Televizyon
yayın hayatına başladıktan günümüze kadar olan süreçte insan hayatının ayrılmaz
bir parçası olmuştur. Televizyonculuğun en önemli programları arasında
habercilik vardır. Günümüzde toplumsal yaşamın bir yansıması olan televizyon,
rahatlama, sorunlardan kaçış ve eğlenme ihtiyacı olan bireyin duygusunu
televizyon haberciliği ile gidermektedir. Bu noktada karşımıza en önemli
bozulma olarak magazinleşme olgusu çıkmaktadır. En ciddi haberde bile karşımıza
çıkan bu olgu sebebiyle televizyon haberleri ciddiyetten uzaklaşmakta magazinleşmiş
öğelere büründürülen içeriksiz bültenler ortaya çıkmaktadır.
Hazırlanan
çalışmanın konusu haber içeriğinin ya da sunumunun magazinleşmesi sorunsalıdır.
Haberciliğin ana ilkelerinden olan nesnellik olgusu burada işlevini yitirmekte
ve bir ikileme yol açılmaktadır. Çalışmada haberde nesnelliğin dikotomisi ve
içinde bulunduğu paradoksal durum, kavramsal olarak incelenmiş ve Fırat
Üniversitesi öğrencileri örnekleminde anket çalışması yapılmıştır. Araştırmada
yapılan bir anket uygulaması ile magazinleşen televizyon haberleri hakkında
bireylerin düşüncelerini öğrenmek ve konuya dikkat çekmek amaçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi