Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanım Yeterliliği

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 216 - 231, 30.11.2016

Öz

Bu çalışmanın Amacı; 
Isparta ilinin değişik mahallelerindeki MEB'e bağlı ilköğretim
kurumlarında görev yapan öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterliliği
incelenmiştir. İlköğretim öğretmenlerinin teknoloji kullanım yeterliliğini
tespit etmek amacıyla ankette İlköğretim Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanım
Yeterliliği Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın amaçları doğrultusunda Ömeklem
grubunda yer alan 204 öğretmenden elde edilen veriler bilgisayar ortamındaki
SPSS-13 programı kullanılarak yorumlanmış ve sonuçlar çizelge haline
getirilerek açıklamalar yapılmıştır. Çizelgelerin daha iyi anlaşılması için
elde edilen bulgular çizelgelerin atında açıklanmıştır. Bu bölümde öncelikle
örneklem grubunu oluşturan Öğretmenlerin kişisel bilgilerine yer verilmiş
ayrıca alt problemlerin daha isabetli yorumlanabilmesi için öğretmenlerin
teknoloji kullanımıyla ilgili genel anlamda tutum davranış ve görüşlerine yer
almıştır. Araştırma kapsamına alınan ve hakkında bilgi toplanan Öğretmenlerin
%63,7si bay (130 kişi), %36.3ü ise bayan öğretmenlerden oluşmaktadır (74 kişi).
Örneklem grubu toplam 204 Öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenlerin yaş aralığı
incelendiğinde araştırmaya katılan öğretmenlerin %11.3’ü (23 öğretmen) 30 yaş
altında, % ll,3?ü (23 öğretmen) 31-35 yaş arasında, %2İ,ri (43 öğretmen) 36-40
yaş arasında, %29,4’ü (60 öğretmen) 46 yaş üstünde, %27,0ü (55 öğretmen) 41-45
yaş arasında, olduğu görülmüştür. Örneklem grubu toplam 204 öğretmenden
oluşmaktadır.Sonuç olarak; okullar kendi bünyelerinde başta bilgisayar
kullanımı olmak üzere diğer eğitim teknolojilerinin kullanımı konusunda hafta
sonu kurs ve seminerler verilebilir.Bu konuda yeterli olanlar bilgilerini diğer
öğretmenlerle paylaşabilir toplam kalite felsefesinin temellerinden biri de
budur.

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (1999). “Bilgisayar Destekli Öğretim Ve Uygulamalar”; “Gelişim Ve Öğrenme Psikolojisi, Eğitimin Psikolojik Temelleri”
  • Alkan, C. (2005). “Eğitim Teknolojisi”, Anı Yayıncılık, ANKARA
  • Altın, C. (1992). Beyaz nokta vakfı, “BDE ile ilgili kavramlar”, Erişim adresi: http://www.gullukaya.com/documents/bde.ppt
  • Aşkar, P. (1999). “Eğitimde Teknoloji Kullanımı”, Eğitim Araştırma Geliştirme Merkezi Yayınlan, Sayı:3
  • Çilenti, K. (1994). “Eğitim Teknolojisi Ve Öğretim”, Kadıoğlu Matbaası, ANKARA
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S., Yağcı, E. (2004). "Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme", Pagem A Yayıncılık, ANKARA
  • Deniz, L. (1992). “Bilgisayar Destekli Eğitim Projesi”, Milli Eğitim Dergisi, Say:4, Yıl-1992
  • Hızal, A. (1983). “Eğitimde Teknolojiden Yararlanmak, Eğitim Teknolojisi mi?”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 16, Sayı: 1
  • Köseoğlu, P., Soran, H. (2005). “Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:28, Yıl 2005
  • Yalın, İ.H. (2002). "Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme", Nobel Yayın Dağıtım, ANKARA

