BibTex RIS Kaynak Göster

Awareness Levels of Students of the Faculty of Technical Education of Suleyman Demirel University about Personality Characteristics and Interpersonal Relationships

Yıl 2015, Cilt 3 - Sayı 4, 113 - 125, 05.01.2016

Öz

The aim of this study was to examine the effect of personality characteristics of the students at the Faculty of Technical Education, Süleyman Demirel University on their awareness levels of interpersonal relationships. This study was conducted with 63 females (%57,28), 47 males (42,72) and totally 110 students at the Faculty of Technical Education, Süleyman Demirel University. Data gathered in accordance with the aims of the study, statistical analysis techniques which are appropriate for data attributes and SPSS 15 program in computer environment were used.  The research problem and data concerning sub problems, t test, one way analysis of variance were used; researchers’ gender, age and socio demographic attributes were determined as frequency and percentage value. As a result, the research findings revealed that there is no meaningful difference of female and male students between personality attributes and awareness levels of interpersonal relationships. This result indicates that females and males are not aware of what is happening in their interpersonal relationships and do not pay attention to the quality of their relationships. 

Kaynakça

  • Akkoyun F (1995). Transaksiyonel Analize Giriş, TDFO Ltd. Şti.Yayınları, Ankara
  • Akkurt A (1989). “İkili Gruplara Katılırken Yapılan Farklı Yönelimler Altında Kişiler Arası Etkileşim”, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Arı R (1989). “Üniversite Öğrencilerinin Baskın Ben durumları ile Bazı Özlük Niteliklerinin, Ben Durumlarına, Atılganlık ve Uyum Düzeylerine Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bacanlı H (1999). Duyuşsal Davranış Eğitimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Bacanlı H (2002). Psikolojik Kavram Analizleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Bacanlı H (2004). Sosyal İlişkilerde Benlik (Kendini Ayarlama Psikolojisi), Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul
  • Bacanlı H (2008). Sosyal Beceri Eğitimi (3. Baskı), Asal Yayınları, Ankara
  • Bacanlı H (2009). İlhan, T, Aslan, S,“Beş Faktör Kuramına Dayalı Bir Kişilik Ölçeğinin Geliştirilmesi: Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi (SDKT)”,Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,
  • Baltaş Z, Baltaş A (2002). Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, İstanbul
  • Bilgin N (1995). Sosyal Psikolojide Yöntem ve Pratik Çalışmalar,Sistem Yayıncılık. İstanbul.
  • Bilgin N (2003). Sosyal Psikoloji Sözlüğü: Kavramlar, Yaklaşımlar,Bağlam Yayıncılık, Ankara.
  • Gürşimsek I, Çetingöz D, Yoleri S, (2009). “Okulöncesi Öğretmenliği Öğrencilerinin BilişüstüFarkındalıkDüzeyleri ile Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi”, I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 May.
  • Masterson JF (2009). Özgün Adı; Developmental, Self And Object RelotionsApporach, Literu Yayıncılık,
  • Mısırlı İ (2008). Genel ve Teknik İletişim, Detay Yayıncılık, Ankara
  • Osho (2004). Farkındalık, Ovvo Basım Yayınevi
  • Sevinç M (2006). Evrensel ve Yerel Değerlerin Eğitime Yansımaları, Ahlak ve Değerler,Litera Yayıncılık, İstanbul
  • Zel U (2006). Kişilik Liderlik,Robel Yayınevi, Ankara
Yıl 2015, Cilt 3 - Sayı 4, 113 - 125, 05.01.2016

Öz

Kaynakça

  • Akkoyun F (1995). Transaksiyonel Analize Giriş, TDFO Ltd. Şti.Yayınları, Ankara
  • Akkurt A (1989). “İkili Gruplara Katılırken Yapılan Farklı Yönelimler Altında Kişiler Arası Etkileşim”, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Arı R (1989). “Üniversite Öğrencilerinin Baskın Ben durumları ile Bazı Özlük Niteliklerinin, Ben Durumlarına, Atılganlık ve Uyum Düzeylerine Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bacanlı H (1999). Duyuşsal Davranış Eğitimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Bacanlı H (2002). Psikolojik Kavram Analizleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Bacanlı H (2004). Sosyal İlişkilerde Benlik (Kendini Ayarlama Psikolojisi), Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul
  • Bacanlı H (2008). Sosyal Beceri Eğitimi (3. Baskı), Asal Yayınları, Ankara
  • Bacanlı H (2009). İlhan, T, Aslan, S,“Beş Faktör Kuramına Dayalı Bir Kişilik Ölçeğinin Geliştirilmesi: Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi (SDKT)”,Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,
  • Baltaş Z, Baltaş A (2002). Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, İstanbul
  • Bilgin N (1995). Sosyal Psikolojide Yöntem ve Pratik Çalışmalar,Sistem Yayıncılık. İstanbul.
  • Bilgin N (2003). Sosyal Psikoloji Sözlüğü: Kavramlar, Yaklaşımlar,Bağlam Yayıncılık, Ankara.
  • Gürşimsek I, Çetingöz D, Yoleri S, (2009). “Okulöncesi Öğretmenliği Öğrencilerinin BilişüstüFarkındalıkDüzeyleri ile Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi”, I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 May.
  • Masterson JF (2009). Özgün Adı; Developmental, Self And Object RelotionsApporach, Literu Yayıncılık,
  • Mısırlı İ (2008). Genel ve Teknik İletişim, Detay Yayıncılık, Ankara
  • Osho (2004). Farkındalık, Ovvo Basım Yayınevi
  • Sevinç M (2006). Evrensel ve Yerel Değerlerin Eğitime Yansımaları, Ahlak ve Değerler,Litera Yayıncılık, İstanbul
  • Zel U (2006). Kişilik Liderlik,Robel Yayınevi, Ankara
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şengül Büyükboyacı Bu kişi benim

Mehmet Kumartaşlı

Leyla Kodaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt 3 - Sayı 4

Kaynak Göster

APA Büyükboyacı, Ş., Kumartaşlı, M., & Kodaman, L. (2016). Awareness Levels of Students of the Faculty of Technical Education of Suleyman Demirel University about Personality Characteristics and Interpersonal Relationships. International Journal of Sport Culture and Science, 3(4), 113-125.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).