Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan Eğitimin Öğretmen Adaylarinin Başarisina Etkisi: Kilis 7 Aralik Üniversitesi Örneği

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 12, 30.06.2017

Öz



Kilis 7 Aralık Üniversitesi’nde uzaktan eğitim
uygulamalarına 2015 yılı itibariyle başlanmıştır. Uygulama sürecinin öncesinde
teknik ve hukuki işlemler tamamlanarak çalışma ekibi oluşturulmuştur. Süreç
içerisinde uygulamanın kullanıcıları olan okutmanlar ve öğrencilere gerekli
eğitimler verilip, dönem içerisinde ihtiyaç duyulacak ders materyalleri temin
edilmiştir. Bu çalışmada, uzaktan eğitimin öğretmen adaylarının başarılarındaki
etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubu Kilis 7 Aralık
Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2014-2015 ve 2015-2016 güz yarıyılında okuyan
619 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri, öğrenci bilgi sistemi
veritabanındaki öğrenci başarı puanlarından elde edilmiştir. Elde edilen
veriler frekans, yüzde ve bağımsız gruplar t-testi yöntemleri ile test
edilmiştir. Araştırma bulguları, sonuçları, yorum ve önerileri paylaşılmıştır.




Kaynakça

  • Aktürk, Cemal, Korkmaz, Adem, (2011), “Bağıl Değerlendirme Sisteminin Simülasyon Yöntemi İle Test Edilmesi.Örnek: Kilis 7 Aralık Üniversitesi”, Akademik Bilişim’11, 02-04 Şubat 2011, Bildiriler, Malatya.
  • Aydın Üniversitesi (2016), Sürekli eğitim Merkezi, http://sem.aydin.edu.tr/yabanci-dil-olarak-turkce-ogretimi
  • Ersoy, Nazife Şen, Yapıcıoğlu, Dilruba Kürüm, (2015), “İsteğe Bağlı İngilizce Hazırlık Programının Öğrenci ve Okutman Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi.”, Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 3(3).
  • İbuzem (2016), Abant İzzet Baysal Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi, http://ibuzem.ibu.edu.tr/index.php/tr/sertifika-programlari/ydto-kurs-programi
  • Karaaslan, İlknur Aydoğdu, (2016), “Eğitim Yazılımlarına Alternatif Yazılım Önerisi: Wtuzem”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(33), 148-168.
  • Pilancı, Hülya, (2015). “Web Tabanli Uzaktan Dil Öğretimindeki Gelişmeler ve Yabanci Dil Olarak Türkçe Öğretimi.”, International Journal Of Languages’ Education And Teaching, 3(3), 253-267.
  • Pilancı, Hülya, Çalışkan, Hasan, Aydın, Cengiz Hakan, Karadağ, Nejdet; Söker, Nurdan, Saltık, Olcay, Kip Kayabaş, Buket, (2015), “Uzaktan Türkçe Öğretim Programı (Tsp): Hazırlık, Uygulama, Sorunlar ve Çözümler”, Electronic Turkish Studies, 10(11).
  • Serçemeli, Murat, Kurnaz, Ersin, Özcan, Muhammet, (2015), “Y Kuşağı Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakışı: Atatürk Üniversitesi İibf’de Bir Araştırma.” , Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1).
  • Seven, Mehmet Ali, (2012), “Uzaktan Ve Örgün Eğitime Devam Eden Öğrencilerin İngilizce Dersindeki Başarı Düzeylerinin Karşılaştırılması.”, Ekev Akademi Dergisi, Yıl: 16 Sayı: 50 (Kış 2012)
  • Türker, Fatih Mehmet, Cihan, Alper, Şahin, Abdullah, (2015), “Web Tabanlı Uzaktan Türkçe Öğretimi Uygulamalarının Yazılı Anlatım Dersinde Başarıya Etkisi.”, İstanbul Açık ve Uzaktan Eğitim Dergisi (AUZED), 1(2).
  • Yalman, Murat, (2013), “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Destekli Uzaktan Eğitim Sistemi (Moodle) Memnuniyet Düzeyleri.”, Electronic Turkish Studies, 8(8).
  • Yıldırım, Serkan, Kaban, Abdullatif, (2010), “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Karşı Tutumları.”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 158-168.
  • Yök (2016),Yükseköğretim Kurulu http://www.yok.gov.tr/documents/10279/34559/uzaktan_ogretim_esas_usul.pdf/b8177cd6-5b3c-407a-9978-f8965419b117. Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2016
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Cemal Aktürk

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aktürk, C. (2017). Uzaktan Eğitimin Öğretmen Adaylarinin Başarisina Etkisi: Kilis 7 Aralik Üniversitesi Örneği. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-12.
AMA Aktürk C. Uzaktan Eğitimin Öğretmen Adaylarinin Başarisina Etkisi: Kilis 7 Aralik Üniversitesi Örneği. UGEAD - IntJCES. Haziran 2017;3(1):1-12.
Chicago Aktürk, Cemal. “Uzaktan Eğitimin Öğretmen Adaylarinin Başarisina Etkisi: Kilis 7 Aralik Üniversitesi Örneği”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 3, sy. 1 (Haziran 2017): 1-12.
EndNote Aktürk C (01 Haziran 2017) Uzaktan Eğitimin Öğretmen Adaylarinin Başarisina Etkisi: Kilis 7 Aralik Üniversitesi Örneği. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 3 1 1–12.
IEEE C. Aktürk, “Uzaktan Eğitimin Öğretmen Adaylarinin Başarisina Etkisi: Kilis 7 Aralik Üniversitesi Örneği”, UGEAD - IntJCES, c. 3, sy. 1, ss. 1–12, 2017.
ISNAD Aktürk, Cemal. “Uzaktan Eğitimin Öğretmen Adaylarinin Başarisina Etkisi: Kilis 7 Aralik Üniversitesi Örneği”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 3/1 (Haziran 2017), 1-12.
JAMA Aktürk C. Uzaktan Eğitimin Öğretmen Adaylarinin Başarisina Etkisi: Kilis 7 Aralik Üniversitesi Örneği. UGEAD - IntJCES. 2017;3:1–12.
MLA Aktürk, Cemal. “Uzaktan Eğitimin Öğretmen Adaylarinin Başarisina Etkisi: Kilis 7 Aralik Üniversitesi Örneği”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 3, sy. 1, 2017, ss. 1-12.
Vancouver Aktürk C. Uzaktan Eğitimin Öğretmen Adaylarinin Başarisina Etkisi: Kilis 7 Aralik Üniversitesi Örneği. UGEAD - IntJCES. 2017;3(1):1-12.