Bu araştırmada öğretmenlerin uzaktan eğitimie yönelik tutumlarını güvenilir ve geçerli biçimde ölçebilecek bir ölçek geliştirilmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 1 hizmet yılları 3 ile 43 yıl arasında değişen 186 erkek 159 kadın olmak üzere toplamda 345 kişi oluştururken çalışma gurubu 2, hizmet yılları 3 ile 43 yıl arasında değişen 72 erkek 67 kadın olmak üzere toplamda 139 kişi oluşturmaktadır. Ölçme aracı sistematik bir yaklaşım takip edilerek geliştirilmiştir. 1. çalışma grubu üzerinde (AFA) açımlayıcı faktör analizi, 2. Çalışma grubu üzerinde ise (DFA) doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Açımlayıcı analiz sonucunda (AFA), ölçeğin 20 madde ve 3 alt boyuttan oluştuğu belirlenmiştir. Bu boyutlar literatür doğrultusunda Faktör1=Bilişsel, Faktör 2=Duyuşsal ve Faktör 3= Davranışsal olarak adlandırılmıştır. AFA sonrasında (DFA) Doğrulayıcı Faktör Analizi yapılmış ve ölçek yapısının uyum indekslerine göre kabul edilebilir aralıkta olduğu görülmüştür. UETÖ’nün bütünü için Cronbach alfa güvenirlik katsayısı (α) .94 iken alt boyutlarda (α) katsayısı .84 ile .93 arasında değişmektedir. Bulgular sonucunda uzaktan eğitime karşı tutum ölçeğinin geçerli ve güvenilir şekilde ölçen bir ölçme aracı olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 2 |