What should be understood from
social depth is construction of a mind that does not ignore the humanity accumulation of history but not fall into anachronism, seize and apprehend today and show will. And ability to penetrate this mind into all the elements and cells of social structure. In other words, what is necessary for harmony of a healthy body is mind and will. In this aspect, our study, which discusses theoretically social media usage of youth around the concept of social depth, focuses on understanding and apprehending the relationship of youth with social media around fundamental mind creating social depth.

Kaynakça

  • Babacan, M. E. (2015a). Sosyal Medya ve Gençlik. İstanbul: Açılım Kitap
  • Babacan, M. E. (2015b). Yeni Medya Bağlamında Toplumsal Hareketler ve Yeni KarakterAnalizi. Folklor ve Edebiyat, 21(83), 295-307.
  • Babacan, M. E. ve Yaman, Ö. M. (2014). Modern Delikanlılık Temsilleri. Sosyoloji Divanı, 2(3).
  • Barbarosoğlu, F. (2014). Cadılar bayramını dahi kanıksayanlar bu yazıdan ne anlasın! http://www.yenisafak.com.tr/yazarlar/FatmaKBarbarosoglu/cadilar-bayramini-dahi-kaniksayanlar-bu-yazidan-neanlasin/56789 adresinden 05 Mart 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Bazarova, N. N. (2012). Public Intimacy: Disclosure Interpretation and Social Judgments on Facebook.Journal of Communication, 62, 815–832.
  • Boyd, D. (2014). It’s Complicated. USA: Yale University Press. http://www.danah.org/books/ItsComplicated.pdf
  • Bulut, M. (2008). Bir Sosyal Temsil Araştırması: Medyada Ve Üniversite Öğrencilerinde “Töre” ninAlgılanışı. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 63-78.
  • Castells, M. (2005). Ağ Toplumunun Yükselişi Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür. (E. Kılıç, Çev.)İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Chul Han, B. (2015). Yorgunluk Toplumu. (S. Yalçın, Çev.) İstanbul: Açılım Kitap.
  • Dijck, J. V. (2013). The Culture of Connectivity; A Critical History of Social Media. Newyork: Oxford UniversityPress.
  • Dünya Nüfus Günü. (2014). TÜİK: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=15975 adresinden21 Nisan 2015tarihinde edinilmiştir.
  • Eren, V. ve Aydın, A. (2014). Sosyal Medyanın Kamuoyu Oluşturmadaki Rolü ve Muhtemel Riskler. KMÜSosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16(I), 197-205.
  • Ete, H. ve Taştan, C. (2013). Kurgu İle Gerçeklik Arasında Gezi Eylemleri. Siyaset, Ekonomi ve ToplumAraştırmaları Vakfı (SETA) Araştırması, Ankara.
  • Faubion, J. D. (2014). Özne’yi Yeniden Düşünmek; Çağdaş Avrupa Sosyal Düşüncenin Antolojisi. (A.Tüzer vd., Çev.). İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Friedman, L. M. (2002). Yatay Toplum. (A. Fethi, Çev.) İstanbul: İş Bankası.
  • Funk, R. (2013). Ben ve Biz; Postmodern İnsanın Psikanalizi(3. Baskı) (Ç. Tanyeri, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi.
  • Goffman, E. (2009). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. (B. Cezar, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Radyo-Televizyon, Sosyoloji
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Emin Babacan

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Babacan, M. E. (2016). Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik. İnsan Ve Toplum, 6(1), 23-46.