Spor ligleri her geçen gün markalarını geliştirerek izleyenlerin yoğun bir ilgisine maruz kalmaktadır. Özellikle futbolda artık birçok lig değerini milyar dolarlar seviyesine çekmeyi başarmıştır. Günümüzde hızla gelişen teknoloji ile birlikte birçok alanda yenilikler meydana gelmiştir. İletişim ve halkla ilişkiler alanlarında ise sosyal medya bu yeniliklerin başında yer almaktadır. Sosyal medya birçok alanda olduğu gibi sporda da iletişim faaliyetlerinin başlıca araçları arasına girmiştir. Bu çalışmada Avrupa’nın üç büyük futbol liginin (İngiltere, Almanya, İspanya) sosyal medya hesapları (Twitter ve Instagram) üzerinden gerçekleştirdiği faaliyetler içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Çalışmanın temel amacı dünyanın önde gelen futbol liglerinin halkla ilişkiler ve iletişim aracı olarak sosyal medyayı nasıl ele aldığını ortaya koymaktır. Yapılan incelemenin ardından üç futbol ligi tarafından sosyal medya platformlarının her birinin farklı olarak ele alındığı, platforma göre içerik sayılarının ve türlerinin farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca üç futbol liginin de sponsorlarına yönelik olarak içerikler ürettiği belirlenmiştir.
Sports leagues are exposed to the intense interest of the audience by improving their brands day by day. Especially in football, many leagues have managed to bring their values to billions of dollars. Today, innovations have occurred in many areas with the rapidly developing technology. Social media is at the forefront of these innovations in the fields of communication and public relations. Social media has become one of the main means of communication activities in sports as well as in many other fields. In this study, the activities carried out by the three major football leagues of Europe (England, Germany, Spain) via social media accounts (Twitter and Instagram) were analyzed by content analysis method. The main aim of the study is to reveal how the world's leading football leagues handle social media as a public relations and communication tool. As a result, it has been concluded that each of the social media platforms are handled differently by the three football leagues, and the number and types of content differ according to the platform. In addition, it has been determined that all three football leagues produce content for their sponsors.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |