Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 508 - 529, 27.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Alver, F. (2007), Gazeteciliğin Kuramsal Temelleri. 1. Baskı, Beta Basım, İstanbul.
  • Balcı, A. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegem Yay., Ank.
  • Baudrillard, J. (2008), Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • BülbüL, A.R. (2001), Haberin Anatomisi ve Temel Yaklaşımlar, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Eraslan, P. (1993), “Kitle Toplumunun Kültürel Yapısı ve Günümüz Açısından Biçimi Olarak Magazin Söylemi” İletişim Fakültesi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ergül, H. (2000), Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Ertan, B. (2011), Televizyon Haberlerinde Magazinelleşme, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • İnal, A. (1993), Haber Üretim Sürecine Farklı İki Yaklaşım, AÜ. İletişim Yıllık.
  • Kaptan, S. (1998) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, 11.Baskı, Bilim Yayıncılık, Ank.
  • Krejcie and Morgan (1970), ‘’Determining Sample Size For Research Activities’’ Educational and Psychological Measurement, USA.
  • Mutlu, E. (1991), Televizyonu Anlamak, Gündoğan Yayınları, Ankara.
  • Mutlu, E. (1998), İletişim Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları/ARK, Ankara.
  • Özer, K. (2009), Eleştirel Haber Çözümlemeleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Özerkan, Ş. (2001), Medya, Dil ve İletişim, Martı Yayınevi, Haziran 2001, İstanbul.
  • Postman, N. and Powers, S. (2008), How To Watch TV News, 2. Basım, Penguin Books, New York.
  • Poyraz, B. (2002), Haber Programlarında İdeoloji ve Gerçeklik, Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • • http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/18/1956/20476.pdf, 26.05.2019 tarihinde indirilmiştir.

Televizyon Haberlerinde Nesnellik ve Magazinleşme Dikotomisi Kıskacındaki Haber Paradoksallığına Üniversite Öğrencilerinin Bakış Açısı (Fırat Üniversitesi Örneği)

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 508 - 529, 27.12.2019

Öz

Televizyon
yayın hayatına başladıktan günümüze kadar olan süreçte insan hayatının ayrılmaz
bir parçası olmuştur. Televizyonculuğun en önemli programları arasında
habercilik vardır. Günümüzde toplumsal yaşamın bir yansıması olan televizyon,
rahatlama, sorunlardan kaçış ve eğlenme ihtiyacı olan bireyin duygusunu
televizyon haberciliği ile gidermektedir. Bu noktada karşımıza en önemli
bozulma olarak magazinleşme olgusu çıkmaktadır. En ciddi haberde bile karşımıza
çıkan bu olgu sebebiyle televizyon haberleri ciddiyetten uzaklaşmakta magazinleşmiş
öğelere büründürülen içeriksiz bültenler ortaya çıkmaktadır.



Hazırlanan
çalışmanın konusu haber içeriğinin ya da sunumunun magazinleşmesi sorunsalıdır.
Haberciliğin ana ilkelerinden olan nesnellik olgusu burada işlevini yitirmekte
ve bir ikileme yol açılmaktadır. Çalışmada haberde nesnelliğin dikotomisi ve
içinde bulunduğu paradoksal durum, kavramsal olarak incelenmiş ve Fırat
Üniversitesi öğrencileri örnekleminde anket çalışması yapılmıştır. Araştırmada
yapılan bir anket uygulaması ile magazinleşen televizyon haberleri hakkında
bireylerin düşüncelerini öğrenmek ve konuya dikkat çekmek amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Alver, F. (2007), Gazeteciliğin Kuramsal Temelleri. 1. Baskı, Beta Basım, İstanbul.
  • Balcı, A. (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegem Yay., Ank.
  • Baudrillard, J. (2008), Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • BülbüL, A.R. (2001), Haberin Anatomisi ve Temel Yaklaşımlar, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Eraslan, P. (1993), “Kitle Toplumunun Kültürel Yapısı ve Günümüz Açısından Biçimi Olarak Magazin Söylemi” İletişim Fakültesi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ergül, H. (2000), Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Ertan, B. (2011), Televizyon Haberlerinde Magazinelleşme, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • İnal, A. (1993), Haber Üretim Sürecine Farklı İki Yaklaşım, AÜ. İletişim Yıllık.
  • Kaptan, S. (1998) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, 11.Baskı, Bilim Yayıncılık, Ank.
  • Krejcie and Morgan (1970), ‘’Determining Sample Size For Research Activities’’ Educational and Psychological Measurement, USA.
  • Mutlu, E. (1991), Televizyonu Anlamak, Gündoğan Yayınları, Ankara.
  • Mutlu, E. (1998), İletişim Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları/ARK, Ankara.
  • Özer, K. (2009), Eleştirel Haber Çözümlemeleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Özerkan, Ş. (2001), Medya, Dil ve İletişim, Martı Yayınevi, Haziran 2001, İstanbul.
  • Postman, N. and Powers, S. (2008), How To Watch TV News, 2. Basım, Penguin Books, New York.
  • Poyraz, B. (2002), Haber Programlarında İdeoloji ve Gerçeklik, Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • • http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/18/1956/20476.pdf, 26.05.2019 tarihinde indirilmiştir.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Mustafa Yağbasan 0000-0002-0339-475X

Nesrin Leman Torun Bu kişi benim 0000-0003-4431-9809

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2019
Kabul Tarihi 30 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yağbasan, M., & Torun, N. L. (2019). Televizyon Haberlerinde Nesnellik ve Magazinleşme Dikotomisi Kıskacındaki Haber Paradoksallığına Üniversite Öğrencilerinin Bakış Açısı (Fırat Üniversitesi Örneği). Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(2), 508-529.

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi