Yayıncılık alanında ilki 1939 yılında gerçekleştirilen kongre ile başlayan ve uzun aralıklarla sürdürülen “kongreler”de adeta Türk yayıncılığının topografyası çıkarılmıştır. Yayıncılık kongreleri envanteri ile Türkiye’de yayımcılığın zengin ve kalıcı bir gelişim hafızası oluşturulmuştur.
İkinci Dünya Savaşı koşullarında 1939 yılında yapılan ilk kongreyi 1975 yılında ikincisi, 1991 yılında üçüncüsü, 1998 yılında dördüncüsü, 2009 yılında, beşincisi ve 2018 yılında da altıncısı izlemiştir. Kongrelerde geniş bir yelpazede ele alınan konular ülkedeki ekonomik, toplumsal, siyasal ve hukuk planındaki gelişmelere bağlı olarak değişmekle birlikte öne çıkan başlıca konu başlıklarını; yayıncılık sektörünün ekonomik ve teknik sorunları olmuş, özellikle, matbaacılık ve basımevleri, yazar ve okuyucu sorunları, tercüme işleri, telif hakları, ders kitabı yayımcılığı, çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik yayınlar, kütüphaneler, yayım, dağıtım faaliyetleri ve vergi sorunları oluşturmuştur.
Bu makalede; Türkiye’de yayıncılık kongreleri ile basım ve yayıncılığın çeşitli alanlarında kurulan çalışma komisyonlarının hazırladığı raporlarda ele alınan kararlar ile oluşturulan yayıncılık yaklaşımı ve vizyonu saptanmaktadır.
Ulusal Yayıncılık Kongreleri Yayıncılığın Gelişimi Yayıncılık Sorunları Türk Yayın Hayatı Matbuat
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 24 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi