Bu çalışmada lise öğrencilerinin rekreatif etkinliklere katılımları ile saldırganlık-şiddet eğilimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, ergenlerin saldırgan davranışlarında rekreatif etkinliklerin rolünün olup olmadığını belirlemek amacıyla planlanan tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Konya ili Selçuklu ilçesinde öğrenim gören mesleki ve teknik anadolu lisesi 9.sınıf öğrencilerinden 200 kişi oluşturmaktadır. Katılımcıların %27,5’i (n=55) kadın, %72,5’i (n=145) erkektir öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, Kişisel bilgi formu ve Gökalp, Bayat ve Türkçapar (1995) tarafından geliştirilen Şiddet Eğilim Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Sonuç olarak, ebeveynlerin eğitim düzeyi, ebeveynlerin tutumu, ailenin gelir durumu, televizyon izleme süresi ile aktif olarak spor yapmanın saldırganlık düzeylerini yordadığı tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkeni açısından manidarlık düzeyinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Yöneticilerin, lise öğrencilerinin saldırganlık davranışlarını önlemede rekreatif uygulamaların etkisini dikkate almalarının faydalı olacağı düşünülmektedir.
Bu çalışmada lise öğrencilerinin rekreatif etkinliklere katılımları ile saldırganlık-şiddet eğilimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, ergenlerin saldırgan davranışlarında rekreatif etkinliklerin rolünün olup olmadığını belirlemek amacıyla planlanan tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Konya ili Selçuklu ilçesinde öğrenim gören mesleki ve teknik anadolu lisesi 9.sınıf öğrencilerinden 200 kişi oluşturmaktadır. Katılımcıların %27,5’i (n=55) kadın, %72,5’i (n=145) erkektir öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, Kişisel bilgi formu ve Gökalp, Bayat ve Türkçapar (1995) tarafından geliştirilen Şiddet Eğilim Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Sonuç olarak, ebeveynlerin eğitim düzeyi, ebeveynlerin tutumu, ailenin gelir durumu, televizyon izleme süresi ile aktif olarak spor yapmanın saldırganlık düzeylerini yordadığı tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkeni açısından manidarlık düzeyinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Yöneticilerin, lise öğrencilerinin saldırganlık davranışlarını önlemede rekreatif uygulamaların etkisini dikkate almalarının faydalı olacağı düşünülmektedir
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt 4 (Özel Sayı 1) |