The purpose of this research is investigating changing
of the teachers’ attitudes to undesirable students’ behaviors at secondary schools’
type. Also relational scanning type is used to investigate the some changing of
attitudes and its relation. The field of research includes the teachers who
work in İstanbul, Esenyurt 2014/2015 academic year. The sample of the research
includes 258 teachers who are qualified that represent the field of study.
These teachers are chosen coincidental without identifying. To evaluate the teachers’
attitudes to undesirable behaviors, “The Scale of Teachers’ Behaviors to
Undesirable Behaviors in Class (SIDOTO)” is used. To analyze reached datas SPSS
22 statistic program is used. To evaluate datas, statistic methods such as Mann
Witney and Kruskal Wallis are used. According to these datas, it is reached
that teachers who are married and have children, have more working years, work
in local schools have more unfavorable attitudes to undesirable students’ behaviors.
teachers’ attitudes undesirable students’ behaviors classroom management
Bu araştırmanın amacı;
ilköğretim kurumlarında öğrencilerin istenmeyen davranışlarına dair öğretmen
tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada tarama
modelindedir. Ayrıca tutumların bazı değişkenler ile ilişkisinin incelenmesinde
ise ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini
2014/2015 öğretim yılında İstanbul ili, Esenyurt ilçesindeki okullarda görev
yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evreni temsil
edecek nitelikte 258 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenler
seçkisiz bir şekilde rastlantısal (tesadüfi) olarak seçilmiştir. Çalışmada
öğretmenlerin istenmeyen davranışlara karşı tutumlarını ölçmek için “Sınıf İçi
İstenmeyen Öğrenci Davranışlarına Yönelik Öğretmen Tutumları Ölçeği (SİDÖTÖ)”
kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi aşamasında, SPSS 22 istatistik
paket programı kullanılmıştır. Veriler değerlendirilirken Mann Whitney ve
Kruskal Wallis gibi nonparametrik testler kullanılmıştır. Araştırmadan elde
edilen bulgulara göre, öğretmenlerden evli ve çocuk sahibi olanların bekarlara
göre, hizmet süresi fazla olanların az olanlara göre, devlet
okulunda görev yapanların özel okullarda görev yapan öğretmenlere göre istenmeyen
öğrenci davranışlarına karşı daha olumsuz tutuma sahip olduğu sonuçlarına
ulaşılmıştır.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |