Öğretmen eğitimi, ilk ortaya çıkmasından günümüze kadar öğretmen özellikleri bakımından ele alınmaktadır. Pek çok ülkede öğretmen ve öğretmen adaylarının özellikleri incelemektedir. Bu araştırma, geleceğin öğretmenleri olarak öğretmen adaylarının akademik kontrol, akademik erteleme, akademik öz-yeterlik ve kopya çekme tutumları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, tarama modellerinden ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi'nde biyoloji, hemşirelik, matematik, Türk dili ve edebiyatı, tarih, konaklama işletmeciliği, ebelik, yiyecek ve içecek işletmeciliği, turizm ve beden eğitimi gibi farklı bölümlerden pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerden oluşan toplam 357 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırmanın veri toplama araçları olarak Akademik Erteleme, Akademik Kontrol Odağı, Kopya Çekme Tutumu ve Akademik Öz-Yeterlik ölçekleri kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının, kopya çekme tutumları, akademik öz-yeterlikleri, akademik kontrol odağı ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkileri belirlemek için korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırma bulgularından öğretmen adaylarının akademik öz-yeterliklerinin yükseldikçe, okul başarı algıları ve genel akademik ortalamalarının da anlamlı biçimde yükseldiği, akademik öz-yeterliğin okul başarı algısı ve genel akademik ortalama üzerinde anlamlı düzeyde yordayıcı olduğu, öğretmen adaylarının akademik erteleme puanlarıyla akademik kontrol puanları arasında anlamlı ve pozitif yönde seviyede bir ilişkinin bulunduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma sonuçlarından, öğretmen adaylarının okul başarılarını ilerletmek için akademik öz yeterlik düzeylerini artırmaya yönelik deneysel araştırmalar yapılması önerilebilir. Ayrıca öğretmenlerle aynı çalışma yapılabilir ve onlara aynı ölçekler uygulanarak çalışmanın sonuçları bu çalışmanın sonuçlarıyla karşılaştırılabilir.
Öğretmen adayı akademik erteleme akademik öz-yeterlik kopya çekme tutumu akademik kontrol odağı
Teacher education is considered in terms of teacher characteristics since its emergence. It examines the characteristics of teachers and prospective teachers in many countries. Aim of the study is to examine the relationship between academic locus of control (ALC), academic procrastination (AP), academic self-efficacy (ASE) and cheating attitude (CA) of prospective teachers as future teachers. This descriptive research is in the correlational survey model. The study group includes 357 students attending to pedagogical formation education at Aydın Adnan Menderes University in 2017-2018 academic year. The participants were either undergraduate or graduate students from different departments. The researchers applied scales of AP, ALC, CA and ASE in order to get data. Correlation and regression were applied for determining the relationships among prospective teachers’ AP, CA, ASE and ALC. The conclusions of the study was that there was a significant and positive relationship between the AP scores of the prospective teachers and their academic control scores. Also, as the ASE of prospective teachers increased, their perception of school success and their general academic averages also increased significantly; It was concluded that ASE was a significant predictor of school achievement perception and general academic average. From the conclusions of study, it may be recommended that experimental researches to increase the level of the academic self-efficacy of prospective teachers in order to advance their school success. Same study can be realized with teachers, and same scales can be implemented to them. Then, the results of the study can be compared with the results of the present study.
Prospective teacher academic procrastination cheating attitude academic self-efficacy academic locus of control
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |