Kişinin kendi duygularını
anlaması, başkalarının duygularına empati beslemesi ve duygularını yaşamını
zenginleştirebilecek şekilde düzenleyebilme yetisi duygusal zeka olarak
tanımlanır. Akademik göreve başlama ya da tamamlamayı bir sonraki güne bırakmak
ise akademik erteleme davranışı olarak tanımlanmaktadır. Sporcu öğrencilerin,
yaşadığı sorunlardaki farklılıklardan hareketle, duygusal zekâ düzeyinin
akademik erteleme davranışı üzerinde etkili olduğu düşünülmektedir. Bu
araştırmada Bocce sporcularının duygusal zekâ düzeyleri ve akademik erteleme
davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya aktif olarak spor yapan
Bocce(Petank) sporcularından 81’i kadın 110’u erkek olmak üzere toplam 191
sporcu katılmıştır. Araştırma verileri; Kişisel Bilgi Formu, Schutte Duygusal
Zekâ Ölçeği ve Akademik Erteleme Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin
istatistiksel analizi için Anova, Tukey, T-tesi, Korelasyon, Çoklu Doğrusal
Regresyon ve Kruskall Wallis testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, bocce
sporcularının duygusal zekâ alt boyutlarından iyimserlik (r=-,234; p<0.05),
duyguların kullanımı (r=-,331; p<0.05) ve duyguların değerlendirilmesi
(r=-,334; p<0.05) ile akademik erteleme davranışı arasında negatif yönlü
anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Duygusal zekâ düzeyinin akademik erteleme
davranışı üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla yapılan çoklu doğrusal
regresyon analizi sonuçlarına göre; Duygusal zekâ alt boyutlarının (iyimserlik,
duyguların kullanımı ve duyguların değerlendirilmesi) akademik erteleme
davranışı üzerinde anlamlı etki oluşturduğu görülmüştür. Sonuçlar ilgili
literatür ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
Emotional intelligence is defined as the ability of a person to understand his / her own feelings, to empathize with others' feelings, and to regulate their feelings so that they can enrich their lives. It is defined as academic procrastination behavior to start or end the academic referral to the next day. It is thought that the level of emotional intelligence has an effect on the academic procrastination behavior of the athlete students, acting on the differences in the problems they are experiencing. In this research, it is aimed to examine the emotional intelligence levels and academic procrastination behaviors of Bocce athletes. In the research participated actively in Bocce (Petanque) athletes, a total of 191 athletes, 81 of them female and 110 male. Research data; Personal Information Form, Schutte Emotional Intelligence Scale and Academic Postponement Scale. Anova, Tukey, T-test, Correlation, Multiple Linear Regression and Kruskall Wallis test were used for statistical analysis of the data. As a result of the study, the emotional intelligence subscales of bocce athletes were evaluated with optimism (r = -, 234; p <0.05), use of emotions (r = -, 331; p < 0.05) and evaluation of the emotions (r=-,334; p<0.05) and there were significant negative correlations between academic procrastination behaviors. According to the results of multiple linear regression analysis conducted to investigate the effect of the level of emotional intelligence on academic procrastination behavior; Emotional intelligence sub-dimensions (optimism, use of emotions and evaluation of emotions) were found to have a significant effect on academic procrastination behavior. The results were discussed in the light of relevant literature and suggestions were presented.
Bocce (Petanque) Emotional Intelligence Academic Procrastination
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 6 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi