Araştırma, turizm programlarında öğrenim gören öğrencilerin boş zaman ve
rekreasyon kavramlarına yönelik bilişsel yapılarını ve kavram yanılgılarını
tespit etmeyi amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılan
çalışmada kasti örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu yönteme göre araştırma,
Arel Üniversitesi’nin Meslek Yüksekokulunun Aşçılık ve Turist Rehberliği
Programlarında öğrenim gören 63 öğrenciye Kelime İlişkilendirme Testi (KİT)
uygulanarak gerçekleştirilmiştir. KİT’e göre öğrencilere boş zaman ve
rekreasyon anahtar kavramları verilmiş ve belli bir süre içinde bu anahtar
kavramların akıllarına getirdiği kelimeleri yazmaları istenmiştir. Daha sonra,
öğrencilerin boş zaman ve rekreasyon kavramlarına verdikleri yanıtlara (523)
göre, NVivo programı kullanılarak frekans tabloları ve kavram haritaları
oluşturulmuştur. Araştırma sonucuna
göre, boş zaman kavramının en fazla dinlenmek ve kitap okumak kelimeleriyle
ilişkilendirildiği görülürken; rekreasyon kavramının seyahat etmek, kitap
okumak, müzik dinlemek ve yürüyüş yapmak kelimeleriyle ilişkilendirildiği
görülmektedir. Bunun yanı sıra veriler, boş zaman kavramının rekreasyon
kavramına göre daha kapsamlı bir bilişsel algıyı ifade ettiğini ortaya
koymaktadır.
Boş zaman Rekreasyon Kelime İlişkilendirme Testi (Kit) Aşçılık Programı Turist Rehberliği Programı
This
research is aimed to reveal cognitive structures about leisure time and
recreation related concepts of students who are studying in tourism programs at
Istanbul Arel University and to determine misconseptions. A deliberate sampling method was used in the
research using qualitative research method. According to this sampling method,
63 (42 female, 21 male) students who
study at İstanbul Arel University, Vocational School Culinary and Tourist
Guidance Programs have been applied Word Association Test (WAT). According to
WAT, students are given key concepts of leisure time and recreation, and they
are asked to write the words that these key concepts brings to their minds
within a certain period of time. The answers given by the students to the
concepts of leisure time and recreation were created frequency tables and
concept maps using the NVivo program. As a result, 523 responses were collected
from the students as total, leisure time and recreation responses. Leisure
cognitive perceptions of students are more dominant than recreation. The
concept of leisure time is mostly associated with "resting" and
"reading" words. "Traveling", "reading",
"listening to music" and "walking" are associated with the
concept of recreation. Finally, It is seen that recreation usually has a
cognitive perception based on activities when leisure time has a comprehensive
cognitive perception in terms of tourism students.
Leisure time Recreation Culinary program Tourist Guidance program Word Association Test (WAT)
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi