XXI. yüzyılın ilk çeyreğinde medya tüketim eğilimleri, mobil iletişim araçlarının toplumsallaşması ile geleneksel medyadan dijital medyaya doğru gözle görülür bir değişim göstermektedir. Bu dönüşümün bir sonucu olarak içerik üreticileri, gelirlerini korumak ve müşteri kayıplarını en düşük seviyelere çekebilmek için yenilikçi iletişim stratejileri geliştirmektedir. Bu yeni iletişim stratejilerinden bir tanesi, QR kodların basılı medyada kullanılmasıdır. QR kodlar, Türkiye’de gazeteler ve dergilerde son yıllarda kullanılmaya başlamıştır ve toplum içerisindeki bilinirliği de her geçen gün artmaktadır. Bu bağlamda gazete ve dergilerde QR kod kullanım oranının her geçen gün artması, Türkiye ölçeğinde QR kod kullanım pratiklerinin belirlenmesini bir gereklilik haline getirmektedir. Hali hazırda bu amaca yönelik çalışmaların yetersizliği, araştırmanın önemini ortaya koymaktadır. Bu alan araştırması ile QR kod teknolojisinin, Türkiye’deki basılı dergilerde kullanım pratiklerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Nicel içerik analizi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen araştırma kapsamında, dergiler öncelikle içeriklerine göre kategorize edilmiştir. Sonrasında satış rakamları temel alınarak her kategoriden en yüksek satış rakamına sahip dergi araştırma örneklemine dâhil edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: QR Kod, Hibrit İletişim Teknolojileri, Medya Tüketim Eğilimleri, Dijital İletişim, Mobil İletişim araçları
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 7 - Cilt: 4 Sayı: 7 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.