Araştırma güzel sanatlar
lisesinde eğitim gören resim ve müzik bölümü öğrencilerinin alan dışı
derslerindeki başarı durumlarını incelemek ve aynı zamanda iki bölüm
öğrencilerinin başarılarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada nicel ve nitel
araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında, resim ve müzik bölümü öğrencilerinin yılsonu
notları alınmış, bu notlar SPSS 21.0 paket programı ile dersler, ders türleri göre
ayrı ayrı analiz edilmiş ve başarı karşılaştırmaları yapılmıştır. Araştırma
sonucunda, ders başarılarının bölümlere göre farklılık gösterebildiği gibi,
sözel ve sayısal ders türlerine göre ve sınıf düzeylerine göre de değişiklik
gösterdiği görülmüştür. Sonuçta elde edilen veriler, tablolar halinde ortaya
konularak yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.
This research was conducted to
examine the achievement of the students in art and music department of fine
arts education in the field lessons and to compare the achievements of the two
department students at the same time.
Research quantitative and
qualitative research methods were used. In the quantitative part of the study,
the yearly grades of the students of the drawing and music departments were
taken and these notes were analyzed separately according to the courses and the
course types with the SPSS 21.0 package program and the successes were
compared. As a result of research. It can be seen that the course achievements
vary according to the departments, as well as according to verbal and numerical
course types and class levels. The resulting data are presented in the form of
tables and interpreted and suggested.
Fine Arts High School Non-Academic Field Course Accomplishment Music
Bölüm | Derleme |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi