Bu araştırmanın amacı okul spor
faaliyetlerinin sporcu öğrencilerin sosyalleşmelerine yönelik katkısının bazı
değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmada
tarama modellerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini
evrenden basit tesadüfü örnekleme yöntemiyle seçilmiş 272 gönüllü sporcu öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmada “sporda
sosyal bütünleşme ölçeği” kullanılmıştır. Sporcu
öğrencilerin ölçek maddelerine vermiş oldukları cevaplardan hareketle, cinsiyet değişkeninin tüm
guruplar üzerinde, yaşı küçük olan sporcu öğrenciler üzerinde ve aile eğitim
düzeyi yüksek olan sporcuların üzerinde olumlu yönde bir etkisinin olduğu,
ailenin gelir düzeyinin ise sporcu öğrenciler üzerinde sosyalleşme durumlarına
yönelik azaltıcı veya arttırıcı bir etkisinin olmadığı saptanmıştır. Ayrıca
spor yapma yılı 1 ile 2 yıl arasında olan ile spor dalını tekrar etme sayısı 1-3 tekrar ile 4-7 tekrarı
olan katılımcıların daha fazla sosyal bütünlük içerisinde olduğu saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi