The aim of this study is to evaluate the communication skills of wrestling coaches. In order to collect data from the trainers participating in the development seminar in the province of Trabzon, a questionnaire of 22 questions inspired by the 50-item Communication Skills Inventory developed by Kabadayı (2010) was used and a Cronbach alpha reliability analysis of 904 values was found by conducting Validity and Reliability. Descriptive statistical techniques (frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation) were applied in the analysis of the collected data. Age, gender, education level, level of education of the coaches demographic characteristics including training, duration, coaching period, and working status were determined. The lowest mean value of the subcontractors' (X = 3,95), and the highest mean value was verbal communication skills (X = 4,28). According to the results, it is necessary that the coaches should be more sensitive to listen to their athletes and deal with their problems and to develop themselves in this respect.
Bu çalışmanın amacı güreş antrenörlerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesidir. Trabzon ilinde yapılan güreş antrenörleri gelişim seminerine katılan antrenörlerden veri toplamak amacıyla Kabadayı (2010) tarafından geliştirilen 50 soruluk İletişim Becerileri Envanterinden esinlenerek 22 soruluk ölçek antrenörlere uygulanmış ve geçerlilik ve güvenirliliği yapılarak Cronbach alpha güvenirlik analizi ,904 bulunmuştur. Araştırmaya 19 kadın ve 99 erkek olmak üzere toplam 118 güreş antrenörü katılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24 programı kullanılmış ve toplanan verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik teknikleri (frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma) uygulanmıştır. Araştırmada antrenörlerin yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, antrenör kademesi, antrenörlük yapma süreleri, çalışma statülerini kapsayan demografik özellikler belirlenmiştir. Antrenörlerin iletişim becerilerini değerlendirilmesinin alt boyutlarında en düşük ortalama değer; sözlü iletişim becerisi (X=3,95) en yüksek ortalama değer ise dinleme becerisi (X=4,28) olarak tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre antrenörlerin sporcularını sözlü iletişim sorunlarıyla ilgilenme konusunda daha duyarlı davranmaları ve kendilerini bu konuda geliştirmeleri gerekliliği söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2 |