Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor
öğretmenlerinin medya okuryazarlık düzeylerini cinsiyet, yaş, medeni hal,
eğitim durumu, meslek kıdemi, eğitim kademesi ve görev yeri değişkenlerine göre
incelemektir. Araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin medya
okuryazarlık düzeylerini belirlemek amacıyla Korkmaz ve Yeşil (2011) tarafından
geliştirilen “Medya ve Televizyon Okuryazarlık Düzeyleri Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırma modeli, genel tarama modellerinden betimsel-tarama
modelidir. Bu araştırmada genel tarama modeli, “Tesadüfi Örneklem” yöntemiyle
örneklem grubuna uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini, Sakarya ve Bartın ilinde
farklı eğitim kademelerinde görev yapan 628 beden eğitimi ve spor öğretmeni
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Sakarya ve Bartın İlindeki beden
eğitimi ve spor öğretmenleri arasından tesadüfi yolla seçilen 244 gönüllü beden
eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcıların demografik
özelliklerine göre medya okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi amacıyla MANOVA
testi ile veriler analiz edilmiştir. Gruplar arasındaki farklılığı belirlemek
amacıyla TUKEY testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularında “medeni hal”
değişkeninin “Medya ve Televizyon Okuryazarlık Düzeyleri Ölçeği” nin alt
boyutları üzerindeki etkisinin anlamlı farklılık içerdiği tespit edilmiştir.
Diğer değişkenler “Medya ve Televizyon Okuryazarlık Düzeyleri Ölçeği” nin alt
boyutları üzerinde anlamlı farklılık içermemesine rağmen, faktörler boyutunda
ortalama puanların farklılaştığı tespit edilmiştir. Bu çalışma ilgili literatür
taranarak ve çalışmaya ilişkin önerilerde bulunularak tamamlanmıştır.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Medya Okuryazarlık Medya Okuryazarlığı
The
purpose of this study is to investigate media literacy levels of physical
education and sport teachers according to gender, age, marital status,
educational status, occupational seniority, education level and duty place
variables. The "Media and Television Literacy Levels" scale developed
by Korkmaz and Yeşil (2011) was used to determine the media literacy levels of
physical education and sports teachers in the study. The research model is a
descriptive-scan mdel of general screening models. In this study, the general
screening model was applied to the sampling group by the "Random Sampling" method.
The researcher's universe constitutes 628 physical education and sports
teachers working in different educational levels in the provinces of Sakarya
and Bartın. The sample of the research is composed of 244 voluntary physical
education and sports teachers selected randomly from among the physical
education and sports teachers in Sakarya and Bartın provinces. Data were
analyzed by MANOVA test to examine media literacy levels according to the
demographic characteristics of the participants. To determine the differences
between the groups, the TUKEY test was used. It was found that the effect of the
"marital status" variable on the subscales of "Media and
Television Literacy Levels Scale" was significantly different in the
findings of the research. Although the other variables did not differ
significantly on the subscales of the "Media and Television Literacy
Levels Scale", it was found that the mean scores differed in factor
dimension. This study has been completed by searching the relevant literature
and making proposals for the study.
Physical Education and Sports Teacher Media Literacy Media Literacy
Bölüm | Araştırma |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 14 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Özel Sayı 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi