Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YAZ SPOR OKULUNDA BADMİNTON EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN FİZİKSEL GELİŞİMLERİ ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 3, 68 - 82, 25.12.2017

Öz

Bu
araştırma yaz spor okulu kapsamında uygulanan badminton eğitiminin çocukların
fiziksel özellikleri üzerine olan etkilerini incelemek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Konya Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü yaz spor
okulları bünyesinde badminton eğitimi alan (deney, n=27) ve herhangi bir
fiziksel aktiviteye katılmayan  (kontrol,
n= 25) toplam 42 erkek çocuk üzerinde gerçekleştirilmiştir. Badminton eğitim
programı 12 hafta ve haftada 3 gün olarak düzenlenmiştir. Deney ve kontrol
gruplarına program öncesi ve sonrası fiziksel testler (pençe kuvveti, dikey
sıçrama, anaerobik güç, esneklik, 30 sn mekik çekme, 20 m sürat, denge)
uygulanmıştır. İstatistiksel hesaplamalar SPSS 21.0 programında grup içi
farklar Wilcoxon T testi, gruplar arası farklar ise Mann-Whitney U testi ile
belirlenmiştir. Anlamlılık seviyesi p<0.05 alınmıştır.
Yaz badminton okuluna katılan
çocukların ön-test ve son-test değerleri arasında boy uzunluğu, BKİ ve sol el
pençe kuvveti parametrelerinde anlamlı farklılık görülmezken (p>0.05), vücut
ağırlığı, sağ el pençe kuvveti, dikey sıçrama, anaerobik güç, esneklik, 30 sn
mekik çekme, 20 m sürat ve denge parametrelerinde anlamlı farklılık (p<0.05)
belirlenmiştir. Kontrol grubunda, dikey sıçrama, anaerobik güç, esneklik ve
denge parametrelerinde anlamlı farklılık görülürken, diğer parametrelerde ise
anlamlı gelişme bulunamamıştır. Deney ve kontrol grupları arasındaki ön testte
benzer sonuçlar elde edilirken, son testte ise dikey sıçrama ve denge
parametrelerinde deney grubu lehine anlamlı farklılıklar (p <0.05) tespit
edilmiştir.
Sonuç olarak
yaz badminton okuluna katılan çocukların fiziksel parametrelerinde olumlu yönde
gelişmeler olduğu saptanmıştır. Badminton sporu düzenli ve programlı bir
şekilde uygulandığı taktirde, 10-12 yaş çocukların gelişimine katkı sağlayacağı
söylenebilir. 

