BibTex RIS Kaynak Göster

The Factors That Affect the Development of Sports Industry as an Economy

Yıl 2016, Cilt 4 (Özel Sayı 2), 515 - 521, 01.09.2016

Öz

When the history of sports is analyzed, it can be seen that it dates back to antiquity. Sports became more widespread and an important and indispensable part of life as it appeals to nearly every section of the society. The more widespread it became, the bigger an industry it turned out to be, with the involvement of money in it. The components of sports are participants (active and passive), entertainment (sports contests and organizations, etc.), outputs (goods and services), sports facilities (stadiums and saloons), media, security and management systems (sports clubs, federations and political managers, etc.) Sports industry can be defined as the marketing of the goods and services associated with sports. From a broader perspective, it is the place of sports with all of its parties within the economy systems. Sports economics and industry have already become a sector establishing its own market. There are various reasons behind this speedy growth of sports economy. Some of them are generation of different sports activities, sports becoming a demonstration game, increase in the amount of free times of people, increasing tendency to associate themselves with sports, development of the sports products and technologies, globalization of sports as a concept and increase in the size of areas of sports economy and technology. The fact that the annual revenue of European football industry is approximately 15 billion EURO and revenue of Turkish football industry is approximately 1 billion TL has created the need to study and analyze the sports economy. In this context, this study attempts to reveal the size of the sports industry (football industry in particular) and the factors behind the development of sports into an industry. The methods of content analysis and literature research were used in this study.

Kaynakça

  • Acet M (2005). Sporda Saldırganlık ve Şiddet, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Argan M, Katırcı H (2008). Spor Pazarlaması. (2. Basım), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Balcı V (1999). Spor Etkinliklerinin Planlanması ve Yönetimi, Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Efil İ (1998). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. Alfa Yayıncılık, 5. Baskı, s.3-16, Bursa.
  • Fişek K (1998). Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri Açısından Spor Yönetimi, Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Katırcı H (2012). Spor Endüstrisi ve Pazarlama, Spor Pazarlaması, Sevgi Ayşe Öztürk (Der), Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2481, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1452, ss.2-33.
  • Katırcı H (2013). Spor Endüstrisi ve Ekonomisi, Spor Ekonomisi, Nilgün Çağlarırmak Uslu (Der), Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2974, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1928, ss.2-21.
  • Mil Hİ, Şanlı S (2015). Sporda Şiddet ve Medya Etkisi. Bir Maçın Analizi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:14 Sayı:55, ss.231-247.
  • Şanlı S, Mil Hİ, Güçlü M, Arıkan Y (2015). Spor Güvenliği ve Yönetimi, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • TBMM (Türkiye Büyük Millet Meclisi), (2011). Spor Kulüplerinin Sorunları ile Sporda Şiddet Sorununun Araştırılarak Alınması Gereken Önlemlerin Belirlenmesi Amacıyla Kurulan Meclis Araştırması Komisyonu Raporu, Ankara, S. Sayısı: 733.
  • http://www.futbolekonomi.com/index.php/vizyon-misyon.html, Erişim tarihi: 17.03.2016.
  • 12.2012 tarihli 28505 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Sporda Şiddet ve Düzensizliğin Önlenmesine Dair Kanunun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik.

Field : Sports Management Type : Review Article

Yıl 2016, Cilt 4 (Özel Sayı 2), 515 - 521, 01.09.2016

Öz

Sporun tarihine bakıldığında antik çağlara kadar dayandığı görülmektedir. Spor, zaman içerisinde yaygınlaşmış ve toplumun neredeyse tüm kesimlerine hitap etmesi nedeniyle önemli ve vazgeçilmez bir olgu haline gelmiştir. Sporun yaygınlaşması ve işin içerisine paranın da girmesiyle spor büyük bir endüstri haline gelmiştir. Spor endüstrisinin içerisinde yer alan öğeler; katılımcılar (aktif ve pasif), eğlence (spor müsabakaları ve organizasyonlar vb.), ürünler (mal ve hizmetler), spor tesisleri (stadyum ve salon gibi), medya, güvenlik ve yönetim sistemleri (spor kulüpleri, federasyon ve siyasi yöneticiler gibi) dir. Spor endüstrisi dar anlamda spor ile ilişkili mal ve hizmetlerinin üretilmesi ve pazarlanması olarak tanımlanabilir. Daha geniş manada bakıldığında ise sporun tüm taraflarıyla ekonomik sistemler içerisindeki yeridir. Artık spor ekonomisi ve endüstrisi kendi pazarını oluşturan bir sektör haline gelmiştir. Spor ekonomisinin bu şekilde hızlı bir şekilde büyümesinin nedenleri arasında; yeni ve farklı sportif faaliyetlerin oluşması, sporun gösteri oyunu haline gelmesi, insanların serbest vakitlerinin artması, insanların sporla özdeşleşme eğilimlerinin artması, spora ait ürün ve teknolojilerin gelişmesi, sporun küresel bir olgu haline gelmesi, spor ekonomisi ve pazarlaması alanlarının arttığı görülmektedir. Avrupa futbol endüstrisi cirosunun yaklaşık 15 milyar Euro ve Türkiye futbol endüstrisi cirosunun ise yaklaşık 1 milyar olduğu düşünüldüğünde spor ekonomisinin incelenmesi ve analiz edilmesi gerektiği ortaya çıkmaktadır. Çalışmanın amacı da spor endüstrisinin (özellikle de futbol endüstrisinin) büyüklüğünü ve sporun bir endüstri haline gelmesindeki faktörleri ortaya koymaktır. Çalışmada araştırma yöntemlerinden içerik analizi ve literatür taraması yöntemleri kullanılmıştır

Kaynakça

  • Acet M (2005). Sporda Saldırganlık ve Şiddet, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Argan M, Katırcı H (2008). Spor Pazarlaması. (2. Basım), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Balcı V (1999). Spor Etkinliklerinin Planlanması ve Yönetimi, Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Efil İ (1998). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. Alfa Yayıncılık, 5. Baskı, s.3-16, Bursa.
  • Fişek K (1998). Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri Açısından Spor Yönetimi, Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Katırcı H (2012). Spor Endüstrisi ve Pazarlama, Spor Pazarlaması, Sevgi Ayşe Öztürk (Der), Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2481, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1452, ss.2-33.
  • Katırcı H (2013). Spor Endüstrisi ve Ekonomisi, Spor Ekonomisi, Nilgün Çağlarırmak Uslu (Der), Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2974, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1928, ss.2-21.
  • Mil Hİ, Şanlı S (2015). Sporda Şiddet ve Medya Etkisi. Bir Maçın Analizi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:14 Sayı:55, ss.231-247.
  • Şanlı S, Mil Hİ, Güçlü M, Arıkan Y (2015). Spor Güvenliği ve Yönetimi, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • TBMM (Türkiye Büyük Millet Meclisi), (2011). Spor Kulüplerinin Sorunları ile Sporda Şiddet Sorununun Araştırılarak Alınması Gereken Önlemlerin Belirlenmesi Amacıyla Kurulan Meclis Araştırması Komisyonu Raporu, Ankara, S. Sayısı: 733.
  • http://www.futbolekonomi.com/index.php/vizyon-misyon.html, Erişim tarihi: 17.03.2016.
  • 12.2012 tarihli 28505 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Sporda Şiddet ve Düzensizliğin Önlenmesine Dair Kanunun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Güvercin

Halil İbrahim Mil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt 4 (Özel Sayı 2)

Kaynak Göster

APA Güvercin, A., & Mil, H. İ. (2016). The Factors That Affect the Development of Sports Industry as an Economy. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 2), 515-521.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).