Analysis on the Level of Assertiveness of the Athletes Took Part in Eliminations for Adults Taekwondo National Team
Yıl 2015,
Cilt 3 (Özel Sayı 1), 489 - 492, 03.08.2015
Taner Yılmaz
,
Mehmet Acet
,
Metin Şahin
,
Muammer Canbaz
Öz
Several elements may affect assertiveness. Woman's traditional sister or caretaker role causes her sometimes to become aggressive by behaving in a stiff, authoritarian way and sometimes passive. The aim of this study is to research the level of assertiveness of the athletes took part in the Turkey Taekwondo National Team eliminations in 2014. 106 males at the average age of 21, 12 and 56 females at the average age of 20,39 took part in the research. RAE (Rathus Assertiveness Schedule) developed by Rathus in 1977 and adapted to Turkish by Nilüfer Voltan Acar (1980) was used to determine the level of assertiveness. In conclusion, no significant difference was found between males and females in terms of assertiveness level scores.
Kaynakça
- Aydın B (1991). Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri Açısından Atılganlık Seviyesinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi. 3.25-36.
- Bernhard LA, Walsh M (1990). Leadership. 2nd Ed., C.V Mosby Company, St.Louis.
- Büyükyazı G, Saraçoğlu S, Karadeniz G, Çamlıyer H (2003). Sedanterler ile Veteran Atletlerin Çeşitli Değişkenlere Göre Atılganlık Düzeylerinin Karşılaştırılması, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi, 8(2), 13–24.
- Güler D, Aydos L, Koç H (2005). Devlet ilköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Eğitim Düzeylerinin ve Sportif Faaliyetlere Katılımlarının Atılganlıklarına Etkisi. Beden Eğitimi ve Spor Eğitiminin Performansının Felsefi Temelleri Sempozyumu, 8-9 Nisan 2005.Manisa.
- Ersan E, Doğan O (2002). Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinde Atılganlık ve Saldırganlık Düzeylerinin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi. Spor Bilimler Kongresi, Antalya 2002.
- Örgün SK (2000). Anne Baba Tutumları ile 8. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygıları ve Atılganlıkları Arasındaki İlişki, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı, İstanbul.
- Voltan N (1980). Rathus Atılganlık Envanterinin Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. Psikoloji Dergisi, 10: 23–25.
Türkiye Büyükler Taekwondo Milli Takım Seçmelerine Katılan Sporcuların Atılganlık Düzeylerinin İncelenmesi
Yıl 2015,
Cilt 3 (Özel Sayı 1), 489 - 492, 03.08.2015
Taner Yılmaz
,
Mehmet Acet
,
Metin Şahin
,
Muammer Canbaz
Öz
Atılgan olmayı birçok faktör etkileyebilir. Kadının geleneksel kız kardeş ve bakıcı rolü zaman zaman onun katı ve otoriter davranarak saldırgan olmasına, zaman zamanda pasif davranmasına neden olmaktadır. Bu çalışmanın amacı 2014 yılı Türkiye büyükler taekwondo milli takım seçmelerine katılan sporcuların atılganlık düzeylerinin incelenmesidir. Bu araştırmaya; yaş ortalaması 20,39 olan 56 bayan sporcu ve yaş ortalaması 21,12 olan 106 erkek sporcu katılmıştır. Toplam 162 katılımcının atılganlık düzeyini belirlenmesinde Rathus (1977)’un geliştirdiği ve Nilüfer Voltan Acar (1980)’ın Türkçeye uyarlama çalışması yaptığı Rathus Atılganlık Envanteri (RAE-Rathus Assertiveness Schedule) kullanılmıştır. Sonuç olarak, bayan ve erkek sporcuların atılganlık düzeyi puanlarının karşılaştırılmasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır
Kaynakça
- Aydın B (1991). Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri Açısından Atılganlık Seviyesinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi. 3.25-36.
- Bernhard LA, Walsh M (1990). Leadership. 2nd Ed., C.V Mosby Company, St.Louis.
- Büyükyazı G, Saraçoğlu S, Karadeniz G, Çamlıyer H (2003). Sedanterler ile Veteran Atletlerin Çeşitli Değişkenlere Göre Atılganlık Düzeylerinin Karşılaştırılması, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi, 8(2), 13–24.
- Güler D, Aydos L, Koç H (2005). Devlet ilköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Eğitim Düzeylerinin ve Sportif Faaliyetlere Katılımlarının Atılganlıklarına Etkisi. Beden Eğitimi ve Spor Eğitiminin Performansının Felsefi Temelleri Sempozyumu, 8-9 Nisan 2005.Manisa.
- Ersan E, Doğan O (2002). Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinde Atılganlık ve Saldırganlık Düzeylerinin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi. Spor Bilimler Kongresi, Antalya 2002.
- Örgün SK (2000). Anne Baba Tutumları ile 8. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygıları ve Atılganlıkları Arasındaki İlişki, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı, İstanbul.
- Voltan N (1980). Rathus Atılganlık Envanterinin Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. Psikoloji Dergisi, 10: 23–25.