Bu çalışma, bir kitle iletişim aracı olarak sinema üzerinden farklı kültürel kavramlar arasındaki sosyal kimlik sorununu analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda bu çalışma özellikle göç sorunu, ulusal değerler ve göçmenlerin uyum süreci gibi sorunlara odaklanmaktadır. Sosyal kimlik teorisine göre, birey bir gruba katıldığında, kendisini olumlu anlamda katıldığı o grubun kimlik özelliklerine göre pozitif yönde bir gelişim gösterir. Ancak birey grubun başarılarından gurur duyabildiği gibi, aynı zamanda grubu başka gruplar ile kıyaslayabilmekte ve söz konusu grubun statüsünü değerlendirebilmektedir.
Bu çalışmanın örneklemini Avusturya’da doğup büyüyen ve 3.kuşak olarak adlandırılan 13 genç ile yapılan derinlemesine görüşmeler oluşturmaktadır. Avusturya’da Türkiye kökenli göçmen yönetmenlerin filmleri; Türkiye kültürünün geleneksel değerleri, bu kültürün Avusturya’daki değerlerle karşılaşmasını ve Türkiye’den Avusturya’ya göç eden göçmenlerin yaşamlarına odaklanmaktadır. Yönetmenlerin bu filmleri, Türkiyeli göçmenlerin yaşadıkları sıkıntılar ve yabancı bir ülkede karşılaştıkları uyum sorununu da gözler önüne sermektedir. Söz konusu filmler, göçmenlerin göç öncesi-esnası ve sonrasında karşılaştıkları kültürel olguları ve göçmenlerin bir noktadan sonra ne Türkiye ne de Avusturya kültürlerine ait olmadıklarını göstermektedir. Bu bağlamda bu çalışma 13 gencin kültürel yaşam pratiklerinin neler olduğuna odaklanarak, onların ne kadar Türkiyeli ne kadar Avusturyalı hissettiklerini açıklamaya çalışmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Türk-Avusturya Göç Filmleri, sosyal kimlik, göç, 3. kuşak
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 4 - Cilt: 3 Sayı: 4 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.