Kaynakça

  • 1. Açıkada, C. (2008). Atletizm Yetenek modeli Raporu. Atletizm Federasyonu Eğitim Kurulu Yayınları (Edt.). Ankara: Ata ofset Matbaacılık, 25-40.
  • 2. Bankosz, Z., Nawara H., and Ociepa, M. (2013). Assessment of simple reaction time in badminton players. Trends in Sport Sciences, 1(20), 54-61.
  • 3. Baydil, B. (2006). Eurofıt testleri ile 12-14 yaş grubu erkek öğrencilerin fiziksel uygunluk normlarının araştırılması (Kastamonu ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 79-87.
  • 4. Bogdanis, G. C., Nevill, M. E., Lakomy, H. K. A., and Boobis, L. H. (1998). Power output and muscle metabolism during and following recovery from 10 and 20 s of maximal sprint exercise in humans. Acta Physiol Scand. (163), 261-272.
  • 5. Cepero, M., Lopez, R., Suarez-Llorca, C., Andreu-Cabrera, E., Rojas, F. J. (2011). Fitness test profiles in children aged 8-12 years old in Granada (Spain). Journal of Human Sport Exercise, 6(1), 135-145.
  • 6. Çakıroğlu, T., Sökmen, T., ve Arslanoğlu, E. (2013). Judo teknik antrenmanı ve oyunların 8-10 yaş grubu erkek çocukların fiziksel gelişim düzeyleri üzerine etkisi. Ankara Üniv Spor Bil Fak Dergisi, 11(2), 73-79.
  • 7. Escalante, Y., Backx, K., Saavedra, J., Garcia-Hermoso, A., and Dominguez, A. (2011). Relationship between daily physical activity, recess physical activity, age and sex in scholar of primary school. Rev Esp Salud Publica, 85(5), 481-489.
  • 8. Gökmen, H., Karagül, T., Aşçı, F. H. (1995). Psikomotor Gelişim, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Yayını, Yayın No:139, 48.
  • 9. Güler, D. (2009). Yaz futbol kurslarına katılan 10–13 yas grubu erkek çocukların bazı fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 17-27.
  • 10. Güler, D., Çelik Kayapınar, F., Pepe, K., ve Yalçıner, M. (2010). Futbol şampiyonasına katılan çocukların fiziksel, fizyolojik, teknik özellikleri ve performanslarını etkileyen faktörler. Genel Tıp Derg, 20(2), 43-49.
  • 11. Günay, M., Tamer, K., ve Cicioğlu, İ. (2013). Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü. (3. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi, 464-545.
  • 12. Hare-Bruun, H., Nielsen, B. M., Kristensen, P. L., Moller, N. C., Togo, P., and Heitmann, B. L. (2011). Television viewing, food preferences, and food habits among children: A prospective epidemiological study. BMC Public Health, 11(311), 1-10.
  • 13. http://bwfcorporate.com/about/membership/ Son Erişim Tarihi: 19.04.2017.
  • 14. Huynh, M. (2011). Training and Evaluating Champions: A Skills Acquisition Training Tool in Badminton, School of Mathematical and Geospatial Sciences College of Science, Health and Engineering, RMIT University, Melbourne.
  • 15. İbiş, S., Gökdemir, K., ve İri, R. (2004). 12-14 yaş grubu futbol yaz okuluna katılan ve katılmayan çocukların bazı fiziksel ve fizyolojik parametrelerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 285-292.
  • 16. Kafkas, M. E., Taşkıran, C., Arslan, C., ve Açak, M. (2009). Yıldız erkek milli ve amatör badmintoncuların bazı fiziksel, fizyolojik ve antropometrik parametrelerinin karşılaştırılması. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 13-20.
  • 17. Kalkavan, A., Pınar, S., Kılınç, F., Yüksel, O. (2005). Basketbolcu çocukların fiziksel yapılarının, bazı fizyolojik ve biyomotorik özellikler üzerine etkisinin araştırılması. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(2), 111-118.
  • 18. Karacabey, K. (2013). Sporda performans ve çeviklik testleri. International Journal of Human Sciences, 10(1), 1693-1704.
  • 19. Katie, M., Brad, S. M., Joanne, K., Linda, D. V., and Terence, J. W. (2003). Contribution of timetabled physical education to total physical activity in primary school children: Cross sectional study. British Medical Journal, 13,(327), 592-593.
  • 20. Kürkçü, R., Afyon, Y. A., Yaman, Ç., ve Özdağ, S. (2009). 10-12 yaş grubundaki futbolcu ve badmintoncularda bazı fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin karşılaştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 547-556.
  • 21. Kürkçü, R., Özdağ, S., Çalışkan, E., Şirinkan, A. (2008). Minik futbolcuların fiziksel yapılarının, bazı fizyolojik ve biyomotorik özellikler üzerine etkisinin araştırılması. Journal of Physical Education and Sport Sciences, 10(2), 3-8.
  • 22. Kürkçü, R., Sevindi, T., Gökhan, İ., ve Akçakoyun, F. (2010). Badminton sporunun çocuklarda vücut yapısına etkisi. Turkish Kick Boxing Federation Journal of Sport Science, 2(2), 34-41.
  • 23. LeBlanc, A. G., Katzmarzyk, P. T., Barreira, T. V., Broyles, S. T., Chaput, J. P., Church, T. S., Fogelholm, M., Harrington, D. M., Hu, G., Kuriyan, R., Kurpad, A., Lambert, E. V., Maher, C., Maia, J., Matsudo, V., Olds, T., Onywera, V., Sarmiento, O. L., Standage, M., Tudor-Locke, C., Zhao, P., and Tremblay, M. S. (2015). Correlates of total sedentary time and screen time in 9–11 year-old children around the world: the international study of childhood obesity, lifestyle and the environment. Plos One, 10(6), 1-20.
  • 24. Loko, J., Aule, R., Sikkut, T., Ereline, J., and Viru, A. (2000). Motor performance status in 10 to 17-year-old Estonian girls. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 10(2), 109-113.
  • 25. Muratlı, S. (2013). Çocuk ve Spor. (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 1-5.
  • 26. Opstoel, K., Pion, J., Elferink-Gemser, M., Hartman, E., Willemse, B., Philippaerts, R., Visscher, C., and Lenoir, M. (2015). Anthropometric characteristics, physical fitness and motor coordination of 9 to 11 year old children participating in a wide range of sports. Plos One, 10(5), 1-16.
  • 27. Özsaydı, Ş., Salici, O., ve Orhan, H. (2015). İlköğretim düzeyindeki sedanter çocuklar ile basketbol altyapısındaki çocukların motor gelişimlerinin incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(Özel Sayı), 10-18.
  • 28. Pekel, H. A., Balcı, Ş. S., Arslan, Ö., Bağcı, E., Aydos, L., ve Tamer, K. (2007). Atletizm yapan çocukların performansla ilgili fiziksel uygunluk test sonuçlarının ve bazı antropometrik özelliklerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 427-438.
  • 29. Saygın, E., Karacabey, K., ve Saygın, Ö. (2011). Çocuklarda fiziksel aktivite ve fiziksel uygunluk unsurlarının araştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(2), 921-935.
  • 30. Sucharitha, B. S., Reddy, A. V., and Madhavi, K. (2014). Effectiveness of plyometric training on anaerobic power and agility in female badminton players. International Journal of Pharmaceutical Research And Bio-Science, 3(4), 754-761.
  • 31. Şimşek, E., Aktuğ, Z. B., Çelenk, Ç., Yılmaz, T., Top, E., Kara, E. (2014). The evaluation of the physical characteristics of football players at the age of 9-15 in accordance with age variables. International Journal of Science Culture and Sport, SI(1), 460-468.
  • 32. Telford, R. D., Cunningham, R. B., Waring, P., Telford, R. M., Olive, L. S., and Abhayaratna, W. P. (2013). Physical education and blood lipid concentrations in children: the look randomized cluster trial. Plos One, 8(10), 1-9.
  • 33. Tınazcı, C., and Emiroğlu, O. (2009). Physical fitness of rural children compared with urban children in North Cyprus: a normative study. Journal of Physical Activity and Health, (6), 88-92.
  • 34. Tsigilis, N., Douda, H., and Tokmakidis, S. P. (2002). Test-retest reliability of the eurofit test battery administered to university students. Perceptual and Motor Skills, (95), 1295-1300.
  • 35. Vicen, J. A., Del Coso, J., Millan, C. G., Salinero, J. J., and Abian, P. (2012). Analysis of dehydration and strength in elite badminton players. Plos One Journal, 7(5), 1-8.
  • 36. Watts, P. B., Joubert, L. M., Lish, A. K., Mast, J. D., and Wilkins, B. (2003). Anthropometry of young competitive sport rock climbers. Br J Sports Med, (37), 420-424.
  • 37. Yazarer, İ., Taşmektepligil, M. Y., Ağaoğlu, Y. S., Ağaoğlu, S. A., Albay, F., ve Eker, H. (2004). Yaz spor okullarında basketbol çalışmalarına katılan grupların iki aylık gelişmelerinin fiziksel yönden değerlendirilmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2004, II (4), 163-170.
  • 38. Yousif, B. F., and Yeh, K. S. (2011). Badminton training machine with impact mechanism. Journal of Engineering Science and Technology, 6(1), 61 – 68.
  • 39. Yumuk, S. (2004). Badminton. (1. Baskı). Eskişehir: Lale Matbaası, 3-39.
  • 40. Zorba, E., ve Saygın, Ö. (2009). Fiziksel Aktivite ve Fiziksel Uygunluk. (2. Baskı). İstanbul: İnceler Ofset, 205-217.
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 3, 68 - 82, 25.12.2017

Öz

Kaynakça

  • 1. Açıkada, C. (2008). Atletizm Yetenek modeli Raporu. Atletizm Federasyonu Eğitim Kurulu Yayınları (Edt.). Ankara: Ata ofset Matbaacılık, 25-40.
  • 2. Bankosz, Z., Nawara H., and Ociepa, M. (2013). Assessment of simple reaction time in badminton players. Trends in Sport Sciences, 1(20), 54-61.
  • 3. Baydil, B. (2006). Eurofıt testleri ile 12-14 yaş grubu erkek öğrencilerin fiziksel uygunluk normlarının araştırılması (Kastamonu ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 79-87.
  • 4. Bogdanis, G. C., Nevill, M. E., Lakomy, H. K. A., and Boobis, L. H. (1998). Power output and muscle metabolism during and following recovery from 10 and 20 s of maximal sprint exercise in humans. Acta Physiol Scand. (163), 261-272.
  • 5. Cepero, M., Lopez, R., Suarez-Llorca, C., Andreu-Cabrera, E., Rojas, F. J. (2011). Fitness test profiles in children aged 8-12 years old in Granada (Spain). Journal of Human Sport Exercise, 6(1), 135-145.
  • 6. Çakıroğlu, T., Sökmen, T., ve Arslanoğlu, E. (2013). Judo teknik antrenmanı ve oyunların 8-10 yaş grubu erkek çocukların fiziksel gelişim düzeyleri üzerine etkisi. Ankara Üniv Spor Bil Fak Dergisi, 11(2), 73-79.
  • 7. Escalante, Y., Backx, K., Saavedra, J., Garcia-Hermoso, A., and Dominguez, A. (2011). Relationship between daily physical activity, recess physical activity, age and sex in scholar of primary school. Rev Esp Salud Publica, 85(5), 481-489.
  • 8. Gökmen, H., Karagül, T., Aşçı, F. H. (1995). Psikomotor Gelişim, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Yayını, Yayın No:139, 48.
  • 9. Güler, D. (2009). Yaz futbol kurslarına katılan 10–13 yas grubu erkek çocukların bazı fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 17-27.
  • 10. Güler, D., Çelik Kayapınar, F., Pepe, K., ve Yalçıner, M. (2010). Futbol şampiyonasına katılan çocukların fiziksel, fizyolojik, teknik özellikleri ve performanslarını etkileyen faktörler. Genel Tıp Derg, 20(2), 43-49.
  • 11. Günay, M., Tamer, K., ve Cicioğlu, İ. (2013). Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü. (3. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi, 464-545.
  • 12. Hare-Bruun, H., Nielsen, B. M., Kristensen, P. L., Moller, N. C., Togo, P., and Heitmann, B. L. (2011). Television viewing, food preferences, and food habits among children: A prospective epidemiological study. BMC Public Health, 11(311), 1-10.
  • 13. http://bwfcorporate.com/about/membership/ Son Erişim Tarihi: 19.04.2017.
  • 14. Huynh, M. (2011). Training and Evaluating Champions: A Skills Acquisition Training Tool in Badminton, School of Mathematical and Geospatial Sciences College of Science, Health and Engineering, RMIT University, Melbourne.
  • 15. İbiş, S., Gökdemir, K., ve İri, R. (2004). 12-14 yaş grubu futbol yaz okuluna katılan ve katılmayan çocukların bazı fiziksel ve fizyolojik parametrelerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 285-292.
  • 16. Kafkas, M. E., Taşkıran, C., Arslan, C., ve Açak, M. (2009). Yıldız erkek milli ve amatör badmintoncuların bazı fiziksel, fizyolojik ve antropometrik parametrelerinin karşılaştırılması. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 13-20.
  • 17. Kalkavan, A., Pınar, S., Kılınç, F., Yüksel, O. (2005). Basketbolcu çocukların fiziksel yapılarının, bazı fizyolojik ve biyomotorik özellikler üzerine etkisinin araştırılması. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(2), 111-118.
  • 18. Karacabey, K. (2013). Sporda performans ve çeviklik testleri. International Journal of Human Sciences, 10(1), 1693-1704.
  • 19. Katie, M., Brad, S. M., Joanne, K., Linda, D. V., and Terence, J. W. (2003). Contribution of timetabled physical education to total physical activity in primary school children: Cross sectional study. British Medical Journal, 13,(327), 592-593.
  • 20. Kürkçü, R., Afyon, Y. A., Yaman, Ç., ve Özdağ, S. (2009). 10-12 yaş grubundaki futbolcu ve badmintoncularda bazı fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin karşılaştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 547-556.
  • 21. Kürkçü, R., Özdağ, S., Çalışkan, E., Şirinkan, A. (2008). Minik futbolcuların fiziksel yapılarının, bazı fizyolojik ve biyomotorik özellikler üzerine etkisinin araştırılması. Journal of Physical Education and Sport Sciences, 10(2), 3-8.
  • 22. Kürkçü, R., Sevindi, T., Gökhan, İ., ve Akçakoyun, F. (2010). Badminton sporunun çocuklarda vücut yapısına etkisi. Turkish Kick Boxing Federation Journal of Sport Science, 2(2), 34-41.
  • 23. LeBlanc, A. G., Katzmarzyk, P. T., Barreira, T. V., Broyles, S. T., Chaput, J. P., Church, T. S., Fogelholm, M., Harrington, D. M., Hu, G., Kuriyan, R., Kurpad, A., Lambert, E. V., Maher, C., Maia, J., Matsudo, V., Olds, T., Onywera, V., Sarmiento, O. L., Standage, M., Tudor-Locke, C., Zhao, P., and Tremblay, M. S. (2015). Correlates of total sedentary time and screen time in 9–11 year-old children around the world: the international study of childhood obesity, lifestyle and the environment. Plos One, 10(6), 1-20.
  • 24. Loko, J., Aule, R., Sikkut, T., Ereline, J., and Viru, A. (2000). Motor performance status in 10 to 17-year-old Estonian girls. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 10(2), 109-113.
  • 25. Muratlı, S. (2013). Çocuk ve Spor. (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 1-5.
  • 26. Opstoel, K., Pion, J., Elferink-Gemser, M., Hartman, E., Willemse, B., Philippaerts, R., Visscher, C., and Lenoir, M. (2015). Anthropometric characteristics, physical fitness and motor coordination of 9 to 11 year old children participating in a wide range of sports. Plos One, 10(5), 1-16.
  • 27. Özsaydı, Ş., Salici, O., ve Orhan, H. (2015). İlköğretim düzeyindeki sedanter çocuklar ile basketbol altyapısındaki çocukların motor gelişimlerinin incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(Özel Sayı), 10-18.
  • 28. Pekel, H. A., Balcı, Ş. S., Arslan, Ö., Bağcı, E., Aydos, L., ve Tamer, K. (2007). Atletizm yapan çocukların performansla ilgili fiziksel uygunluk test sonuçlarının ve bazı antropometrik özelliklerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 427-438.
  • 29. Saygın, E., Karacabey, K., ve Saygın, Ö. (2011). Çocuklarda fiziksel aktivite ve fiziksel uygunluk unsurlarının araştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(2), 921-935.
  • 30. Sucharitha, B. S., Reddy, A. V., and Madhavi, K. (2014). Effectiveness of plyometric training on anaerobic power and agility in female badminton players. International Journal of Pharmaceutical Research And Bio-Science, 3(4), 754-761.
  • 31. Şimşek, E., Aktuğ, Z. B., Çelenk, Ç., Yılmaz, T., Top, E., Kara, E. (2014). The evaluation of the physical characteristics of football players at the age of 9-15 in accordance with age variables. International Journal of Science Culture and Sport, SI(1), 460-468.
  • 32. Telford, R. D., Cunningham, R. B., Waring, P., Telford, R. M., Olive, L. S., and Abhayaratna, W. P. (2013). Physical education and blood lipid concentrations in children: the look randomized cluster trial. Plos One, 8(10), 1-9.
  • 33. Tınazcı, C., and Emiroğlu, O. (2009). Physical fitness of rural children compared with urban children in North Cyprus: a normative study. Journal of Physical Activity and Health, (6), 88-92.
  • 34. Tsigilis, N., Douda, H., and Tokmakidis, S. P. (2002). Test-retest reliability of the eurofit test battery administered to university students. Perceptual and Motor Skills, (95), 1295-1300.
  • 35. Vicen, J. A., Del Coso, J., Millan, C. G., Salinero, J. J., and Abian, P. (2012). Analysis of dehydration and strength in elite badminton players. Plos One Journal, 7(5), 1-8.
  • 36. Watts, P. B., Joubert, L. M., Lish, A. K., Mast, J. D., and Wilkins, B. (2003). Anthropometry of young competitive sport rock climbers. Br J Sports Med, (37), 420-424.
  • 37. Yazarer, İ., Taşmektepligil, M. Y., Ağaoğlu, Y. S., Ağaoğlu, S. A., Albay, F., ve Eker, H. (2004). Yaz spor okullarında basketbol çalışmalarına katılan grupların iki aylık gelişmelerinin fiziksel yönden değerlendirilmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2004, II (4), 163-170.
  • 38. Yousif, B. F., and Yeh, K. S. (2011). Badminton training machine with impact mechanism. Journal of Engineering Science and Technology, 6(1), 61 – 68.
  • 39. Yumuk, S. (2004). Badminton. (1. Baskı). Eskişehir: Lale Matbaası, 3-39.
  • 40. Zorba, E., ve Saygın, Ö. (2009). Fiziksel Aktivite ve Fiziksel Uygunluk. (2. Baskı). İstanbul: İnceler Ofset, 205-217.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Hareket ve Egzersiz Bilimi
Yazarlar

Mehmet Fatih Yüksel

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 18 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yüksel, M. F. (2017). YAZ SPOR OKULUNDA BADMİNTON EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN FİZİKSEL GELİŞİMLERİ ÜZERİNE ETKİSİ. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 68-82.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------