Technology Usage Competence of Physical Education Teachers

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 216 - 231, 30.11.2016

Öz

The purpose of this study was to investigate the
adequacy of technology use of primary school teachers who work in primary
education institutions affiliated to MoNE in various neighborhoods of Isparta.
In line with the objectives of the study, the data obtained from the 204
teachers in the sampling group were interpreted by using the SPSS-13 program on
the computer and the results were tabulated and explained. Findings for better
understanding of charts are explained at a glance. In this section, the
personal information of the teachers who constitute the sampling group is given
firstly and the attitudes and views of the teachers in the general sense about
the use of technology are included in order to interpret the sub-problems more
accurately. 63% of the teachers are male (130 people) and 36.3% are female
teachers (74 people). The sample group consists of 204 Teachers. As the age
range of the teachers who participated in the research was examined, 11.3% (23
teachers) of the teachers were between 30-31 years old, 3% (23 teachers), 31-35
years old, 2% 29,4% (60 teachers) were over 46 years old and 27,0% (55
teachers) were between 41-45 years old. As a result; schools may provide
weekend courses and seminars on the use of other educational technologies,
primarily computer use, in their own structures. This is one of the foundations
of total quality philosophy, which can share knowledge with other teachers.

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (1999). “Bilgisayar Destekli Öğretim Ve Uygulamalar”; “Gelişim Ve Öğrenme Psikolojisi, Eğitimin Psikolojik Temelleri”
  • Alkan, C. (2005). “Eğitim Teknolojisi”, Anı Yayıncılık, ANKARA
  • Altın, C. (1992). Beyaz nokta vakfı, “BDE ile ilgili kavramlar”, Erişim adresi: http://www.gullukaya.com/documents/bde.ppt
  • Aşkar, P. (1999). “Eğitimde Teknoloji Kullanımı”, Eğitim Araştırma Geliştirme Merkezi Yayınlan, Sayı:3
  • Çilenti, K. (1994). “Eğitim Teknolojisi Ve Öğretim”, Kadıoğlu Matbaası, ANKARA
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S., Yağcı, E. (2004). "Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme", Pagem A Yayıncılık, ANKARA
  • Deniz, L. (1992). “Bilgisayar Destekli Eğitim Projesi”, Milli Eğitim Dergisi, Say:4, Yıl-1992
  • Hızal, A. (1983). “Eğitimde Teknolojiden Yararlanmak, Eğitim Teknolojisi mi?”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 16, Sayı: 1
  • Köseoğlu, P., Soran, H. (2005). “Biyoloji Dersinde Araç-Gereç Kullanımı Açısından Öğretmen Yeterlilikleri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:28, Yıl 2005
  • Yalın, İ.H. (2002). "Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme", Nobel Yayın Dağıtım, ANKARA
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma
Yazarlar

Mehmet Kumartaşlı

Şengül Büyükboyacı Bu kişi benim

Leyla Kodaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kumartaşlı, M., Büyükboyacı, Ş., & Kodaman, L. (2016). İlköğretim Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanım Yeterliliği. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 216-231.
AMA Kumartaşlı M, Büyükboyacı Ş, Kodaman L. İlköğretim Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanım Yeterliliği. UGEAD - IntJCES. Kasım 2016;2(2):216-231.
Chicago Kumartaşlı, Mehmet, Şengül Büyükboyacı, ve Leyla Kodaman. “İlköğretim Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanım Yeterliliği”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 2, sy. 2 (Kasım 2016): 216-31.
EndNote Kumartaşlı M, Büyükboyacı Ş, Kodaman L (01 Kasım 2016) İlköğretim Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanım Yeterliliği. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 2 2 216–231.
IEEE M. Kumartaşlı, Ş. Büyükboyacı, ve L. Kodaman, “İlköğretim Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanım Yeterliliği”, UGEAD - IntJCES, c. 2, sy. 2, ss. 216–231, 2016.
ISNAD Kumartaşlı, Mehmet vd. “İlköğretim Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanım Yeterliliği”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 2/2 (Kasım 2016), 216-231.
JAMA Kumartaşlı M, Büyükboyacı Ş, Kodaman L. İlköğretim Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanım Yeterliliği. UGEAD - IntJCES. 2016;2:216–231.
MLA Kumartaşlı, Mehmet vd. “İlköğretim Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanım Yeterliliği”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2, 2016, ss. 216-31.
Vancouver Kumartaşlı M, Büyükboyacı Ş, Kodaman L. İlköğretim Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanım Yeterliliği. UGEAD - IntJCES. 2016;2(2):216-31.