Kilis 7 Aralık Üniversitesi’nde uzaktan eğitim
uygulamalarına 2015 yılı itibariyle başlanmıştır. Uygulama sürecinin öncesinde
teknik ve hukuki işlemler tamamlanarak çalışma ekibi oluşturulmuştur. Süreç
içerisinde uygulamanın kullanıcıları olan okutmanlar ve öğrencilere gerekli
eğitimler verilip, dönem içerisinde ihtiyaç duyulacak ders materyalleri temin
edilmiştir. Bu çalışmada, uzaktan eğitimin öğretmen adaylarının başarılarındaki
etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubu Kilis 7 Aralık
Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2014-2015 ve 2015-2016 güz yarıyılında okuyan
619 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri, öğrenci bilgi sistemi
veritabanındaki öğrenci başarı puanlarından elde edilmiştir. Elde edilen
veriler frekans, yüzde ve bağımsız gruplar t-testi yöntemleri ile test
edilmiştir. Araştırma bulguları, sonuçları, yorum ve önerileri paylaşılmıştır.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |