Beklenti ve gereksinimlerin hızla değiştiği ve arttığı küreselleşen dünyada, marka olgusu toplumsal hayatın her alanında varlığını ve önemini hissettirmektedir. Bu bağlamda siyaset bilimi ise etkili ve başarılı olabilmek için pazarlama disiplininden yoğun bir şekilde yararlanmaktadır. Bu durum siyasal pazarlamada insan unsurunu siyasi yaşamın parçası olmasına yol açmaktadır. Siyasal süreç propaganda ile başlamış iletişim ve profesyonelleşme ile gücünün daha da pekiştirmektedir. Pazarlama uygulamaları kampanyalarda gün geçtikçe önemini arttırırken marka kavramı da siyasal pazarlama alanında önemini arttırmaktadır. Siyasi hayattaki adayların birer marka olarak kabul edilmesiyle birlikte marka kişilikleri incelenmesi ve marka kişilik boyutlarının belirlenme ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Buradan hareketle, 2019 yerel seçimlerinde Uşak Belediye başkan adaylarının marka kişilik özelliklerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 18 yaş ve üzeri Uşak il merkezinde yaşayan ve kararsız olan seçmenlere yüz yüze anket uygulanmıştır. Sonuçlar, SPSS 23.0 ve AMOS 23 istatistik programları ile analiz edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında, hem marka kişilik ölçeğine göre belediye başkan adaylarının marka kişilik özelliklerinin farklı olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 21 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi