Günlük hayatımızda çevremizdeki olayları yaşadıklarımızı görme duyumuzla tanımlayarak anlamlandırmaya çalışırız. Görme duyumuzun ve beraberinde görsel iletişimin gelişmesi uzun yıllar almıştır. İlkel mağara dönemi ile başlayan simgeler ve resimlerle iletişim kurma şekli günümüzde teknolojinin gelişmesiyle dijital ortamda bambaşka bir hal almıştır. Tasarımcılar, dijital ortamda ister afiş, isterse de reklam aracı olarak bir imge kullanırken sayfa düzenini oluşturan birçok öğeden yararlanırlar. Bu öğeler bir imge ile tasarımcının işini kolaylaştırdığı gibi birçok öğenin kullanılmasıyla da çok farklı anlamlar yaratmasına sebep olabilir. Çalışmada lüks marka ürünlerinden pırlantanın 14 Şubat Sevgililer gününde bir reklam aracı olan bannerlarda kullanımının tasarıma yansıyışı, çoklu okuma yöntemiyle gösterge bilimsel ve tasarımsal açıdan değerlendirilmiştir. 14 Şubat Sevgililer günü süresince reklam yapan 18 firmanın 30 reklamı incelenmiş, bu inceleme sonucunda firmaların sayfa tasarımı oluştururken nelere dikkat ettikleri, hangi imgeleri ve metaforları ortaya çıkardığı tartışılmıştır. Bu bağlamda tasarımsal olarak firmaların degrade kullanarak ürünlerini ön plana çıkardıkları belirli noktalarda hiyerarşi kurallarına uyduklarını görülmüştür. Firmaların birden çok reklam yaptıklarında ise genellikle aynı şablon üzerinde sadece ürünleri değiştirerek bir tasarım yaptıkları, tasarımların tekdüze bir hal aldığı görülmüştür. Sloganlarda ve metinlerde aşk, sevgi, hediye, hayaller vb. kavramlar sıklıkla kullanılmış, görsellerde ise kalp ve gül imgesi tercih edilmiştir.
In our daily lives, we try to explain the events around us and our experiences by defining them with our sense of sight. It has taken many years for our eyesight and visual communication to develop. The way of communicating with symbols and pictures starting with the primitive cave period has utterly changed in digital environment with the development of technology. Designers benefit from many elements that form the page layout when using an image as a banner or as an advertising medium in a digital environment. These elements can make the designer's work easier with an image and can create many different meanings by using many elements. The study analyzed the reflection of the use of diamond, one of the luxury brand products, on the banner as an advertisement tool on the 14th of February Valentine's day in terms of scientific and design point of view with the multi-reading method. As a result of this study, 30 advertisements of 18 companies that advertised during the 14th of February Valentine's day were analyzed. Besides, what firms paid attention to when creating the page design and which images and metaphors they reveal has been discussed. In this context, it has been observed that the firms highlight their products and they abide hierarchy rules at certain points. It has been seen that when companies advertise more than one, they usually make a design only by changing the products on the same template, thus designs become routinized. The images of heart and rose were preferred in the slogans and texts where concepts including love, compassion, gift and dreams were frequently used.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi